fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/איימי-גדול.jpg

סודות היופי של איימי אדמס: “להיות מושלמת זה לא נורמלי וזה גם לא מעניין”

למרות שאת הפריצה המשמעותית בקריירה השיגה רק בגיל 31, איימי אדמס, 45, הספיקה להיות מועמדת לשישה פרסי אוסקר, לזכות בשני פרסי גלובוס הזהב, להגשים את כל חלומות הילדות שלה, להפוך לאמא ובשנה האחרונה לככב במיני סידרה המטלטלת של HBO, “חפצים חדים” – סיבה טובה לשמוע ממנה קצת סודות יופי ולמה לא שווה לבזבז זמן על גברים

1איימי אדמס למקס מרה

איימי אדמס: “אני חיוורת. יש לי ריסים בלונדיניים. אפשר פשוט לצייר לי על הפרצוף – הוא כמו נייר ריק”. צילום: “מקס מרה”

“להיות מושלמת זה לא נורמלי וזה גם לא מעניין”, סיפרה לא מכבר השחקנית איימי אדמס, 45. “יש חלק מהכוכבות שמאוד פתוחות לגבי הדיאטות הקשוחות והמלומדות שלהן, וכל הכבוד להן – אבל אני לא רואה את הטעם בכך. אותי לא תראו בביקיני בצילומי פפראצי ותאמרו, ‘אלוהים אדירים!’, ואם תאמרו – זה ככל הנראה מסיבות אחרות”. זה אולי מסביר את העובדה שהמאכל האהוב על אדמס – בניגוד לחוקי הדיאטה ההוליוודיים הקשוחים – הוא דווקא נאצ’וס, “עם גבינה, מטבל שעועית שחורה, בשר ופלפלים חריפים. אני רוצה את הכל!”.

ואכן, כבר מילדותה רצתה אדמס את הכל. היא נולדה באיטליה במשפחה מורמונית עם עוד שישה אחים ואחיות, וזמן קצר לאחר מכן עברה המשפחה לקולורדו שארצות-הברית. עוד מילדותה אהבה לשיר ולרקוד, וכמו כל ילדה – חלמה להיות בלרינה. כדי לפרנס את עצמה בצעירותה עבדה כמוכרת בגדים ב”גאפ” ולאחר מכן כמארחת וכמלצרית במסעדת “הוטרס”.

את עבודתה במסעדה נאלצה לעזוב זמן קצר לאחר שמלאו לה 18, הגיל שבו נדרשות המלצריות שם ללבוש את תלבושת המדים החושפנית המפורסמת הנהוגה במקום. “לא נועדתי להיות מלצרית ב’הוטרס’ (באנגלית: כינוי לשדיים), אם אתם מבינים למה אני מתכוונת”, סיפרה בראיון. “כל מי שרואה אותי יסכים מיד שזו לא התכונה הבולטת יותר שבי, תרתי משמע”.

2איימי אדמס למקס מרה

איימי אדמס: “אני מאמינה שכל אשה יפה בדרכה שלה, כי אלוהים לא עושה טעויות”. צילום: “מקס מרה”

לאחר מכן התחילה לרקוד במופעי “תיאטרון ארוחת ערב” מקומיים, כשלמרבה האירוניה – דווקא כשמתחה שריר ונאלצה לנוח בבית, הגיעה הפריצה הגדולה שלה. בעקבות הזמן שהתפנה לה, החליטה לגשת לאודישן לסרט הוליוודי זניח בכיכובה של קירסטי אלי שהצטלם סמוך למקום מגוריה. היא קיבלה את התפקיד והחלה לשחק בכמה סרטים, ביניהם גם “תפוס אותי אם תוכל” לצד ליאונרדו דיקפריו, אך לא ממש הצליחה להמריא עם הקריירה עד 2005, כשבגיל 31 – המבוגר יחסית בביזנס – פרצה בסרט העצמאי “ג’ונבאג”, שהקנה לה מועמדות ראשונה לאוסקר.

אחריו כבר הגיעו “מכושפת” (שבו חשפה את כישורי השירה והריקוד האדירים שלה), “ג’ולי וג’וליה” ו”ספק” (מועמדות אוסקר שנייה) – שניהם לצד מריל סטריפ, “פייטר” (מועמדות שלישית), “החבובות”, “המאסטר” (מועמדות רביעית), חלום אמריקאי” (מועמדות חמישית), “באטמן נגד סופרמן” ו”היא”  (שעליו היתה מועמדת בשישית לאוסקר!).

בשנה שעברה כיכבה אדמס במיני-סדרת מתח המדוברת של רשת הטלוויזיה HBO, “חפצים חדים”, המבוסס על ספרה באותו שם של גיליאן פלין, בתפקיד קמיל פריקר, כתבת פלילים אלכוהוליסטית ששוחררה לאחרונה ממוסד פסיכיאטרי. על תפקידה זה, קיבלה מועמדות  לגלובוס הזהב ולפרס האמי. “התפקיד בסידרה הוא של פעם בחיים. אני הבחורה הכי בת מזל בעולם”, אומרת אדמס. “זכיתי להיות נסיכה, זכיתי לעבוד עם החבובות – הגשמתי בעצם את כל חלומות הילדות של כל נערה, כולל להיות החברה של סופרמן, כולל לעשות קמפיינים של יופי”.

