fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/02/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על חברות, אומץ לב ובגידה: רבי מכר מרתקים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

חברות ואומץ של שלוש נשים, הסוד שמחבר בין אשה לילדה, וכשתאונה קשה מחרידה את השלווה. המלצות ספרים של “רות עבור”

1הילדות האבודות של פריז

עטיפת הספר “הילדות האבודות של פריז”

לגלות את האמת

מנהטן, 1946. בדרכה לעבודה כבכל בוקר דרך תחנת גראנד סנטרל, מושך חפץ מעניין את תשומת לבה של גרייס הילי: זוהי מזוודה נטושה המוחבאת מתחת לאחד הספסלים. היא פותחת את המזוודה ומגלה בפנים עשרות תצלומים של נשים שונות. עד מהרה מתברר לה שהמזוודה שייכת לאשה בשם אלינור טריג, מנהיגה של רשת סוכנות חשאיות בריטיות שגויסו במלחמת העולם השנייה ואומנו בבית אחוזה בסקוטלנד. 12 מהנשים הללו, שנשלחו לאירופה הכבושה לסייע לכוחות המהפכה כבלדריות או כאלחוטאיות, לא חזרו הביתה מעולם, וגורלן נותר בגדר שאלה לא פתורה. במטרה לגלות את האמת לגבי הנשים שבתמונות, מוצאת עצמה גרייס נמשכת כבחבלי קסם אחר אם צעירה שנהפכה לסוכנת בשם מארי, שמשימתה הנועזת מעבר לים חושפת סיפור יוצא דופן על חברות, אומץ לב ובגידה. הסופרת פאם ג’נוף אורגת ב”הילדות האבודות של פריז” את האירועים ההיסטוריים המרגשים לסיפור מסעיר של אחוות נשים ושל כוחן של נשים לשרוד גם בנסיבות הקשות ביותר.

“הילדות האבודות של פריז”, מאת פאם ג’נוף, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2הגיע הזמן להדליק את הכוכבים

עטיפת הספר “הגיע הזמן להדליק את הכוכבים”

להתחבר, להתגבר ולאהוב

אנה קמה בכל בוקר לאותה שיגרה: היא מארגנת את הדירה, יוצאת לקניות, מתעסקת עם החשבונות, מכינה אוכל, משאירה לבנות פתק לרוקן את המדיח, יוצאת לעבודה, חוזרת מהעבודה, משאירה לבנות פתק שהן לא רוקנו את המדיח, מרוקנת את המדיח. אך כאשר הבוס שלה מפטר אותה מהמסעדה שבה היא עובדת 14 שנים כדי לתת את התפקיד למאהבת שלו, אנה מחליטה שהגיע הזמן לשינוי גדול ומודיעה לבנות שיארזו מזוודה: הן יוצאות למסע בקרוואן של אביה לראות את הזוהר הצפוני! לילי, בת 12, מצחיקה וטובת לב, וקלואי בת ה-17, מחוננת ורגישה, חושבות שאמן יצאה מדעתה אבל נדבקות במהרה בהתרגשות לקראת ההרפתקה הצפויה. במסען הן יצטרפו לאב שמטייל עם בנו האוטיסט, לזוג שיצא לירח דבש ומאז לא הפסיק לטייל, לשני אלמנים שיצאו לטיול ההרפתקני האחרון של חייהם ולזוג הורים שהחליטו להראות לילדיהם את “החיים האמיתיים”. בין בני החבורה יירקמו קשרים וחברויות שישנו את חייהם.

“הגיע הזמן להדליק את הכוכבים”, מאת גרימאלדי וירזיני, הוצאת “כתר”.

