fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/04/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על משפחות, חמלה ואהבה: רבי מכר נוגעים ללב שמומלץ מאוד לקרוא בחג

משפחות שמחפשות תיקון וקירבה, אהבה של אם לבתה, וכשהחיים מסתבכים במסלול פרוע. המלצות ספרים של “רות עבור”

1זרות ליהיא לפיד

עטיפת הספר “זרות”

משפחות שמחפשות תיקון

נערה יחפה בשמלת מיני קרועה מסתתרת בחדר מדרגות של בניין ישן. היא נמלטת ממה שראתה, ומאלו שאורבים בחוץ כדי להשתיק אותה. מאחת הדירות מגיחה קשישה מבולבלת. “דנה שלי”, היא אומרת לנערה באושר, “את פה. חזרת אליי”. בהחלטה של רגע, הנערה נכנסת לביתה של הזקנה. וכך, שתי זרות בדירה אחת נאחזות זו בזו ומנסות לשרוד. חבל ההצלה היחיד שלהן הוא הקשר האנושי המפתיע שנרקם ביניהן. קשר שהן צריכות להסתיר. ליהיא לפיד, ש”זרות” הוא הרומן השלישי שלה, אורגת כאן עלילה מסעירה, מותחת ונוגעת ללב על משפחות שמחפשות תיקון, על מרחק וקירבה, על עבר שלא מרפה, על החיבור החם בין זרים שלא היו אמורים להיפגש – ועל המקומות הבלתי צפויים שבהם צומחת אהבה.

“זרות”, מאת ליהיא לפיד, הוצאת “כתר”.

2גרפיטי ורד שנבל

עטיפת הספר “גרפיטי”

כשאשה קופצת מבניין גבוה

ערב אחד, על כביש ראשי, שלושה נהגים עדים למחזה הזה: אשה עומדת על אדן חלון בבניין מגורים גבוה, וקופצת. גם חייהם של הנהגים, שתי נשים וגבר אחד, תלויים על בלימה, והמראה המטלטל, הלא נתפס, של איה המרחפת באוויר ומוטחת באדמה גורם להם לעצור. מרגע זה מהלך חייהם מוסט מנתיבו, ותוכניות שהיו להם לגבי הערב הזה, לגבי החיים האלה, נפרמות ומתגבשות מחדש. על הכביש המהיר שעליו נוסעים שלושת גיבורי הרומן, כמו גם בחיים עצמם, מכאובי הלב וייסורי הנפש הם מנת חלקם של כולם – של מאהבת אבודה, של אשה נשואה, של גבר צעיר ואלמן – והחמלה היא מזור לפצעי הנשמה, גם כשמי שמעניק אותה הוא זר גמור. “גרפיטי” הוא הרומן הרביעי של ורד שנבל וכמו ספריה האחרים הוא סוחף וחכם.

“גרפיטי”, מאת ורד שנבל, הוצאת “כנרת זמורה”.

3להחליף את המים של הפרחים

עטיפת הספר “להחליף את המים של הפרחים”

גם בכאב יש הבהוב של אושר

ואלרי פרין, מהסופרות האהובות בצרפת, חוזרת עם ספר חדש, “להחליף את המים של הפרחים”, ששהה שבועות ארוכים ברשימות רבי המכר בצרפת. מדובר בסיפורן של שתי דמויות – ויולט, שומרת בבית קברות קטן בחבל בורגון שבצרפת, וז’וליאן, גבר צעיר המידפק על דלתה יום אחד, ובפיו בקשה יוצאת דופן: להניח את כד האפר של אמו האהובה על קברו של המאהב שלה, גבר שעל קיומו לא ידע עד למותה. ההחלטה לעזור לז’וליאן מטלטלת את חייה של ויולט, ועכשיו יהיה עליה לחבר בין שני העולמות, החיים והמתים, אלה שהיו ואלה שעתידים אולי עוד לפרוח. ויולט מגלה, יחד עם הקוראים המלווים אותה במסעה, שגם בכאב יש הבהוב של אושר, שגם בעצב יש התרגשות, שעדיין יש סיבה לקום בכל בוקר ולהריח את ריחם של הפרחים.

“להחליף את המים של הפרחים“, מאת ואלרי פרין, הוצאת “תכלת”.

4איך לאהוב את בתך

עטיפת הספר “איך לאהוב את בתך”

טעויות אהבה במשפחה

אשה עומדת ברחוב חשוך, אלפי קילומטרים מביתה בישראל, ומציצה לתוך בית בעיר צפונית בהולנד: שתי הילדות הקטנות שמעברו האחר של החלון הן בנותיה של בתה היחידה, נכדותיה, שאותן לא פגשה מעולם. במרכז הרומן “איך לאהוב את בתך” ניצבת משפחה קטנה – אמא ואבא ובת; ובעצם, אמא ובת ואבא, בסדר הזה, משפחה שטעויות האהבה שנעשות בה מצטברות אט-אט לדרמה פסיכולוגית שקשה להניח מהיד. בבהירות ובחדות בוחנת הילה בלום את הקפלים העדינים ביותר של אהבת אם לבתה, אלה שאנחנו רוצים לראות ואלה שנוח לנו להתכחש להם, ופורשת אותם לעינינו כמפת דרכים אינטימית המשרטטת את גבולות יכולתנו לכוון ולשלוט בגורל ילדינו.

“איך לאהוב את בתך”, מאת הילה בלום, הוצאת “כנרת זמורה דביר”.

5קנאת סופרות מאיה ערד

עטיפת הספר “קנאת סופרות”

כשהחיים מסתבכים במסלול פרוע

אביגיל שלו חלמה מילדות להיות סופרת נחשבת. עכשיו, בגיל 42, נראה שהגשימה סוף-סוף את החלום. היא הוציאה לאור שלושה ספרים מצליחים, ספריות ומועדוני קריאה מזמינים אותה להרצות בפניהם, וזה עתה נודע לה שספרה השלישי זכה להיות מועמד לפרס ספיר. היא היתה צריכה לחשוב על עצמה כעל מושא לקנאה. במקום זאת, עינה צרה בסובבות אותה: בסופרות ידועות ממנה, בסופרות אלמוניות, באביגיל נגבי, שנמאס לה שכולם מבלבלים ביניהן, אפילו בטל, תלמידתה בסדנת הכתיבה. בהדרגה הולכים חייה של אביגיל ומסתבכים במסלול פרוע, מפתיע ומשעשע, והיסודות היציבים שעליהם בנוי עולמה מתערערים בזה אחר זה. ובזמן שאביגיל מגלה באמצע החיים משהו חדש על עצמה, מגלים הקוראים כמה דברים על כוחה של הכתיבה, על קסמה של אחיזת עיניים ועל הגבול שבין מציאות ובדיון.

“קנאת סופרות“, מאת מאה ערד, הוצאת “חרגול”.

;