fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/08/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים של נשים חזקות ואמיצות: רבי מכר מרתקים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

מה עובר על אשה בגיל המעבר, איך מתמודדים עם ילדים מתבגרים, והרומן החדש המדובר של אושרת קוטלר. המלצות ספרים של “רות עבור”

עטיפת הספר “משלנו – מתבגרים סיפור אהבה”

מתבגרים כלולייני קרקס

ב-21 השנים האחרונות גידלה עינת נתן, מדריכת הורים ואשת תקשורת, חמישה ילדים. במקביל פגשה אלפי הורים בקליניקה שלה, בהרצאות ובהדרכת קבוצות. היא העניקה להורים האלה הדרכה מקצועית והם העניקו לה אפשרות ייחודית להתבונן באתגרי המשפחה במאה ה-21.

בספרה החדש “משלנו” היא עוסקת בילדים מתבגרים, שאותם היא מכנה לולייני קרקס אמיצים: הם הולכים על חבלים, דופקים סלטות ומלהטטים בלפידי אש. אבל אין קרקס בלי אוהל, אין חבל בלי רשת ביטחון פרושה ומהודקת. והיחסים בינינו לבינם – הם רשת הביטחון.

“משלנו” מוקדש לכל ההורים שמחפשים הוראות הפעלה לניהול קרקס מצליח. נתן מאמינה שעם קצת מאמץ, עם זווית ראייה אחרת, עם המון חמלה ומחויבות לאוהל שלנו, נוכל ממש בקרוב לזכות ברגעים שבהם נביט בגאווה בלוליינים שלנו ונצליח לראות את מחיאות הכפיים. שווה קריאה.

“משלנו – מתבגרים סיפור אהבה”, מאת עינת נתן, הוצאת “כנרת זמורה-דביר”.

עטיפת הספר “ברוח הזאת”

מים שקטים חודרים עמוק

ב”רוח הזאת” הוא ספרה הרביעי של עורכת ומגישת החדשות אשרת קוטלר. קדמו לו “סיפור שמתחיל בדמעות”, “אהבה-תשוקה-זוגיות” ורב המכר “איז’ה מיה”. קוטלר, שלפני כשנתיים פרשה מעבודתה בערוץ 13, מרבה מאז להפליג ברחבי העולם.

גיבורי ספרה החדש מיה ומקס נפגשים בדרך מקרה על סיפונה של יכטה קטנה בים האיוני. מקס נודד בעולם כבר שנים, בורח מזיכרונות עבר קשים. מיה היא פסנתרנית בעלת שם בינלאומי המעורבת שלא בטובתה בסקנדל תקשורתי ומטופלת באבא מבוגר ודמנטי. כשהמציאות סוגרת עליה היא נוטשת הכל מאחור ויוצאת אל הים.

שניהם שקטים, מופנמים ופגועים, שניהם נושאים מטען משפחתי כבד ובודקים, כל אחד בנפרד, את סיכויו לברוח מן העבר. ההפלגה המשותפת שלהם מתחילה במפרץ קסום עם מים שקטים וצלולים ומסתיימת בסערה גדולה ומסוכנת.

“ברוח הזאת”, מאת אושרת קוטלר, הוצאת “ידיעות ספרים”.

עטיפת הספר “הילדה עם העניבה האדומה”

האוטוביוגרפיה של קולט

האוטוביוגרפיה של קולט אביטל מתחילה בבריחה ממשמרות הסקוריטטה ברומניה, דרך ריקוד מקרי עם שגריר סוריה ועד ספיגת ביצים ועגבניות בפרצוף ממתנגדי השלום. הקריירה הדיפלומטית והפוליטית של אביטל, שהחלה כמזכירה זוטרה במשרד החוץ, הביאה אותה למקומות המרגשים והמרתקים ביותר בעולם ולמפגשים האנושיים המטלטלים, המופרכים והמצמררים ביותר.

