fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/נפתלי-וגילת-בנט.jpg

נפתלי בנט: “התחתנתי עם אשה מופלאה מבית חילוני וערכי, ויחד הקמנו בית ציוני דתי נפלא”

אשתו גילת: “למרות עור הפיל שהוא צריך כדי לעמוד בלחצים, בבית הוא ממשיך להוציא את הזבל ולשטוף כלים”

1נפתלי וגילת בנט

נפתלי וגילת בנט: “הוא יודע לרתום את האנשים המוכשרים ביותר בכל תחום, לנסח להם מטרה ברורה ולתת להם לעוף קדימה”

לפני הבחירות הרביעיות, במרץ 2021, גילת בנט, 44, אשתו של נפתלי בנט, 49, ראש הממשלה המיועד, שיושבע היום, פרסמה פוסט בדף הפייסבוק של בעלה שבו ביקשה לבחור בו. “הוא מעוניין – והוא יכול – למנף כל תחום במדינה, מרווחה, דרך בריאות, תיירות וחינוך, פשוט כי הוא יודע לרתום את האנשים המוכשרים ביותר בכל תחום, לנסח להם מטרה ברורה ולתת להם לעוף קדימה”, כתבה.

לדבריה, “הוא מעוניין – והוא יכול – לדבר עם כל חלקי החברה, מחילונים ועד חרדים, ולגייס אותם לשתף פעולה למען מטרה מאוחדת. הוא יכול, כי לעולם אינו מרים ידיים, וגורם לבלתי אפשרי לקרות. תבחרו בו כי למרות עור הפיל שהוא צריך כדי לעמוד בלחצים שהוא עומד בהם, בבית הוא ממשיך להוציא את הזבל ולשטוף כלים, להישאר צנוע ולזכור מה באמת חשוב בחיים”.

נפתלי וגילת בנט נשואים 22 שנה, הורים לארבעה ילדים – יוני, מיכל, אביגיל ודוד – ומתגוררים ברעננה. הוא בדרך להיות ראש הממשלה ה-11 של ישראל, היא נמנעת מחשיפה ועד כה כמעט ולא התראיינה. בכל פעם שנפתלי מזכיר את שמה הוא מחמיא לה: “אני מקשיב לאשתי המהממת גילת כבר שנים, תקשיבו גם אתם”, כתב כששיתף פוסט שבו קראה לבחור בו.

“אני מגבה את אשתי החכמה”, אמר בנט בראיון אחרי פרשת גופיות הספגטי והמסעדה הלא כשרה ודרש מנתניהו להתנצל בפניה. “התחתנתי עם גילת, אשה מופלאה, ישראלית מבית חילוני וערכי, ויחד הקמנו בית ציוני דתי נפלא”, כתב בטוויטר, “משפחתי היא גאוות חיי”.

נפתלי וגילת הכירו במהלך השירות הצבאי שלה, כשהיתה בת 20, ושנתיים מאוחר יותר השניים התחתנו. היא באה מבית חילוני אבל עם תחילת הקשר ביניהם החלה לשמור שבת ומצוות. כיום היא מגדירה את עצמה כדתייה. לפני כחמש שנים עשתה הסבה מקצועית ופתחה עסק עצמאי כיועצת שינה ומנחת הורים.

2נפתלי וגילת בנט ביום חתונתם ספטמבר 1999

נפתלי וגילת בנט ביום חתונתם, ספטמבר 1999: “חששתי מאוד איך הוריי יגיבו שאני יוצא עם בחורה חילונית. אחרי הארוחה, אמא שלי תפסה אותי ואמרה לי: ‘היא מקסימה! היא יכולה להיות החברה הכי טובה שלי בעולם'”. צילום: פייסבוק  

לפני שנתיים, בספטמבר 2019, חגגו נפתלי וגילת 20 שנות נישואים. לציון התאריך העגול, הוא כתב לה: “ביום זה, בשעה זו, לפני 20 שנה בדיוק, מצאתי את שחיפשה נפשי. תודה לך, אהבתי”.

חודשיים קודם לכן, ביולי 2019, כתב נפתלי בנט פוסט ארוך תחת הכותרת “יהודים-ישראלים”, שרץ עכשיו שוב ברשתות החברתיות. נפתלי: “לפני 22 שנה, אני, סטודנט חובש כיפה באוניברסיטה העברית, פגשתי חיילת בת 20, מש”קית חינוך יפהפייה, חילונית. גילת עינב שמה.

“אני זוכר את הפעם הראשונה שהפגשתי אותה עם אבא ז”ל ואמא, בבית קפה בירושלים. חששתי מאוד איך הם יגיבו שאני יוצא עם בחורה חילונית. אחרי הארוחה, אמא שלי תפסה אותי ואמרה לי: ‘היא מקסימה! היא יכולה להיות החברה הכי טובה שלי בעולם’.

