fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/ספרים-גדול.jpg

שווה קריאה: 7 ספרי בנות שווים שיעזרו לכן להעביר את הימים המתוחים בשלום

אם אנחנו מבלות יותר בבית, בגלל המצב הביטחוני, הנה המלצה על ספרים שיגרמו לכן להזיל לא מעט דמעות, אבל מהסיבות הנכונות, מ”ספינת הכלות”, “כשניפגש שנית” ועד “המכתב האבוד”

1אמיליה קלארק בסרט ללכת בדרכך

“אמיליה קלארק בסרט “ללכת בדרכך

שובה של לואיזה

אחרי שהרטיטה את ליבנו ב”ללכת בדרכך” (שאף הפך לסרט בכיכובה של אמיליה קלארק, כוכבת “משחקי הכס”) וריגשה אותנו ב”החיים אחריך”, לואיזה קלארק הבלתי נשכחת חוזרת בספר שלישי, “ממשיכה בדרכי”, של הסופרת הבריטית המצליחה ג’וג’ו מויס, שגם הוא יגרום לכן להזיל דמעה לא מעט. הפעם מחליטה לואיזה לעשות שינוי משמעותי בחייה: היא עוזבת את לונדון (ואת החבר שלה סם) וטסה לניו-יורק! שם היא נחושה בדעתה למצות את ההרפתקה עד תום, ובד בבד לבצע על הצד הטוב ביותר את עבודתה כבת לווייתה של אגנס – אשתו היפהפייה של לנארד גופניק, המיליארדר מהשדרה החמישית. אבל בדרך עליה להתמודד עם שלל טיפוסים, שלא כולם מקבלים אותה בזרועות פתוחות, אבל אם מישהו מסוגל לעשות את זה ולהישאר שפוי – זו היא. בעודה מגששת את דרכה בנפתולי החברה הגבוהה של התפוח הגדול, מוצאת לואיזה מפלט בחנות בגדי וינטאג’ חלומית שבה היא מרגישה באמת בבית, פוגשת מישהו שמזכיר לה נשכחות ומישהי שמלמדת אותה שיעור חשוב לחיים. “ממשיכה בדרכי”, ג’וג’ו מויס, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2ממשיכה בדרכי

650 כלות על סיפון אחד

ג’וגו מויס לא עוצרת לרגע ולא מכבר יצא לאור תרגום חדש לרב המכר שלה “ספינת הכלות”. מדובר ברומן סוחף המבוסס על אירועים היסטוריים. תחת ידה המיומנת והבוטחת של מויס קורם עור וגידים סיפורן של כלות שקיבלו מברקי “התחרטתי, אל תבואי…” מבעליהן הרחוקים, כלות מאוכזבות שמצאו אהבה חדשה על הסיפון, וכל מה שאפשר לצפות שיקרה כאשר חבורה גדולה כל כך של צעירות וצעירים מתכנסת למשך שבועות אחדים בחלל אחד שאין ממנו כל דרך מילוט. הסיפור מתחיל בשנת 1946. שש מאות וחמישים כלות נרגשות עולות על ספינה המפליגה מאוסטרליה לאנגליה, כדי להתאחד עם הגברים שלהם נישאו במהלך מלחמת העולם השנייה. אך במקום מסע התענוגות שציפו לו הן מוצאות את עצמן על סיפונה של נושאת מטוסים, שאותה הן חולקות עם אלף חיילים של הצי הבריטי. על הסיפונים שטופי השמש אהבות נושנות והבטחות מן העבר נהפכות לזכרונות רחוקים, המתח הולך וגובר והרגשות גואים, בעוד ספקות וחרטות מתגנבים אל לבותיהם של כלות ובעלים כאחד. מויס, נראה לנו, גילתה את הנוסחה להצלחה. “ספינת הכלות”, ג’וג’ו מויס, הוצאת “ידיעות ספרים”.