אביטל עמדה בחוד החנית הדיפלומטי של מדינת ישראל בעת מלחמות, גלי פיגועים, הסכמי שלום וחילופי שלטון, ולאורך כל הדרך נאלצה להתמודד עם תרבות שוביניסטית שניסתה להצר את צעדיה. לבסוף הגיעה גם לפוליטיקה בתור חברת כנסת מטעם מפלגת העבודה והיתה האשה הראשונה שהתמודדה לתפקיד הנשיאות.

בשפה צלולה ומלאת הומור דק, פורשת אביטל את כל מסלול חייה, מאז היתה ילדה בת עשר שעלתה מרומניה בלי לדעת כלל עברית, דרך מפגשים עם מנהיגי העולם ועד לשנים האחרונות, שבהן היא מקדישה את רוב מרצה לפעילות למען ניצולי שואה.

“הילדה עם העניבה האדומה”, מאת קולט אביטל, הוצאת “ידיעות ספרים”.

עטיפת הספר “אשה בעונת מעבר”

משבר גיל ה-50

ענת לב-אדלר, מי שעשתה קריירה ממשבר גיל 40 בספרה “כותבת ומוחקת אהבה” (שמכר למעלה מ-50,000 עותקים), חוזרת ברומן חושפני חדש, “אשה בעונת מעבר”, שעוסק הפעם במשבר גיל ה-50 (וכבר מככב ברשימות רבי המכר). ובהחלט מדובר במשבר, שכן זה הגיל שבו, לדברי לב-אדלר, הכל נשמט מאיתנו – הילדים, ההורמונים, החשק המיני ואפילו שמחת החיים.

הוריקן של רגשות מציף את אביגיל, גיבורת הספר, וזורק אותה דרך גג הבית המטופח שלה אל מרחבים מתעתעים שבהם גוף נשי מתבגר עדיין מתעקש לפעפע תשוקה, ואל מחוזות שבהם תפקידים מסורתיים של אמא ושל רעיה לא כופים את עצמם עליה. שם, הכי רחוק מהיומיום הבורגני המתערער שלה, יש לה הזדמנות להתעמת עם שקרים ושברים ולהחליט איך היא ממשיכה אל עבר מה שנדמה לה שהוא “שארית החיים”.

לב-אדלר מעמתת את הגיבורה שלה עם ההתבגרות האכזרית ועם פנטזיית הנעורים האכזרית ממנה, לוקחת אותה אל הקצה וקורצת אל הקוראות כממתיקת סוד: כאלו אנחנו, רוצות הכל, עייפות מהכל, חכמות ומפוכחות להחריד, סקסיות, נוגעות ללב, פוחדות להזדקן ומצחיקות עד בלי די.

“אשה בעונת מעבר”, מאת ענת לב-אדלר, הוצאת “ידיעות ספרים”.

עטיפת הספר “אשת סודו”

רומן פסיכולוגי מותח

בכל בוקר אנה מתעוררת לשיגרת חיים מעוררת קנאה: יש לה בעל אוהב, עבודה מוצלחת, תאומות מתוקות בנות שלוש ובית שאפשר רק לחלום עליו. אז איך אשה כזאת נדחפת, ברגע אחד, למהלך שאין ממנו דרך חזרה? מה גורם לה לקום בוקר אחד ולעזוב הכל בלי להביט לאחור? האם ייתכן שהיא עושה את כל זה עבור גבר שלא מבטיח לה דבר?

“אשת סודו” הוא רומן פסיכולוגי מותח שאי אפשר להניח מהיד. במרכזו, גיבורה חכמה ועצמאית השולטת בגורלה. ואולי מישהו אחר שולט בה, בעצם? האם ייתכן שכל מה שאנה יודעת על העולם הוא טעות? האם היא מספרת לה (ולנו) את כל האמת, או שאולי היא בכלל לא יודעת מהי האמת?

הסופרת שרלוט פילבי, 37, היא עיתונאית ועורכת ונכדתו של הסוכן הבריטי הכפול קים פילבי, שריגל למען ברית-המועצות בזמן המלחמה הקרה. לדבריה, סיפור חייו של סבה הביא אותה לכתיבת רומן זה, שזכה לשבחים מיד עם צאתו לאור.

“אשת סודו”, מאת שרלוט פילבי, הוצאת “תכלת”.

;