fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/קרן-גדול.jpg

עו”ד קרן מגור, בת 41, אם לשלושה ילדים: “גם אני חולה בטרשת נפוצה, אבל עושה טריאתלונים”

מאז חשף מאמן הכדורסל דיוויד בלאט כי חלה בטרשת נפוצה – השתנה השיח על המחלה וכולם עוסקים בה. מדובר במחלה אוטואימונית שבה מערכת החיסון מתבלבלת ותוקפת רקמות של הגוף עצמו, במקום להגן עליו מפני חיידקים ונגיפים. בעקבות החשיפה של בלאט, גילתה עו”ד קרן מגור, בת 41, אם לשלושה ילדים: “גם אני חולה בטרשת נפוצה”.  מגור לא נכנעה למחלה ומאז היא מגשימה חלומות. סיפור מעורר השראה

1עוד קרן מגור בסיום אחד הטריאתלונים שבו השתתפה

עו”ד קרן מגור בסיום אחד הטריאתלונים שבו השתתפה

בשבוע שעבר חשף מאמן הכדורסל דיוויד בלאט כי חלה בטרשת נפוצה אך ברצונו להמשיך לעבוד ולאמן. בהודעתו לתקשורת אמר בלאט כי “המטרה שלי היא לתת השראה לאנשים שקשה להם”. בעקבות החשיפה, השתנה השיח על המחלה  והמונח “טרשת נפוצה” עלה בעשרות אחוזים בחיפושים ברשת.

מספר ימים לאחר מכן, העלתה עו”ד קרן מגור, בת 41, אם לשלושה, פוסט מרגש ובו כתבה כי חלתה בטרשת נפוצה כשהיתה בת 32 בלבד. אם חשבתן שמדובר במחלה של מבוגרים, כדאי לדעת שטרשת נפוצה פוגעת בדרך כלל באנשים בני 20-40, ושכיחה פי שניים בקרב נשים בהשוואה לגברים.

וכך כתבה מגור: “גם אני חולה בטרשת נפוצה. יום אחד, לפני תשע שנים, בצאתי מהמשרד, בלי שום סימנים מוקדמים, נרדמה לי היד. זה היה בערב ל”ג בעומר. לא ייחסתי לכך חשיבות גדולה ובערב אף לקחתי את ילדיי למדורה. במהלך השבת היד המשיכה להיות רדומה ותחושות של נימול התחילו להתפשט ברגליים.

“אבל כשמגיע יום ראשון וצריך להתקיים דיון חשוב בבית המשפט, למי יש זמן לחשוב על זה? לבשתי את החליפה השחורה, נעלתי את נעלי העקב נפרדתי מבעלי וילדיי ויצאתי לעבודה. אולי משום שהדיון נדחה, אולי בגלל שחברה הפצירה בי, החלטתי לגשת לנוירולוגית, ששלחה אותי מיידית למיון. שם החליטו לאשפז אותי.

2עוד קרן מגור היה לי ברור שאני רוצה להביא לעולם ילד נוסף-

עו”ד קרן מגור: “היה לי ברור שאני רוצה להביא לעולם ילד נוסף”
“הייתי בת 32, נשואה ואם לשני ילדים קטנים, אשת קריירה עם יעדים ברורים, וזה היה רגע קשה מאוד. האבחנה היתה חד-משמעית: חליתי בטרשת נפוצה. בבית החולים המצב הידרדר במהירות, ההליכה נעשתה קשה, היתה לי חולשה איומה, הייתי חסרת תחושה, חסרת יציבות, וסבלתי מכאבים בלתי נסבלים, שנמשכו לאורך כל שעות היממה, הפכתי למשותקת.

“עולם לא אשכח את הפעם האחרונה שבה יצאתי ממשרד עורכי הדין שבו עבדתי. זה היה שבר גדול, אבל לא נותרה לי ברירה אלא לקבל החלטה יחד עם הצוות הרפואי להפסיק לעבוד. נפרדתי מהטיפול בתיקים מרתקים ומרכזיים ויצאתי לעולם אחר, של טיפולים, כאבים והתמודדות עם הלא נודע. לאחר האבחון והאשפוז הממושך בבית החולים הופניתי לתהליך שיקום. שיקום שהוא מעין ‘טירונות’, הכולל פיזיותרפיה, הידרותרפיה, טיפול פסיכולוגי, מבחנים קוגניטיביים ועוד.