“אבן נגולה מעל לבי. 22 שנים אחרי, בנינו בית בישראל. יש לנו 4 ילדים. ואגב, אמי וגילת באמת חברות הכי טובות. אנחנו שומרים כשרות ושבת, אך משפחתה של גילת מגיעה אלינו ברכב בשבתות, ואנחנו עושים יחד קידוש וארוחת ערב שבת מופלאה ומשפחתית.

“אנחנו מגיעים שבתות רבות לבית הוריה במושב כפר אוריה, ואנחנו לא עורכים מסדר כשרות. אנחנו פשוט מטיילים עם סבתא ברכה בשדות וזה נפלא. אנחנו יהודים-ישראלים.

“מהו יהודי-ישראלי? יהודי-ישראל איננו קשור לרמת ההקפדה על מצוות, אלא לתפיסת העולם במדינה שלנו. זו דרך להסתכל על החיים. מעין ‘משקפיים’ למציאות.

“יהודי-ישראלי יכול להיות דתי, מסורתי, חילוני, או חרדי. יהודים-ישראלים הם יהודים שמחוברים מאוד לשורשים שלנו שכמעט בני 4,000 שנה. מאברהם אבינו ועד ימינו אלו.

“יהודים-ישראלים לא שופטים אחד את השני על פי מידת הקפדנות במצוות. יהודים-ישראלים מקבלים ואוהבים כל יהודי. יהודים-ישראלים מבינים שכל יהודי שגר בארץ מקיים מצווה מרכזית אחת ענקית – חיים במדינה יהודית בארץ ישראל!

3נפתלי וגילת בנט עם ארבעת ילדיהם

נפתלי וגילת בנט עם ארבעת ילדיהם, בבת המצווה של בתם מיכל: “אנחנו שומרים כשרות ושבת, אך משפחתה של גילת מגיעה אלינו ברכב בשבתות, ואנחנו עושים יחד קידוש וארוחת ערב שבת מופלאה ומשפחתית”. צילום: פייסבוק  

“יהודי-ישראלי רואה ביום העצמאות חג לאומי, ממש כמו פסח, ומתרגש מטקס המשואות ולבו מתפוצץ מגאווה. יהודי-ישראלי עומד דום בצפירה ביום הזיכרון ומרגיש שאלו שתי הדקות הקדושות בשנה, ממש כמו ביום כיפור.

“יהודי-ישראלי רואה בנאום מרים פרץ המשך טבעי של שירת דבורה. יהודי-ישראלי יודע שכל חייל צה”ל שנלחם למעננו הוא הדבר הכי קדוש בעולם, ללא קשר לדעותיו, צבע עורו, ורמת ההקפדה על מצוות.

“יהודי-ישראלי אוהב את התורה ונותן כבוד לרבנים, והוא שמח שבארץ ישראל יש אלפי לומדי תורה ששומרים על שרשרת הדורות. יהודי-ישראלי לא רואה שום סתירה בין הקדמה של אומת הסטרט-אפ לבין שורשינו. הצטיינות במתמטיקה לא באה על חשבון פרקי אבות.

“יהודי-ישראלי זוכר שאנו בני מזל בצורה בלתי נתפשת, לעומת אבותינו שחיו בגלות העלובה. יהודי-ישראלי מאמין שדווקא כאן בארץ ישראל, אפשר לפרוץ ביצירה יהודית, להגדיל לימוד תורה גם של נשים, גם של חילונים, והוא לא פוחד מדעות שונות.

“אפשר לחזור לתרבות של ויכוחים עצומים כמו בימי הלל ושמאי. כל מהות היהדות היא של ויכוח סוער בין עמדות שונות. יהודי-ישראלי מחזיק בדרך כלל בדעות ברורות, אך הוא אינו בטוח שכל החוכמה אצלו. הוא יושב עם אחרים וגם מקשיב להם.

“יהודי-ישראלי זוכר היטב שאיבדנו את ארצנו בגלל שנאת אחים שהובילה למלחמת אחים, והוא נחוש לעולם-לעולם לא לתת לזה לקרות שוב.

“יהודי-ישראלי חוגג את המסורות השונות שהתפתחו בעשרות מדינות הגולה: מתימן ועד ארה”ב, מאתיופיה ועד פולין, ממרוקו ועד עיראק. הכל פסיפס נפלא, ואסור לנו לאבד את מסורת אבותינו.

“יהודי-ישראלי מבין שמשך 2,000 שנה ההלכה עסקה בבודדים ובקהילות, ולא התפתחה למצב של ניהול מדינה, כלכלה, תעסוקה, חיים משותפים, מיעוטים, תחבורה, צבא.

“למה? כי לא היתה לנו מדינה, אז זה לא היה ממש רלוונטי. לכן נדרשת כאן התחדשות הלכתית במאות השנים הקרובות. לאט-לאט, בנחת. איך זכינו! איך זכינו לחיות כאן, בדור המופלא הזה!”.

;