fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/הכוח-הנשי-בממשלת-השינוי.jpg

ממשלת השינוי, הכוח הנשי: 9 נשים שרות, שרה ראשונה עם מוגבלות וח”כ ראשונה חירשת

10 נקודות למחשבה על הנשים החזקות בממשלה ה-36 שהושבעה אתמול, נשים שבאות לעבוד ולשנות

1ליהיא לפיד גילת בנט ונורית לוי

1

הנשים ביציע האורחים בכנסת בעת השבעת הממשלה ה-36 אתמול: ליהיא לפיד, גילת בנט ונורית לוי, אשתו של יו”ר הכנסת מיקי לוי. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

2

יש לנו ממשלה ובה מספר שיא של שרות, 9 מתוך 27: איילת שקד, שרת הפנים; מרב מיכאלי, שרת התחבורה; יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך; אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה; אורית פרקש, שרת המדע; פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה; מירב כהן, השרה לשוויון חברתי; תמר זנדברג, השרת להגנת הסביבה;1 וקארין אלהרר, שרת האנרגיה

3

על פי סקר מאתמול בערוץ 13: 48% בעד ממשלת השינוי; 37% נגד

4שרת האנרגיה קארין אלהרר ובנה יואב

4

שרת האנרגיה קארין אלהרר ובנה יואב

קארין אלהרר הפכה אתמול לשרה הראשונה עם מוגבלות בממשלת ישראל. ותכהן כשרת האנרגיה. היא חברת הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד ויו”ר הוועדה המסדרת. עורכת דין במקצועה, שימשה כמנהלת מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן וכיו”ר הוועדה לביקורת המדינה.

אלהרר, הנשואה לירון ואמא ליואב ויונתן, העלתה אתמול בבוקר את הפוסט הזה: “‘הפעם ננצח?’, זה מה ששאל אותי יואב, הבכור שלי, יום לפני הבחירות. הייתי חצי מחוץ לדלת אבל עצרתי כדי לענות לו ורגע לפני שפתחתי בהסבר ארוך על כמה זה מורכב, הסתכלתי על הילד שלי ואמרתי לו שאני מקווה. כי אחרי יותר משנתיים של חוסר יציבות זה חייב להיות פשוט.

“אז הנה אנחנו, 84 ימים אחרי אותו הבוקר. פשוט זה ממש לא היה. היינו צריכים לגשר על פערים ולעשות ויתורים וכך גם כל השותפים שלנו. אבל היום, אחרי כל התהליך הזה תקום פה ממשלה שונה.

“כזו שרואה את ה-80% אחוז המשותפים לעם שלנו ומוכנה לעבוד קשה ולדבר כדי לגשר על ה-20% הנוספים. כזו שעומדת לעבוד על הכלכלה, הבריאות, החינוך והביטחון, בשביל כל האזרחים. ממשלת שינוי, שתדאג לעתיד של יואבי ושל כל הילדים”.

5שירלי פינטו עם בעלה מייקל קדוש חירש אף הוא ובנם

5

ח”כ שירלי פינטו עם בעלה מייקל קדוש, חירש אף הוא, ובנם

גם ח”כ שירלי פינטו עשתה אמש היסטוריה כשנבחרה לחברת הכנסת החירשת הראשונה. פינטו, 32, היתה פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים, ושימשה יועצת בהתנדבות לראש העיר רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בנושאי מוגבלויות ונגישות. לקראת הבחירות במרץ 2019 הצטרפה למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד.

“בשעה טובה – יש לנו ממשלה”, כתבה פינטו בדף הפייסבוק שלה לאחר השבעת הממשלה. “התרגשתי מאוד לראות את בנט נשבע אמונים ומושבע לתפקיד ראש הממשלה. אני יודעת ובטוחה שמדינת ישראל בידיים מצויינות”.

לדבריה, “שר הדתות הנכנס, מתן כהנא, התפטר מתפקידו במסגרת החוק הנורבגי, כך שתוך 48 שעות אני אושבע כחברת כנסת. מבטיחה לפעול למענכם, כל מי שבחר בי וכל מי שלא. יש לנו הרבה עבודה לעשות, וזוהי תחילתה של דרך חדשה”.

