fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/הנשים-של-יש-עתיד.jpg

מהי הסיבה שהמו”מ הפוליטי המסובך בתולדות המדינה הצליח? הנשים החזקות של “יש עתיד”!

הדובר של יאיר לפיד: “פעם אחר פעם הן המציאו את הרעיון המדויק שחילץ אותנו מעוד תקיעה במו”מ”

11כך נראה מטה הנשים של יאיר לפיד במשך 28 ימי המומ

כך נראה מטה הנשים של יאיר לפיד במשך 28 ימי המו”מ ב”כפר המכביה”: “ראיתי אותן בסבלנות אין קץ מצליחות למצוא את הדרך לפשר עוד בעיה, לצלוח כל משבר”

מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה, ונראה כי גם מאחורי כל המהלכים הפוליטיים החשובים בהקמת ממשלת השינוי החדשה עומדות נשים, הרבה נשים, בצוות של “יש עתיד”, שבזכותן, לדברי רועי קונקול, הדובר של יאיר לפיד, יו”ר “יש עתיד”, נחתמו ההסכמים הקואליציוניים המסובכים ביותר בתולדות המדינה.

בתום החתימה על כל ההסכמים ולאחר שיאיר לפיד הודיע לנשיא כי עלה בידיו להקים ממשלה, העלה קונקול פוסט לדף הפייסבוק שלו, תחת הכותרת “מהי הסיבה שהמו”מ הפוליטי המסובך בתולדות המדינה הצליח?”.

וכך הוא כתב: “במסדרון הארוך בקומה ה-6 של ‘כפר המכביה’ התקבצו במשך 28 יום הכוחות החזקים ביותר בישראל. אחרי 4 מערכות בחירות, אחרי שנה של קורונה, תוך כדי אלימות מוטרפת ברחובות ישראל וסבב לחימה בעזה, הכל התנקז למסדרון אחד במלון מזדקן, עם כמה חדרים ששינו הכל.

“כולם ידברו על הפוליטיקה ועל האינטרסים ועל הכוחות שפועלים אבל אני רוצה לספר לכם את הסיבה האמיתית להצלחה של המו”מ הפוליטי הקשה והמורכב מאז קום המדינה.

“הסיבה היא: נשים.

2יאיר לפיד ויעל בר

יאיר לפיד ויעל בר, ראש מערך התקשורת של “יש עתיד”: “ראיתי אותן מתנהלות מול עשרות גברים שרגילים לנהל את העולם, ומתעקשות ולא מוותרות ובסוף גם מנצחות”

“חודש שלם אני חי במסדרון הזה. משלחות מו”מ באו והלכו. האנשים המנוסים ביותר שיש לחברה הישראלית בכל התחומים. דבר אחד היה להם במשותף: כולם היו גברים. מהצד השני, בקצה המסדרון בין שני חדרי מלון שנבנו בשנות ה-70 היו נשים. הצוות של לפיד, זה שתכנן, ניהל והכריע את כל האירוע. הצוות היחיד שרובו המכריע היה מורכב מנשים.

“ראיתי אותן פעם אחר פעם, ממציאות את הרעיון המדויק שמחלץ אותנו מעוד תקיעה במו”מ. ראיתי אותן בסבלנות אין קץ מצליחות למצוא את הדרך לפשר עוד בעיה, לצלוח כל משבר. ראיתי אותן מתנהלות מול עשרות גברים שרגילים לנהל את העולם, ומתעקשות ולא מוותרות ובסוף גם מנצחות.

“משא ומתן כזה הוא מלחמת התשה. הן ניגשות אליו עם ניסיון מצטבר בניהול עייפות. לרובן גם יש ילדים וזירה נוספת שהן מנהלות תוך כדי. ברגעים שבהם כולם קורסים בגלל הקושי ועייפות ולחץ הן לא השאירו לגברים שום סיכוי.

“למי שנמצא לצידו של לפיד, זה לא חדש. אני שם כבר שנים. ראיתי אותן אלפי פעמים נלחמות לצידו של לפיד וכשצריך גם בלפיד. הראשון להבין את זה, היה יאיר בעצמו. הוא הצליח לקבץ סביבו את האנשים הכי טובים שיש, כי הוא ידע שהם יעשו אותו הכי טוב שיש. לא במקרה, רוב מוחלט של האנשים האלה הן נשים.

3יאיר לפיד עם תמי נשיא

יאיר לפיד עם תמי נשיא, מנהלת אירועים של “יש עתיד”, שעבדה עמו ב”אולפן שישי”: “ברגעים שבהם כולם קורסים בגלל הקושי ועייפות ולחץ הן לא השאירו לגברים שום סיכוי”

“עמליה שלי בת 4 וחצי. אני רוצה שהיא תגדל לתוך ידיעה שהיא לא רק שווה לכולם, אלא היא יכולה לשנות את העולם אם היא רק תרצה. כשיהיו לה ספקות או שמישהו יגיד לה שהיא לא טובה מספיק, אספר לה את הסיפור על שבע המופלאות מקומה 6, ועל איך הן שינו את מדינת ישראל.

בתיוג הזכיר רועי קונקול את שבע המופלאות: דנה פיטליס-כדורי (יועצת חקיקה), יעל בר (ראש מערך התקשורת של “יש עתיד”), נעמה שולץ (מנהלת האסטרטגיה), נטע אטיאס (מנהלת הסיעה), גילי האושנר (ראש המטה של לפיד), תמי נשיא (מנהלת אירועים של “יש עתיד”, שעבדה עמו ב”אולפן שישי”) ואטל כהן-הובן (מנכ”לית “יש עתיד”, שמלווה את לפיד עוד מימיו בטלוויזיה ובמשרד האוצר).

;