fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/07/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על אהבה, בגידה וחברות: רבי מכר מרתקים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

חברות רבת תהפוכות בין שלוש נשים, האם בעלה של דיאנה באמת בוגד בה, ואיך זה להיות שדכנית מתחילה. המלצות ספרים של “רות עבור”

1גלויה מאיטליה

עטיפת הספר “גלויה מאיטליה”

האם גרייס תמצא אהבה משלה?

גרייס קווין אוהבת את העבודה שלה בחברת האחסון כהן. היא נהנית מאוד למצוא אוצרות ביחידות אחסון שבעליהן נטשו ושכחו מהן, וכשהיא מגלה אוסף אמנות יקר ערך וצרור מכתבים משנות ה-30 של המאה ה-20, סקרנותה מתעוררת ביתר שאת. גרייס מתעמקת במכתבים וחושפת את סיפורה של קוני לוין, צעירה אנגלייה שליבה מושך אותה לאיטליה בסוף מלחמת העולם השנייה. תוכן המכתבים מעורר בגרייס, המתמודדת עם לב שבור ומטפלת באם שתלטנית, תקווה להתחלה חדשה, והיא יוצאת למסע שלוקח אותה עד לווילה ורודה הנשקפת אל הריוויירה האיטלקית. האם תצליח לחשוף את סודות המשפחה ואת הבגידות שעליהן ניסתה קוני להתגבר? האם היא תמצא אהבה משלה?

“גלויה מאיטליה”, מאת אלכס בראון, הוצאת “פן”.

2דיאנה ודויד

עטיפת הספר “דיאנה ודויד”

האם הבגידה היא אמיתית או פרנויה?

“ערב אחד התחלתי לחשוד שלדויד יש מאהבת”. כך נפתח סיפורה של דיאנה, מתווכת דירות בת 43 מצפון תל-אביב, שחיה ברווחה ובנוחות כלכלית לצד בעלה הפסיכולוג ובנם המתבגר. ההתרחשות מתחילה בצלצול טלפון שבוקע מהנייד של דויד באמצע ארוחת הערב המשפחתית. הוא ממהר לקום מהשולחן ולענות מחוץ לטווח שמיעתה של דיאנה, ובליבה מתעורר החשד שבעלה המוצלח, המתחשב והכובש בוגד בה עם אשה אחרת.

וכך, כשהיא נשלטת בידי דחף לגלות אם זו רק פרנויה שלה או שדויד באמת בוגד בה, דיאנה מחליטה לעקוב אחריו. היא יוצאת למרדף חסר מעצורים אחר האמת, ומוצאת את עצמה בזירה מציצנית שבה רדיפה גוררת רדיפה, פיתויים בלתי צפויים צצים, יצרים מתגברים, והגורל משחק תפקיד חשוב. ובתוך הטירוף שמשתלט עליה – הארוטיקה הולכת וגואה.

“דיאנה ודויד”, מאת שירה כרמי, הוצאת “אחוזת בית”.

3שדכנות למתחילים

עטיפת הספר “שדכנות למתחילים”

כשמארני פגשה את בליקס

“שדכנות למתחילים” היה רב-מכר של “הוושינגטון פוסט” ושהה זמן רב בראש רשימות רבי-המכר של “אמזון”. הספר מביא את סיפורה של מארני מק’גרו, שרגע לפני שהיא נישאת לגבר חלומותיה היא פוגשת את דודתו, השדכנית הססגונית בליקס הולידיי, והכל משתנה. נישואיה מתפרקים לאחר שבועיים אומללים, בדיוק כפי שהדודה חזתה, ומארני שבורה לחלוטין. אבל את ההלם האמיתי היא חווה כשהיא מגלה שבליקס, שהלכה לעולמה, הורישה לה בניין מגורים בברוקלין שבו מתגוררים כל “הפרויקטים הלא גמורים” שלה. מארני לא תופסת את עצמה כמשהו מיוחד, אבל בליקס משום מה חשבה שדווקא מארני היא האשה המתאימה להיכנס לנעליה כשדכנית.

“שדכנות למתחילים“, מאת מדי דוסון, הוצאת “ידיעות ספרים”.

4בית טרלוני

עטיפת הספר “בית טרלוני”

חברות רבת תהפוכות בין שלוש נשים

כבר יותר מ-800 שנה משמשת טירת טרלוני, בעבר היהלום של חופי קורנוול, כמקום מושבה של משפחת טרלוני. כל רוזן בתורו שפך כספים בלי חשבון והפך את המבנה והאדמות שסביבו לערב-רב ראוותני של אגפים, צריחים ושיגיונות. אלא שהדורות האחרונים הצליחו לבזבז יותר ממון מכפי שהרוויחו וכתוצאה מכך המשפחה חיה עתה בבדידות מזהרת ובדלות, כשאפשרויות הפעולה העומדות לרשותה הולכות ומצטמצמות.

שלושה אירועים בלתי צפויים עומדים להחיש את הקץ: הופעתה הפתאומית של קרובת משפחה חדשה, בת בלתי חוקית יפהפייה ועיקשת; מנהל קרנות גידור אמריקאי חסר עכבות המחפש נקמה; והמשבר הכלכלי של 2008. “בית טרלוני” של האנה רוטשילד, מחברת רב-המכר “אי-סבירות האהבה”, היא סאטירה חברתית המתרחשת בעולמות המקבילים והבלתי תלויים לכאורה של האצולה הבריטית ושוקי הכספים. זהו גם סיפורה של חברות רבת תהפוכות בין שלוש נשים: אחת מהן תמות; האחרת תגלה את ייעודה; והשלישית תמצא אהבה.

“בית טרלוני”, מאת האנה רוטשילד, הוצאת “פן”.

5בית גרמני

עטיפת הספר “בית גרמני”

משפט משנה חיים

פרנקפורט, 1963. המתורגמנית הצעירה אווה ברוהנס נקראת לישיבת תשאול עדים, אך תוכן העדות מבלבל אותה והיא אינה מצליחה לתרגם כראוי את האירועים המתוארים. כעבור כמה ימים נתקלת אווה בקיוסק השכונתי בכותרות העיתונים המספרות על משפט אושוויץ העומד להיפתח. אווה מעולם לא שמעה על המקום הזה, אבל נראה שכל העיתונים מדווחים על כך.

למרות שהוריה, בעלי מסעדה בשם “בית גרמני”, וכמוהם גם ארוסה לעתיד, מתנגדים לכך שהיא תתרגם את העדויות במשפט, אווה נוהגת על פי צו ליבה ונענית לאתגר. בשבועות הבאים היא תיחשף לעולם זר לה לחלוטין, תפגוש שופטים, נאשמים ובייחוד את האסירים לשעבר, ולהם היא תעניק את קולה. אין לה שום דרך לדעת שהמשפט הזה ישנה באופן בלתי הפיך לא רק את המדינה, אלא גם את חייה שלה.

“בית גרמני”, מאת אנט האס, הוצאת “ידיעות ספרים”.

;