6

מירב כהן מ”יש עתיד” תמשיך בתפקידה כשרה לשוויון חברתי. קודם לתפקידיה הפוליטיים, שימשה מנכ”לית ארגון “אמון הציבור”, היתה חברת מועצת עיריית ירושלים וממייסדי תנועת “התעוררות בירושלים”.

אתמול כתבה כהן בדף הפייסבוק שלה: “נשבעתי היום כשרה בממשלת השינוי. זהו, הרגע הזה הגיע, של פתיחת דף חדש למדינת ישראל, ואני נרגשת להיות חלק מכתיבת השורות הבאות בספר.

“מעכשיו האחריות היא עלינו. לנהוג בממלכתיות, בענייניות ובנחישות על מנת לעשות טוב למען כל אזרחי המדינה – יהודים וערבים, חילוניים דתיים וחרדים כאחד. בהצלחה!”.

7

יפעת שאשא ביטון היא שרת החינוך החדשה, המכהנת כחברת הכנסת מטעם “תקווה חדשה”. בעבר היתה יו”ר מפלגת “כולנו”, שרת הבינוי והשיכון, יו”ר הוועדה לזכויות הילד וסגנית ראש עיריית קריית שמונה. לפני כניסתה לפוליטיקה היתה אשת חינוך, בעלת תואר דוקטור, וסגנית הנשיא במכללת אוהלו בקצרין. כל מה שאנחנו יכולות לומר הוא – יש לנו שרת חינוך בישראל שהיא דוקטור ל….חינוך! ככה זה נראה כשדברים הם הגיוניים!

8

מרב מיכאלי, שרת התחבורה ויו”ר מפלגת העבודה, פרסמה אתמול: “היום נשביע ממשלה שתתחיל לעשות את כל הדברים האלה. מפלגת העבודה, שרק לפני חמישה חדשים עמדה להימחק, היא אבן יסוד בממשלה החדשה שנשביע היום.

“רק התחלנו, וכבר ראו את ההישגים שהצלחנו להשיג בדמותה ובפעולותיה המתוכננות של הממשלה שתקום: הקמת קבינט לשוויון מגדרי, פעולות נרחבות לטיפול ולהגנה על נפגעות ונפגעי פגיעה מינית כמו מחלקות מיוחדות במשטרה, הקמת מערך חירום לנשים במשבר, הקמת צוותים לסיוע משפטי ולשיקום נפגעי ונפגעות עבירות מין ואלימות.

“וגם הקמת חדרים אקוטיים בבתי החולים, דאגה לביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, הוספת תקנים למשטרה, קידום צעדים להפחתת השימוש בדלקים מזהמים כדי להפחית את זיהום האוויר, דאגה למעמדם של מנועי חיתון, רשת ביטחון לעצמאיות ולעצמאיים, הגדלת תקציבים לתנועות הנוער והרשימה עוד ארוכה. זה רק הצעד הראשון. העבודה רק מתחילה. יש למה לצפות”.

9

ועוד שני דברים שקשורים לראש הממשלה החדש ולראש הממשלה החלופי. בזמן שאנשי האופוזיציה החדשים צווחו וגידפו ללא הרף בזמן נאומו של נפתלי בנט – ילדיו סימנו לו לב גדול ביציע האורחים. לצד ילדיו של בנט, ישבה אלמנתו של עמנואל מורנו שבאה לכבד את ראש הממשלה המיועד בטקס ההשבעה

10

על רקע המהומה בכנסת בעת נאומו של בנט, יאיר לפיד ויתר על נאום ההשבעה ושלו ביקש סליחה מאמו, הסופרת שולמית לפיד. יאיר: “אמא שלי בת 86 ואנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים. עשינו את זה כי הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע הזה והיא תראה איך מתחלף שלטון”.

“כשהיא נולדה עוד לא היתה מדינת ישראל, תל-אביב היתה עיירה של 30,000 בני אדם ולא היה לנו פרלמנט. רציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. במקום זה, היא וכל אזרח ישראלי אחר מתבייש בכם ונזכר למה צריך להחליף אתכם”.

;