“לקח לי כשנה להבין שצריך לסגור פרק אחד בחיי ולהתחיל פרק אחר, שלא ברור לאן הוא יוביל; שהדבר הנורא במחלה הוא חוסר הוודאות. התרכזתי במחשבה העיקרית: איך מתמודדים עם זה, איך ממלאים את החלל העצום שנוצר, מה עושים איתו? ככל שהמשיכו ההתקפים והטיפולים הקשים, הבנתי שאני חייבת לכבוש יעד חדש.

3לא נותנת למחלה לעצור אותה. עוד קרן מגור בטריאתלון נשים בהרצליה

לא נותנת למחלה לעצור אותה. עו”ד קרן מגור בטריאתלון נשים בהרצליה

“החלטתי ללמוד לרוץ, סוג של התרסה למחלה שמשתקת אותי, והאימון הגופני הפך לתוכנית השיקום שלי. לאט-לאט, בעזרת פרופ’ ענת אחירון והצוות הרפואי במרכז הרפואי שיבא, וביחד עם מאמן הטריאטלון יורם שנענה לבקשתי, בנינו תוכנית אימונים והתחלנו יד ביד להזיז רגל אחר רגל. אחרי כמה שבועות סיימתי את הק”מ הראשון. זו היתה תחושה עילאית. לקחתי שיעורי שחייה והתחלתי לרכוב על אופניים. בזמן התקף, נאלצתי להפסיק ולהתחיל הכל מחדש.

“היום, כבר מספר טריאתלונים מאחוריי, זה הינו מסע מפרך, אבל ילדיי מצטרפים אליי בסוף המירוצים ונותנים לי כוחות אדירים. וכך אני ממשיכה, כל פעם לכבוש יעד חדש. עוד מירוץ ועוד קילומטר. רגע הסיום הוא רגע של התעלות רוחנית.

“ואז הבנתי שצריך להגשים את החלומות. היעד הנוסף שהיה ברור לי, היה להביא לעולם ילד נוסף. ואכן, לפני כחמש שנים נולדה בתי, אמה, הוכחה לכך, שחלומות אכן מתגשמים.

“בשנת 2013 נחשפתי לתוכנית אימון ב’תות תקשורת’ ועברתי קורס הכשרת מאמנים. מאז אני משמשת כמאמנת בכירה בתחום הרפואי בכלל ובטרשת נפוצה בפרט. בשנים האחרונות, אני מקדמת ומובילה את הפרויקט ‘נאמני איכות חיים’ תוך שימוש הלכה למעשה ב’חולה מאמן חולה’, במרכז הרפואי שיבא תל-השומר. ומה הלאה? אני מתכננת להמשיך ולכבוש יעדים נוספים, להמשיך ולעסוק בספורט ולהנחות סדנאות לחולי טרשת נפוצה”.

4עוד קרן מגור ביום המודעות הבינלאומי לטרשת נפוצה

עו”ד קרן מגור ביום המודעות הבינלאומי לטרשת נפוצה

מהי טרשת נפוצה?

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית: מחלה שבה מערכת החיסון מתבלבלת ותוקפת רקמות של הגוף עצמו, במקום להגן עליו מפני חיידקים ונגיפים. במקרה של טרשת היא פוגעת בתאי העצב; ליתר דיוק, במיאלין שעוטף את שלוחות תאי העצב. הדלקת הכרונית שנגרמת לתאים פוגעת ביכולת העברת המסרים שלהם, וכך בתפקוד התקין של מערכת העצבים המרכזית.

הסימפטומים של המחלה משתנים מאדם לאדם ותלויים בעיקר במיקום הפגיעה במערכת העצבים ובחומרת המחלה: יש מטופלים שאצלם המחלה קלה וכמעט אינה משפיעה על שיגרת החיים, ואילו אחרים סובלים ממחלה קשה ומהתדרדרות מתמדת.

טרשת נפוצה היא מחלה שיכולה לגרום לתופעות נוירולוגיות שונות החל מבעיות ראייה, הפרעות תחושה, חולשת שרירים ובעיות נוספות. המחלה היא כרונית ואינה ניתנת לריפוי מוחלט. היא פוגעת בדרך כלל באנשים בני 40-20, ושכיחה פי שניים בקרב נשים בהשוואה לגברים.

;