fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/08/המלצות-ספרים2.jpg

5 ספרים חדשים על אהבה, אובדן וגורל: רבי מכר שכתבו נשים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

שתי נשים ואי הבנה אחת, אהבה מוחמצת בגלל מהפכה, יורשת של אחוזה בלונדון ומסתורי הרוקחת האבודה

1הנערות ממטע התפוחים

עטיפת הספר “הנערות ממטע התפוחים”

שתי נשים ואי הבנה אחת

“הנערות ממטע התפוחים” הוא ספר על זיכרון ובעיקר על שכחה, ספר על שתי נשים, שעשרות שנים מפרידות ביניהן, וגם אי הבנה אחת, שלא ברור אם אפשר לתקן. זהו ספר על אומץ וספר על אהבה, אבל בעיקר על חברות נפש. וזה ספר שנכנס אל הלב ולא עוזב.

לאחר שאמה של פרנקי הקטנה מתה, היא גדלה אצל סבתה, אשה עשירה וידועה, קרה ומרוחקת. ברגע שאפשר היה, ובעקבות מה שנתפס בעיניה כבגידה של הסבתא, עזבה פרנקי את הבית מבלי להביט לאחור, כדי להקים לעצמה חיים חדשים כעיתונאית. אבל מישהו מהעיתון ידע, מתברר, על הקשר המשפחתי ושלח דווקא אותה לסקר אירוע צדקה שסבתה, ויולט, ארגנה. השתיים ייפגשו בו, כמובן, והמפגש יזעזע את עולמן.

עשרות שנים קודם לכן, ב-1940, נמלטה גם ויולט, אז נערה צעירה, ממשפחתה ומלונדון המופגזת ונשלחה אל הכפר לעבודות חקלאיות, שם פגשה נערות נוספות שמילאו את מקומם של הגברים שיצאו להילחם. הרחק מהבית ומכל השגחה, איש לא הגן על הנערות והיה מי שידע לנצל זאת. שם גם נולד הסוד שוויולט תשמור לעצמה כל חייה.

המסע של השתיים – של ויולט המבוגרת אל קרעי זיכרונותיה, ושל פרנקי הצעירה שמבינה פתאום הרבה יותר – יאפשר להן לסגור פרק בעברן ולהמשיך קדימה – זו כדי להתפייס עם עברה וזו כדי לפתוח בחייה כבוגרת.

“הנערות ממטע התפוחים”, מאת ניקולה סקוט, הוצאת “תכלת”.

2הרוקחת האבודה

עטיפת הספר “הרוקחת האבודה”

מה מסתתר מאחורי בקבוקון מסתורי

קרוליין לא היתה אמורה להיות בלונדון לבדה. נסיעות חגיגיות לכבוד יום נישואים אמורות להיות אירוע לשניים, אבל עקב גילוי מטלטל היא מגיעה לבדה, המומה וכואבת, לעיר שתמיד חלמה עליה. בניסיון להסיח את דעתה קרוליין מצטרפת לסיור חיפוש אוצרות ליד נהר התמזה ומוצאת בקבוקון ישן של רוקחים ועליו חריטה מסתורית.

יותר ממאתיים שנה לפני כן, בירכתי סמטה חשוכה בלונדון, ממתינה נלה בחנות הרוקחים הנסתרת שלה ללקוחה חדשה. בעברה היתה נלה מרפאה מכובדת, אבל כיום משמש אותה הידע שצברה למטרה אחרת: היא מוכרת לנשים במצוקה רעלים שישמשו אותן לרצוח את הגברים האכזריים בחייהן. אבל הלקוחה החדשה שלה שונה: היא ילדה בת 12, ובין השתיים מתפתחת חברות בלתי צפויה שמחוללת רצף אירועים העתיד לסכן את עולמה של נלה ולחשוף את הנשים הרבות שעזרה להן.

בלונדון של ימינו קרוליין יוצאת לחקור את מקורו של הבקבוק ומבינה שמצאה קצה חוט לתעלומה שרדפה את לונדון מאתיים שנה קודם לכן. ככל שהיא מוסיפה לחקור מתנגשים חייה של קרוליין עם חייהן של נלה ושל בת חסותה הצעירה ברצף אירועים בלתי צפוי ועוצר נשימה.

“הרוקחת האבודה”, מאת שרה פנר, הוצאת “מודן”.