3ספינת הכלות

ההיסטוריה המשפחתית הסודית

אם אהבתן את “המתיקות שבשכחה” ואת “החיים שנועדו לי”, רבי מכר שכתבה קריסטין הרמל האמריקאית, תשמחו לגלות את ספרה,”כשניפגש שנית”, המבטיח גם הוא חווית קריאה מרגשת, סוחפת ומטלטלת. חייה של אמילי אמרסון הם לא מה שייחלה לעצמה. אביה נטש אותה כשהיתה צעירה כשמצא לו אשה אחרת ואמה נפטרה כשהיתה בת 18. סבתה מצד אביה היא כל מה שנשאר לה עד שגם זו נפטרה לפני מספר חודשים. אמילי לא רוצה שום קשר עם אביה שהבין שעשה את טעות חייו ומאז מנסה לכפר על מעשיו. היא נוטרת לו טינה ואינה שוכחת כיצד עזב אותה ולא הביט לאחור, אפילו לא יצר איתה קשר כשאמה נפטרה. כיום אמילי היא עיתונאית פרילנסרית שכתבותיה מתפרסמות במיגוון ערוצי תקשורת, אך מפוטרת מאחת מעבודותיה, דבר המגביר את תסכולה. ציור יפהפה ממקור לא ידוע שנשלח אל ביתה ואליו מצורף פתק ללא חתימת השולח, משנה את חייה ואת כל מה שהכירה. אמילי יוצאת בעקבות הציור לשפוך אור על עברה ועל ההיסטוריה של משפחתה ובעיקר עוברת מסע לגילוי עצמי. מסע שבו היא מבינה מהי חשיבותה של סליחה ולהמשיך הלאה בחיים מבלי לנטור טינה לאנשים שפגעו בה, כי אחרי הכל אין כמו משפחה.

“כשניפגש שנית”, קריסטין הרמל, הוצאת “הכורסא”.

4כשניפגש שנית

לחיות בשלום עם החמות

שירה בוכבינדר־רגב נתונה במהומה רגשית גדולה – הספר החדש שלה לא מתרומם; פרט מזעזע ולא נכון בכלל על עברה מתפרסם; היא מגלה שהיא בהיריון שלישי ולא רצוי מבעלה שלא ממש רואה אותה; ובנוסף לכל הצרות – דליה, חמותה האיומה, מחליטה לעבור לגור איתם. היחסים המתוחים בין השתיים מגיעים לסף פיצוץ, במיוחד כאשר אמא של שירה, גורו הרזיה מופרעת, מגיעה לפתע לביקור בארץ וכופה גם היא את נוכחותה וצרכיה על שירה. לא מספיק? אז מה עם לגלות שיש מצב שבעלה מנהל רומן? באקט מפתיע, שירה ודליה, המעוניינת מאוד לשמור על ההיריון, נאלצות לשתף פעולה בכדי לבדוק את עניין הבגידה ומגלות לא רק זו את זו, אלא גם שהדברים הם לא תמיד כפי שהם נראים. ברנע־גולדברג מציגה בספרה השלישי נושאים עכשוויים טעונים ביותר, ומכניסה את הדמויות הססגוניות שיצרה למצבים מורכבים. קומדיית מצבים קצבית, קולחת ומלאה הומור, הכתובה בתנופה אדירה ונקראת בנשימה מחויכת אחת. ״מסעותי עם חמותי”, מאירה ברנע־גולדברג, הוצאת “כנרת זמורה ביתן”.

