fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2024/01/תערוכה-משפחה-אחת.jpg

משפחה אחת: תערוכת התרמה ומכירה פומבית של אמנות ישראלית למען משפחות הלוחמים

האירוע יתקיים ב”גלריה שטרית&וולף” בנוה-צדק בהנחיית השחקן ליאור רז, יוצר הסידרה “פאודה”

בין האמנים המשתתפים:

צדוק בן דוד, זויה צ’רקסקי, סיגלית לנדאו, יעקב אגם, שמעון פינטו, מאיה גולד, יעקב דורצ’ין, מאיר פיצ’חדזה, גידי רובין, רוני טהרלב, טומי שנקר, משה גרשוני, מנשה קדישמן, יגאל עוזרי, יוחנן סימון, אנה טיכו .  

מכירה פומבית בהנחיית השחקן ליאור רז, יוצר הסידרה “פאודה”:

יום שלישי, 6.2.24 בשעה 19:00.

1שי קון כדורים פורחים מעל הר הבית

שי קון: כדורים פורחים מעל הר הבית

גלריית “שטרית&וולף” חונכת בית אמנות חדש בנוה-צדק עם תערוכת התרמה ומכירה של אמנות ישראלית למען נשות וילדי המילואימניקים, שיקום וחיזוק משפחות הלוחמים.

התערוכה, תחת הכותרת “משפחה אחת”, מציגה מבחר של עשרות יצירות המשקפות את הרוח הישראלית המגוונת והנדיבה. בתערוכה המחברת בין דורות וסגנונות, משתתפים בכירי האמנים בישראל, ותיקים ובעלי שם לצד צעירים ומבטיחים.

בתערוכה אוסף מגוון של עבודות מנסחות מקומיות שיצרו אמני דור המדינה כמו מנשה קדישמן, יגאל תומרקין ומשה גרשוני, דרך יצירות עם זיקה יהודית בין-דורית מיעקב אגם ועד שי אזולאי, עבודות של אמנים ישראלים בעלי שם עולמי כמו צדוק בן דוד ויגאל עוזרי ושל אמניות עכשוויות פורצות דרך כמו זויה צ’רקסקי, רוני טהרלב ומאיה גולד. הפתיעו והצטרפו לאלו גם אמנים בינלאומיים מפורסמים שביקשו להתגייס למען ישראל בשעתה הקשה.

התערוכה, המשלבת מיגוון מדיה של ציור, פיסול, איור, צילום וקרמיקה, תוצג בבית האמנות החדש של גלריית “שטרית&וולף”. מדובר במבנה מרשים בן שלוש קומות של חללי תצוגה רחבים ומוארים הממוקם בלב שכונת נוה-צדק בתל-אביב.

2צדוק בן דוד צילום דיויד שיינמן שנה2022

יצירה של צדוק בן-דוד, 2022. צילום: דיויד שיינמן

בעקבות המלחמה, הקדימו בעלי הגלריה רות שטרית ויונתן וולף-אברמצ’יק את השקת המבנה החדש שנועד להיפתח באביב 2024 עם תערוכת יחיד של ריצ’רד אורלינסקי, אחד מהאמנים המפורסמים ביותר עולם. השניים התגייסו מידית לקיים תערוכת התרמה בשיתוף עם עשרות אמנים למען חיזוק ושיקום הנשים והילדים, משפחות המילואימניקים המגויסים לשמירה על המדינה והחיים של כולנו.

הרווחים ממכירת כל יצירות האמנות יתרמו לעמותת מאמטכ”ל. את אירוע המכירה לתורמים מהארץ והעולם שיתקיים בנוכחות בכירי המשק, אישי ציבור, מיטב אמני ישראל ונציגי משפחות המילואימניקים – ינחה השחקן ליאור רז, יוצר הסידרה “פאודה”.

מאמאטכ”ל היא עמותה אשר הוקמה באפריל 2023, לפני מלחמת “חרבות ברזל”. נשות המג”דים במילואים, המנוסות בשילוב שיגרת המילואים בחיי המשפחה, אמרו אומר לבצע מהלך תמיכה רחב בנשות המילואים .הן בחרו להקים מערך קהילות נשים הפרוס על מפת המדינה. קהילות נשים אשר מהוות אחוות “לוחמות עורף” באזור המגורים, ללא קשר לדרגה, גדוד או חייל .נשים המדברות את שפת המקום ושפת המילואים. כל זאת כדי לאפשר תמיכה זמינה זו לזו ולמשפחות בשיגרת מילואים.

3מאיה גולד מרקש צילום יותם פרום

מאיה גולד: מרקש. צילום: יותם פרום

ב-7 באוקטובר השנה החלה מאמאטכ”ל בעבודה בנוהל חירום. פועלן וחזונן מגשים את עצמו בעוצמות תוך הלחימה על הבית והן מקיימות קשר עם 125 קהילות נשים ברחבי המדינה. נשות המילואים עברו את ה-7 באוקטובר לבד! תוך תחושה קשה של חרדה ואובדן ביטחון להן ולילדיהן. זאת בנוסף לחרדה הקשה לשלום בן הזוג ושיגרת חיים מורכבת כהורה יחידני בזמן לחימה.

יו”ר העמותה, נעמה לוי-שייביץ, הצוות המנהל ונשות המג”דים נחושים להחזיר את הביטחון והתפקוד לבתים. “חובתנו לסייע לבני הזוג להיפגש ולהתאושש יחד, כאשר הם מקבלים תמיכה מקצועית שתחזיר את החוסן לבתים ותשמר את התפקוד בבית ובמילואים”.

התערוכה פתוחה לציבור הרחב בין התאריכים 2.3.24 – 2.2.24 

גלריה Sheetrit&Wolf – שבזי 35-37, נוה-צדק, תל-אביב.

א’-ה’: 11:00-20:00. שישי: 10:00-16:00. שבת: 11:00-17:00

הכניסה חופשית

קטלוג המכירה און ליין באתר: sheetritwolfart.com

;