3איימי אדמס ובעלה דארן לה-גאלו

איימי אדמס ובעלה דארן לה-גאלו: “אני חושבת כמה זמן בזבזתי בניסיון למצוא את הגבר הנכון”. צילום: אינסטגרם

לדברי אדמס, היא כלל אינה מבינה מדוע אנשים מתלהבים מהיופי שלה. “אין לי בכלל תווי פנים ללא מייק-אפ”, היא אומרת. “אני חיוורת. יש לי ריסים בלונדיניים. אפשר פשוט לצייר לי על הפרצוף – הוא כמו נייר ריק”. בנוסף, היא טוענת כי יש לה עור יבש במיוחד. “כל כך יבש, שאני לא יכולה להוריד שיער משום חלק בגופי בשעווה, כי אז קורים דברים רעים”. במקום זה, היא מגלחת את השיער – אבל לאו דווקא עם קצף גילוח מסורתי, אלא עם תחליב גוף מרגיע, “שלא גורם לי לצריבות ולחתכים מהתער”.

מהו היחס שלך ליופי?

אני מאמינה שכל אשה יפה בדרכה שלה, כי אלוהים לא עושה טעויות. המדריך הטוב ביותר נמצא בתוך הלב, הוא מוכן לתת לך את כל התשובות; והמסך הטוב ביותר נמצא בעיניים, הן מוכנות לחשוף את תעלומות היקום.

האם יש לך בשמים שונים שאת מחליפה יחד עם עונות השנה?
אני מעדיפה להשתמש באותו ניחוח לכל אורך השנה. אני אוהבת את “או דה לקוסט”. יש לו צדדים שונים, כל פעם הוא מריח שונה. אפשר להתבשם בו ביומיום – גם לשיעור התעמלות שאני הולכת עם הבת שלי בבוקר וגם לפגישה עסקית בשעות הערב.

כל כמה זמן את נוהגת להתבשם?
באופן עקרוני כל יום. אני תמיד שומרת בקבוק קטן אצלי בתיק כדי לרענן את הניחוח שלי בין כל המקומות שבהם אני מתרוצצת במהלך היום.

האם את מתאימה את ניחוח הבושם שלך למוצרי גוף אחרים, כמו קרם גוף?
לא ממש, במיוחד כי יש לי עור רגיש ולכן אני משתמשת בתחליבי גוף עדינים ונטולי ריח כמעט.

4איימי אדמס בחצר ביתה בהוליווד

איימי אדמס בחצר ביתה בלוס-אנג’לס: “מצאתי שפעילות גופנית זהו טיפול היופי הטוב ביותר שאני יכולה להעניק לעצמי“. צילום: אינסטגרם

אנו רואים אותך בטקסים יוקרתיים על השטיח האדום, לבושה במיטב המחלצות של מעצבי-העל המובילים בעולם, אבל איך את נוהגת להתלבש ביומיום שלך? מעדיפה בגדי מעצבים או דווקא את רשתות האופנה?
הייתי אומרת שאני לובשת יותר את הבגדים שאני קונה בחנויות וברשתות האופנה. אני מאוד אוהבת בגדי מעצבים, אבל יש לי ילדה בת קטנה אז אני נוטה להיות יותר פרקטית במה שאני מתלבשת. לגבי האיפור, אני ממעטת להתאפר ביום יום, מקפידה על קרם הגנה מהשמש ומעדיפה תמיד את המראה הטבעי.

מהי שגרת הטיפוח היומית שלך? איך את שומרת עליה כשאת מצלמת סרט בלו”ז צפוף ורחוק מהבית?
אני מקפידה מאוד על ניקוי העור שלי וכמו כן על פעילות גופנית. מצאתי שפעילות גופנית זהו טיפול היופי הטוב ביותר שאני יכולה להעניק לעצמי ולכן זה בעדיפות גבוהה אצלי – מיד אחרי המשפחה והעבודה.

כאשר מגיעה עונת הטקסים, איך את מכינה את עצמך אליה? יש טיפולים מיוחדים שאת עושה לקראתה?
אני קודם כל מנסה לצבור כמה שיותר שעות שינה, מאחר וכאשר עונת הטקסים מתחילה לא ישנים יותר מדי. אני לא חזקה בטיפולי פנים, כיוון שיש לי עור נורא רגיש אז אני משתדלת לא לחשוף אותו לחומרים ולמכשירים – אני צריכה להיות מאוד זהירה איתו. הדבר הכי חשוב עבורי בתקופה זו של השנה זה שמירה על בריאות נאותה.

אדמס נמצאת בזוגיות מזה 12 שנה עם דארן לה-גאלו, שאותו פגשה בשיעור משחק. ב-2008 הם התארסו, ב-2010 הביאו לעולם את בתם, אוויאנה אוליאה, וב-2015 השניים סופסוף נישאו. “כשאני מסתכלת על שנות ה-20 שלי, אני חושבת כמה זמן בזבזתי בניסיון למצוא את הגבר הנכון. אם הייתי יכולה לחזור לאחור בזמן, הייתי לוקחת שיעורי נגינה בגיטרה במקום לבזבז את האנרגיה שלי על לנסות לשפר את עצמי בשביל גברים או לנסות להרשים מישהו שאחר כך התברר שהוא אידיוט”, היא אומרת. “ברגע שהגבר הנכון לצידך, החיים נראים אחרת”.

;