fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/06/גדול.jpg

עו”ד רוית אבידור, על פרשת הכדורגלנים והקטינות: “מי שמעביר אשה כחפץ מאחד לאחר הוא חלאה”  

“העיסוק בגיל הנערות חשוב לעניין המשפטי, אך הדיון הציבורי צריך שיעסוק לא בגיל הנערות כי אם בנפשן”, אומרת עו”ד אבידור. זה לא משנה אם הן בנות 15 או בנות 26, שימוש באשה כחפץ מין הוא פסול!”

מאת: עו”ד רוית אבידור

1עוד רוית אבידור

עו”ד רוית אבידור: “כשאנשים יפנימו את הפסול במעשים הללו, בלי קשר לגיל, נוכל לומר שהתקדמנו”

כמה מילים על פרשיית הכדורגלנים. אני חושבת שהעיסוק בגיל הנערות חשוב מאוד לעניין המשפטי, אך הדיון הציבורי צריך שיעסוק לא בגיל הנערות כי אם בנפשן. לעניין זה לא משנה אם הן בנות 15 או בנות 26, שימוש באישה כחפץ מין הוא פסול, ומי שמעביר אישה כחפץ מאחד לאחר הוא חלאה.

אף אחד מהאנשים שהיו בחדר לא היה מסתכן בכך שייכתב עליו בעיתון שעזב מסעדה מבלי להשאיר טיפ, אבל סבבי מין על בחורות, אם נניח היו בנות 20, זה כנראה בסדר. זה העיוות הנורא ובזה צריך להילחם. כשאנשים יפנימו את הפסול במעשים הללו, בלי קשר לגיל, נוכל לומר שהתקדמנו.

בשיח סביב הגיל היו גם מי שרמזו לפדופיליה. אני חושבת שחשוב בדיונים האלו לדייק בטרמינולוגיה, כדי שלא ניפול לדמגוגיה ונאבד את הקשב ואת האפקט שדיון חשוב כזה יכול לייצר. מבלי להוריד דבר וחצי דבר מחומרת המעשים, אני לא חושבת שיש מקום לרמיזות האלו.

ראשית, משום שפדופילים ככלל נמשכים לילדים/ות ולא לנערים/ות. על פי רוב, ברגע שילדים/ות מגלים/ות סימני בגרות, המשיכה של הפדופילים נשחקת. אפשר להניח שאילו היתה מובאת לחדר ילדה בת שמונה (אני מזדעזעת אפילו לכתוב את זה), אף אחד ממי שנמצא בחדר לא היה מעז (או מעוניין) לקיים איתה יחסי מין.

מעבר לכך, הרמיזה לפדופיליה מתייגת את האנשים הללו כאנשים עם בעיה נפשית. אולם האנשים שהשתתפו במעשה נחשבים נורמטיביים, והמעשים שלהם נחשבים מקובלים (גם אם לא ראויים), כל זמן שהאמור בגיל הנכון. זהו מקור הבעיה. אין גיל נכון למעשים הללו.

אין דרך יותר ברורה לומר את זה: רובן המכריע של הנשים (אם לא כולן), לא ייהנו מחוויה שבה הן משמשות בפועל אבזר מין. העברה של אשה מאחד לשני היא לא חווית סקס מהנה. גם אם היא לא קטינה וגם אם היא לכאורה הסכימה לכך, אי אפשר באמת להניח שזה נעשה מרצון טוב וחופשי, שאין בו השפעה זרה. בוודאי אם אתם אנשים מפורסמים עם הילת סלב שמרחפת מעל ראשיכם. לא צריך הרבה יותר מאשר הגיון בריא להבין את זה. אם זה עדיין קשה, שימו במקום האשה הזו מישהי שקרובה אליכם: הבת שלכם, בת דודה שלכם, הבת של החברים שלכם, ותשאלו את עצמכם אם הייתם מוכנים שהיא תהיה בסיטואציה הזו.

;