3החנות למכשירי כתיבה בטהראן

עטיפת הספר “החנות למכשירי כתיבה בטהראן”

על אהבה, אובדן וגורל

רומן היסטורי מסעיר ונוגה על אהבה, אובדן וגורל, שנע במרחב שבין ארצות-הברית של ימינו לטהראן של ימי ההפיכה האיראנית בשנות ה-50. הספר שכתבה מרג’אן כמאלי, ילידת טורקיה המתגוררת כיום בבוסטון, מעובד בימים אלה לסידרת טלוויזיה ברשת HBO.

רויא, צעירה אידיאליסטית חולמנית, מוצאת גן עדן ספרותי בחנותו המתפקעת מספרים, כסתות דיו ועטים נובעים של מר פח’רי המקסים. המוכר בעל הנפש הרומנטית מכיר לרויא את הלקוח האהוב עליו, בהמן יפה התואר, נער בעל חוש צדק מפותח שרוחש אהבה לשירתו של רוּמי, ורויא נשבית בקסמו מיד.

חודשים ספורים לאחר מכן, ערב נישואיהם, פורצת ההפיכה. במהלך המהומות בהמן נעלם ורויא לא מצליחה ליצור איתו קשר במשך זמן רב. שבורת לב, היא עוקרת לקליפורניה, נישאת לאחר וממשיכה בחייה. 60 שנה לאחר מכן יד הגורל מפגישה אותה שוב עם בהמן, והיא יכולה סוף-סוף לשאול אותו את השאלות שטרדו את שלוות רוחה כל חייה: מדוע עזב אותה, לאן נעלם וכיצד הצליח לשכוח אותה כשהיא לא הצליחה לשכוח אותו מעולם?

על רקע הסמטאות המאובקות והתוססות בלהט מאבקם של צעירי טהראן, רוקמת מרג’אן כמאלי במיומנות ובעדינות סיפור אהבה מפעים וטרגי, אפוף ניחוחות יסמין, מי ורדים ותבלינים.

“החנות למכשירי כתיבה בטהראן”, מאת מרגאן כמאלי, הוצאת “משכל”.

4הדבר האחרון שהוא אמר לי

עטיפת הספר “הדבר האחרון שהוא אמר לי”

יוצאות יחד לגלות את האמת

לפני שאוון מייקלס נעלם, הוא משאיר פתק לאשתו הטרייה והאהובה: תגני עליה. למרות הבלבול והפחד שלה, האנה הול יודעת בדיוק למי מתייחס הפתק – בתו בת ה-16 של אוון, ביילי. ביילי, שאיבדה את אמה באופן טרגי בילדותה. ביילי, שממש לא רוצה שום קשר עם אמה החורגת החדשה.

החיפושים הנואשים של האנה אחרי אוון נכשלים. האף.בי.איי עוצר את הבוס של אוון, וסוכנים פדרליים פושטים על ביתה בסוסאליטו ללא הודעה מוקדמת. האנה מבינה שבעלה הוא לא מי שאמר שהוא, ושייתכן שהמפתח לזהותו האמיתית נמצא בכלל בידי ביילי, כמו גם התשובות לנסיבות היעלמותו.

האנה וביילי יוצאות יחד לגלות את האמת. אבל כשהן מתחילות לחבר את פיסות העבר של אוון, מתברר להן במהרה שהן גם בונות עתיד חדש, לא צפוי.

“הדבר האחרון שהוא אמר לי”, מאת לורה דייב, הוצאת “כנרת זמורה דביר”.

5המשפחה בקומה העליונה

עטיפת הספר “המשפחה בקומה העליונה”

היורשת הבלעדית של בית האחוזה?

בגיל 25 ליבי ג’ונס חוזרת הביתה מהעבודה ומוצאת מכתב: מכתב שמספר לה לא רק מי היו הוריה הביולוגיים, אלא גם שהיא היורשת הבלעדית של בית האחוזה הנטוש שלהם, בית ששווה מיליונים בשכונת צ’לסי בלונדון. חייה של ליבי עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה, אבל אין לה מושג שיש גם אחרים שמחכים ליום הזה – ושמסלול ההתנגשות ביניהם בלתי נמנע.

25 שנים קודם כן הוזעקה המשטרה לרחוב צֵ’ייני ווֹק 16 בעקבות דיווח על בכי של תינוק. כשהשוטרים הגיעו הם מצאו תינוקת בריאה וחייכנית, בת עשרה חודשים, בעריסה בחדר השינה. במטבח למטה היו שלוש גופות בנות כמה ימים, לבושות שחורים, ולידן פתק ששורבט במהירות.

ארבעת הילדים האחרים שגרו בצ’ייני ווק נעלמו כלא היו. מה קורה בהמשך? תקראו בעצמכן.

“המשפחה בקומה העליונה”, מאת ליסה ג’ואל, הוצאת “כנרת זמורה דביר”.

;