3מחול הסוסים

עטיפת הספר “מחול הסוסים”

הסוד שישנה את החיים

ג’וג’ו מויס, מחברת רבי המכר “ללכת בדרכך”, “הנערה שהשארת מאחור”, “לבד בפריז” ועוד, חוזרת ברומן חדש על חברות ועוצמה ועל האופן שבו גם השינויים הקטנים ביותר יכולים לחולל ניסים. הסיפור מתחיל כשסבא של שרה מעניק לה סוס יפהפה בשם בּוּ – בתקווה שיום יבוא והיא תלך בעקבותיו ותצטרף לבית הספר הצרפתי לרכיבה עילית, הרחק מהשכונה המתפוררת שבה הם מתגוררים. היא מאמנת את הסוס בפארקים ובסמטאות העיר, אבל אז סבה נופל למשכב, ושרה נאלצת לתמרן בין טיפול בסוס לבין לימודים בבית הספר וביקורים בבית החולים. הגיבורה השנייה של הסיפור היא נטשה, עורכת דין צעירה, המנסה להשיג איזון בחייה לאחר כישלון נישואיה: שיקול הדעת המקצועי שלה מוטל בספק, החבר החדש שלה מתברר כאכזבה והיא נאלצת לחלוק את ביתה עם בעלה לשעבר. למרות זאת, כששרה בת ה-14 מתגלגלת לעולמה, נטשה מחליטה לקחת את הנערה תחת חסותה. אבל שרה נושאת איתה סוד – סוד שישנה את חייהם של כל המעורבים בדבר לנצח.

“מחול הסוסים”, מאת ג’וג’ו מויס, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4המרחק בינך לביני

עטיפת הספר “המרחק בינך לביני”

סיפור על משפחה, חברות ואובדן

עמוק בלב ארץ האמיש, תאונה קשה מחרידה את השלווה. קיילב סטולץ לכוד בין שני עולמות. בעקבות הבטחה לאחיו על ערש דווי, הוא מגדל את אחייניתו ואחיינו במידל גרוב, עיירה קטנה שבה החיים סובבים סביב המשפחה, החווה, האמונה, והחשדנות המושרשת כלפי זרים. דר’ ריס פאוול היא רופאה מתלמדת מבריקה, נועזת ואסרטיבית. היא עובדת קשה כדי לעמוד בציפיות של הוריה, רופאים מצליחים גם הם, אך לפעמים מרגישה כאילו לא היא בחרה במסלול חייה. כאשר אסון בלתי צפוי שולח את קיילב לבית החולים שבו ריס עובדת, שני העולמות מתנגשים. ביחד יוצאים ריס וקיילב למסע שיאתגר את תפיסות העולם שלהם ויכריח אותם לחשוב מחדש על הערכים שתמיד האמינו בהם. האם יצליחו לגלות מה לבם רוצה באמת? סוזן ויגס יצרה ב”המרחק בינך לביני” ספר מרגש על אהבה ואובדן, על משפחה וחברות ועל הנתיב המפרך לגילוי האמת.

“המרחק בינך לביני”, מאת סוזן ויגס, הוצאת “הכורסא”/”מודן”.

5מנצחת

עטיפת הספר “מנצחת”

כשהבן מחליט להתגייס לצנחנים

זהו סיפורה של אביגיל, פסיכולוגית ששירתה שנים רבות בצבא ופיתחה מומחיות מעמיקה במנגנון הנפשי של חיילים בקרב. שלא כקב”נים אחרים, תמיד ראתה את עצמה כחלק מהכוח הלוחם ולא היססה להצטרף אליו באימונים ואף בפעילות מבצעית. לאביגיל יש מערכת יחסים קרובה ורגישה עם הגבר המרשים שהכירה לפני שנים רבות כמג”ד צעיר וכעת הוא יושב בלשכת הרמטכ״ל. ברגעים מכריעים היא נקראת לייעץ לו כיצד להשיג ניצחון מוחץ במערכה הקרבה ובאה. בין השאר היא מטפלת בנפגעי נפש ובהלומי קרב. ובניגוד לכללים המקובלים, היא קושרת קשרים אישיים קרובים עם כמה ממטופליה. כאשר בנה שאולי, שאותו גידלה כאם יחידנית, מחליט להתגייס דווקא לצנחנים, משימת חייה, אמונתה המקצועית ונאמנותה לצבא יעמדו במבחן דרמטי. וכאשר תיקרה בפניה הזדמנות לחוות בעצמה את מעשה ההרג, יתעוררו בה דחפים שלא שיערה את עוצמתם.

“מנצחת”, מאת ישי שריד, הוצאת “עם עובד”.

תמונה בדף הבית: העטיפה המקורית של “הילדות האבודות של פריז” באנגלית

;