fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/תומר-גדול.jpg

עדה תומר-אושרת: “אני ‘חוגגת’ עכשיו שנה לגילוי המאוחר של סרטן ריאה שלב 4”

לפני שנה בדיוק, ביולי 2018, רגע לפני החגיגות לציון 50 שנות יצירה מוזיקלית של בעלה, המלחין קובי אושרת, התבשרה עדה תומר-אושרת, לשעבר בעלת אחד הבוטיקים הנחשקים בכיכר המדינה בתל-אביב, כי חלתה בסרטן ריאות גרורתי שלב 4. לדבריה, המחלה התגלתה באיחור של שנתיים בגלל אבחנות לא נכונות. המסר שלה: אל תוותרו לרופאים, תתעקשו על כל הבדיקות! השבוע היא טסה ללונדון, לטייל ולהירגע, ושיתפה אותנו בפוסט מרגש

עדה תומר במטוס בדרך ללונדון השבוע. כתבה פוסט מרגש ומעצים

עדה תומר-אושרת במטוס בדרך ללונדון השבוע. כתבה פוסט מרגש ומעצים

מחלתה של עדה תומר-אושרת, 72, התגלתה באיחור, חודשים רבים אחרי שהתלוננה כי היא מרגישה שריפה בבית החזה ודקירות בגב והבינה שמשהו אצלה לא תקין. בהמשך, גילתה שהיא עוצרת ומתנשפת בכל פעם שהיא עולה במדרגות. בשלב זה, פנתה לרופאת המשפחה ונשלחה לבדיקת אק”ג ולבדיקות נוספות. התוצאות היו תקינות, אבל היא המשיכה להרגיש רע.

כשהבינה שמצבה מחמיר, חזרה תומר-אושרת שוב לרופאה, שאבחנה מצב נפשי רגיש ונתנה לה כדורי הרגעה. הכדורים לא הרגיעו כלום והיא שוב חזרה לרופאת המשפחה. למזלה, הרופאה הפעם היתה בחופשה והיא נשלחה לרופא מחליף, ששלח אותה באופן מיידי לצילום חזה. הצילום גילה הצללה חשודה והיא נשלחה לעבור סי.טי דחוף. התוצאה, כאמור, הגיעה ערב החגיגה הגדולה לקובי אושרת, בעלה מזה 40 שנה: סרטן ריאה גרורתי שלב 4.

עדה תומר-אושרת עם בעלה קובי מבלים בלודון

עדה תומר-אושרת עם בעלה קובי מטיילים בלונדון, כשהיא נעזרת במקל הליכה

מאז עברה עדה טיפול ניסיוני חדש, היא וקובי מתמודדים עם המשבר, מחזקים איש את רעהו ולפני מספר ימים אף נסעו השניים ללונדון, לטייל ולהירגע. רגע לפני הטיסה, שיתפה עדה את עוקביה בפוסט מרגש: “שלום, אני נוסעת, לונדון מחכה לי… אני ‘חוגגת’ היום שנה לגילוי המאוחר של סרטן ריאה שלב 4.

“מכירה את האמירה של חולים כמוני שאומרים שלקבל סרטן זו ‘מתנה’ ואני מבינה מאיזה מקום זה בא. כי זה מחייב שינוי של 180 מעלות בגישה לחיים. אבל אני מרגישה שהגילוי המאוחר של הסרטן קרה בגלל שרופאת המשפחה שלי, שמכירה אותי שנים רבות, זלזלה בי ולא התייחסה ברצינות לתלונות, לא הרימה עיניים מהמסך, אמרה לי שאני עצבנית ורשמה לי וואבן. קרוב לשנתיים התלוננתי על כאבים בחזה ובסוף גם דקירות בגב. החיים הנהדרים שהיו לי קודם הם מתנה. ועכשיו זו התמודדות.

“למזלי, רופאת המשפחה שלי יצאה לחופשה ורופא אחר בקופה שלח אותי לצילום חזה אחרי שנה וחצי של תלונות. לאחר האבחון, למזלי הרב נמצאתי מתאימה לתרופה החדשה בשם ‘קיטרודה’ שעושה פלאים ואני בהחלט אופטימית”.

בסיום הפוסט הודתה תומר-אושרת לכל הצוות הרפואי שטיפל בה ולחברים הרבים שתמכו, ובעיקר “תודה למשפחה היקרה והאהובה ובמיוחד לאישי אהובי האחד והיחיד קובי אושרת. ולרופאת המשפחה שכבר עזבתי אותה, אני מציעה לצאת לפנסיה”.

עדה תומר

עדה תומר-אושרת: “הרופאה אמרה לי שאני עצבנית ורשמה לי וואבן”

יומיים אחרי פרסום הפוסט, בלונדון, כתב קובי אושרת בפייסבוק שלו: “באומץ רב כתבה רעייתי עדה פוסט לפני יומיים בשבתנו במטוס בדרך לחופשה הראשונה מאז למעלה משנה. אני נדהם לגלות את פרץ הרגשות העצום שבא מתוך גל התגובות האין סופי שהיא מקבלת. זה כמובן מחזיר אותי לאותו יום קשה שבו נפלה עלינו הבשורה האיומה. הפחד מהבלתי נודע עם השאלה ‘למה אני’ וחוסר היכולת להפנים את העובדה המרה, הפילו אותה לתהומות של פחד ועצב בלתי ניתנים לתיאור.

“כאחד שהיה לידה, חזיתי איך גמלה בה ההחלטה (בעזרת הבשורה שהיא מתאימה לטפול בתרופה חדשנית) לקום ולטפס מתוך השחור בדרך אל האור. שיאו של התהליך הוא בכתיבת הפוסט הזה שמוכיח שרוח האדם חזקה מכל. אומנם הדרך עוד ארוכה, אבל באופטימיות ובעזרת המשפחה וכל החברים הנפלאים שמשדרים אליה אנרגיה נפלאה של אהבה, אני מאמין שנצא מזה. חבל שבנסיבות האלה זכיתי להכיר את עדה מחדש, כשכל הזמן הנורא הזה היא המשיכה לנהל אותי. ימים טובים לפנינו”.

;