fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/03/ספרים-מומלצים2.jpg

לרגל יום האשה הבינלאומי: 5 רבי מכר מרתקים שכתבו נשים ושמומלץ מאוד לקרוא השבוע

גלויה רומנטית מפריז, כשמייק פגש את לייזה, אהבת אם לבתה היחידה והאם לתת סיכוי שני לאהבה. המלצות ספרים של “רות עבור”

1גלויה מפריז

עטיפת הספר “גלויה מפריז”

גלויה רומנטית מפריז

הרומן “גלויה מאיטליה”, מאת הסופרת הבריטית אלכס בראון, יצא בארץ בשנה שעברה (2021), זכה לשבחי הביקורת וכיכב חודשים רבים בראש רשימות רבי המכר בישראל. עכשיו רואה אור ספר חדש שלה, “גלויה מפריז”, שכבר התמקם ברשימות רבי המכר.

גיבורת הספר, אנני לובל, נחושה להשיב את הניצוץ לחייה. כששכנתה יורשת מאדם לא מוכר דירה נטושה בפריז, היא קופצת על ההזדמנות ונוסעת לבירה הצרפתית כדי לחשוף פרטים נוספים. הסקרנות שלה מתעוררת ביתר שאת כשהיא מגלה צרור של יומנים סודיים מוסתרים בתוך הקירות. היומנים מספרים על חייה של צעירה אנגלייה בשם ביאטריס קרופורד, אשר בשנת 1916 התנדבה כאחות בזירות הקרב בצרפת.

אנני מוקסמת מעיר האורות הרומנטית, אך מבינה שרושם ראשוני לפעמים מטעה. היא עוקבת אחר מסעה של ביאטריס החל ממלחמת העולם הראשונה, דרך שנות ה-20 הסוערות ועד לפריז האפלה של מלחמת העולם השנייה. על אנני לחבר יחד את האירועים שהתרחשו בין כותלי הדירה, אם ברצונה לממש את המורשת שביאטריס השאירה עבורה.

“גלויה מפריז”, מאת אלכס בראון, הוצאת “פן הוצאה לאור”.

2המפרץ הכסוף

עטיפת הספר “המפרץ הכסוף”

כשמייק פגש את לייזה

ג’וג’ו מויס, מחברת רבי המכר “ללכת בדרכך”, “הנערה שהשארת מאחור” ו”אבק כוכבים”, חוזרת בסיפור אהבה רומנטי שמתרחש בעיירת חוף מנומנמת. ספרה רק הגיע לסניפים בשבוע שעבר וכבר התברג בעשירייה המובילה של רבי המכר.

גיבורת “המפרץ הכסוף”, לַייזה מֵקאלֶן, לעולם לא תוכל להשאיר את עברה מאחור כפי שהיתה רוצה. אבל החופים הבתוליים והקהילה המלוכדת של העיירה סילבר ביי מאפשרים לה את החופש והביטחון שאליהם היא כה כמהה – אם לא בשביל עצמה, אז עבור בתה האנה. אלא שאז מגיע להתארח במלון של דודתה מייק דורמר.

האנגלי קר המזג, עם בגדיו המתוחכמים ועיניו עוכרות השלווה, מאיים לנתץ את כל מה שלייזה עמלה כל כך להגן עליו: לא רק את העסק המשפחתי ואת המפרץ המשמש משכן ללווייתנים האהובים שלה, אלא גם את השכנוע העמוק שלה בכך שאינה ראויה לאהוב שוב לעולם.

מייק דורמר, לעומת זאת, מצפה לעוד נסיעת עסקים שגרתית. הוא הגיע לעיירה שכוחת האל במטרה להקים בה אתר נופש יוקרתי על חוף הים. אבל אט-אט מתחוור לו שתושביו האקסצנטריים של מלון סילבר ביי המט לנפול – ובמיוחד לייזה מקאלן האניגמטית – מצליחים לחדור לליבו.

בעוד המאבק על צביונה של העיירה מחריף, היקומים של מייק ולייזה מתנגשים במעשייה מסחררת ושובת לב, גדושה בתועפות של הומור ונדיבות כפי שרק ג’וג’ו מויס יודעת לרקוח.

“המפרץ הכסוף”, מאת ג’וג’ו מויס, הוצאת “ידיעות ספרים”.

הזמן שחלף בינתיים

עטיפת הספר “הזמן שחלף בינתיים

סיכוי שני לאהבה

גם ספרה של קריסטן אשלי, “הזמן שחלף בינתיים”, ממשיך לככב ברשימת רבי המכר. גיבורת הספר, קאדי מורלנד, מגיעה לעיירה מגדלנה אשר לחופי מיין, אבלה ומוכת יגון, בעקבות משאלתו האחרונה של אדם אהוב. שם, הרחק מביתה וקרוביה, עליה להתחיל את הפרק הבא של חייה; פרק שהחל לפני 18 שנים אך נקטע בפתאומיות והותיר אותה שבורת לב. הזמן שחלף בינתיים, התמלא במשפחה וחברים, אבל קאדי מעולם לא התגברה על הגבר היחיד שאהבה אי פעם.

קורט יגר, למד לחיות בלי הנערה שנכנסה לחייו בזמן הכי פחות מתאים ויצאה מהם באופן שפגע בו בעוצמה שלא ציפה לה. הזמן שחלף בינתיים התמלא בניסיונות כושלים להתגבר עליה… ובגידה ששינתה את חייו. כשהנערה הזאת – כיום אשה בת 41 – מופיעה במגדלנה וקונה את המגדלור ההיסטורי של העיירה, קורט לא מצליח להתעלם מקיומה, למרות שהוא מנסה בכל כוחו לעשות זאת. שריפה גדולה שפורצת בעיירה, מאלצת אותם להתמודד עם זיכרונות משותפים ומציתה מחדש להבה מסוג אחר.

קאדי וקורט מנסים להבין את הנסיבות הקיצוניות שהפרידו בין שני הצעירים שהיו פעם. האם יוכלו ללמוד ממה שקרה בזמן שחלף בינתיים ולחזור ולמצוא זה את זו?

“הזמן שחלף בינתיים”, מאת קריסטן אשלי, הוצאת “אהבות”.

4ספר השמות האבודים

עטיפת הספר “ספר השמות האבודים”

בעקבות השמות האבודים

ספרה החדש (והשמיני) של קריסטין הרמל כבר הפך לרב מכר. קריסטין הרמל היא מחברת “המתיקות שבשכחה”, “כשניפגש שנית”, “סודות בית השמפניה” ועוד רומנים רבים וטובים.

הספר מביא את סיפורה של אווה טראוב אברמס, ספרנית על סף פרישה, שמבחינה בוקר אחד בעיתון בתמונה של ספר שלא ראתה זה יותר מ-65 שנים – ספר השמות האבודים. מתברר שחוקרים מצאו את הספר ומתקשים לפענח את החידה הטמונה בו – חידה שרק אווה יודעת את פתרונה.

פריז, 1942: אווה נאלצת לברוח מהעיר עם אמה לאחר שאביה נתפס על ידי הנאצים. הן מוצאות מקלט בעיירה הררית קטנה באזור החופשי של צרפת, ואווה מתחילה לזייף תעודות זהות עבור ילדים שמוברחים מעבר לגבול, אל שווייץ הניטרלית. יחד עם זייפן מסמכים מסתורי ויפה תואר בשם רֵמי, אווה מחליטה שהיא חייבת לשמר איכשהו את שמותיהם האמיתיים של הילדים, הצעירים מכדי לזכור מי הם באמת.

אך ככל שהמלחמה מתקדמת, עבודת הזיוף נעשית מסוכנת יותר ומעמידה בסכנת חיים את אווה ואת האנשים הקרובים לליבה. וכשבוגד מתגלה בשורות המחתרת, אווה צריכה להחליט אם להציל את חייה שלה או להמשיך להילחם למען הילדים בכל מחיר.

מדובר ברומן סוחף ומרגש הנשען על עובדות היסטוריות ומשמש עדות לנחישותה של רוח האדם ולכוחם של האומץ והאהבה לעמוד מול פני הרוע.

“ספר השמות האבודים”, מאת קריסטין הרמל, הוצאת “הכורסא”.

5איך לאהוב את בתך

עטיפת הספר “איך לאהוב את בתך

אהבת אם לבתה היחידה

ספרה של הילה בלום, זוכת פרס ספיר לשנת 2021, ממשיך לככב ברשימות רבי המכר. ב”איך לאהוב את בתך” מתכתבת בלום עם סופרות גדולות של דורנו, שיצירותיהן צפות שוב ושוב בחיי הנפש של הגיבורה שלה, וטווה סיפור רב רבדים, מורכב וחכם להפליא.

אשה עומדת ברחוב חשוך, אלפי קילומטרים מביתה בישראל, ומציצה לתוך בית בעיר צפונית בהולנד: שתי הילדות הקטנות שמעברו האחר של החלון הן בנותיה של בתה היחידה, נכדותיה, שאותן לא פגשה מעולם.

במרכז הרומן המבריק הזה ניצבת משפחה קטנה – אימא ואבא ובת; ובעצם, אמא ובת ואבא, בסדר הזה, משפחה שטעויות האהבה שנעשות בה מצטברות אט-אט לדרמה פסיכולוגית שקשה להניח מהיד.

בבהירות ובחדות בוחנת הילה בלום את הקפלים העדינים ביותר של אהבת אם לבתה, אלה שאנחנו רוצים לראות ואלה שנוח לנו להתכחש להם, ופורשת אותם לעינינו כמפת דרכים אינטימית המשרטטת את גבולות יכולתנו לכוון ולשלוט בגורל ילדינו.

“איך לאהוב את בתך”, מאת הילה בלום, הוצאת “כנרת זמורה דביר”.

;