5מסעותי עם חמותי

מלחמת הירושה

“הירושה” הוא ספר הביכורים של סינתיה ד’אפרי סוויני. היא החלה לכתוב אותו לאחר קריירה מצליחה וארוכת שנים בתחום השיווק ותוך כדי לימודים בקורס לכתיבה יוצרת. הספר זכה להצלחה מטאורית, תורגם ל-30 שפות, גרף ביקורות מעולות וכיכב ברשימות רבי-המכר בארצות הברית ובעולם, בהן הרשימות של “הניו יורק טיימס”, “וול סטריט ג’ורנל” ועוד. הספר מתמקד בארבעת האחים לבית פלאם המחכים בקוצר רוח ליום הולדתה ה-40 של מלודי, הצעירה שבהם. בתאריך הזה הם עתידים לקבל את חלקם ב”אוצר”, קרן ההשקעות שהוריש להם אביהם. כל אחד מהם מסתיר סוד בעייתי וזקוק לכסף נואשות. כל הקלפים נטרפים, כל השרוולים מופשלים, עשורים של מתחים סמויים מגיעים לנקודת רתיחה באחר צהריים קר אחד בעיר ניו-יורק כאשר מלודי, ביאטריס וג’ק פלאם מתכנסים כדי להתעמת עם ליאו, אחיהם הבכור הכריזמטי וחסר האחריות, שמעמיד את עתידם בסכנה. שלושת האחים הצעירים מקווים שליאו יתעשת ולראשונה בחייו ייקח אחריות על מעשיו, אבל בה בעת הם מבינים שייתכן כי ייאלצו לשנות את תוכניותיהם ולהתכונן לעתיד שונה לחלוטין, נוח הרבה פחות ממה שציפו. “הירושה” הוא סיפור על משפחה ועל כסף – שילוב המועד לפורענות גם במשפחות הכי טובות – ועל הדרכים שבהן בני משפחה תלויים זה בזה ומאכזבים זה את זה שוב ושוב. “הירושה”, סינתיה ד’אפרי סוויני, “משכל ידיעות ספרים”.

6הירושה

אהבה, אובדן וטרגדיה

רומן היסטורי שעלילתו מתפצלת לשני קווים מקבילים ומתפרשת מאוסטריה של טרום מלחמת העולם השנייה ועד לוס-אנג׳לס של שנות התשעים של המאה העשרים. אוסטריה, 1938. כריסטוף, צעיר שגדל בבית יתומים, עובד כשוליה אצל חרט בולים נודע. כשמורו האהוב נעלם במהלך ליל הבדולח, נאלץ כריסטוף לחרוט בולים בשביל הגרמנים. בה בעת הוא חובר אל אלנה, בתו האהובה הסוערת של מורו, ובשיתוף עם המחתרת האוסטרית השניים עוסקים בשליחת מסרים מחתרתיים ומסמכים מזויפים. בתוך כל הכאוס הנורא של המלחמה מלבלב סיפור האהבה ביניהם, וכריסטוף מבין שעליו למצוא דרך להציל אותה ואת עצמו. לוס-אנג׳לס, 1989. קייטי נלסון עוברת הליכי גירושים, ובזמן שהיא מנסה להשליט סדר בחייה, היא שולחת לבדיקה את אוסף הבולים של אביה שחלה בדמנציה ועבר לגור בבית אבות. סוחר בולים בשם בנג׳מין מגלה באוסף בול אוסטרי יוצא דופן מתקופת מלחמת העולם השנייה, המודבק על גבי מכתב אהבה ישן שלא נשלח. קייטי ובנג׳מין יוצאים יחד למסע המשתרע על פני עשורים ויבשות, אל מאחורי חומת ברלין שזה עתה נפלה. מסעם יחשוף סיפור על אהבה, אובדן וטרגדיה. “המכתב האבוד”, ג’יליאן קנטור, הוצאת “ידיעות ספרים”.

7המכתב האבוד

כשהשקר מתגלגל

הרומן “השקרנית והעיר” מאת איילת גונדר-גושן, אחת הסופרות הישראליות המצליחות בעולם כיום, מעמיד במרכזו סיפור שמתחיל בטעות תמימה ומתגלגל כמו מעצמו, בלי שליטה. מפגש טעון בחצר אחורית של גלידרייה הופך את נופר מנערה שאיש לא מבחין בה לסמל לאומי, לכוכבת תקשורת שכולם מבקשים את קרבתה. אבל אדם אחד יודע ש”סינדרלה” נהפכה לנסיכה רק בגלל שקר שהתנפח לממדים מחרידים: לביא מימון, נער צנום וחסר ביטחון, הוא העד היחיד למה שבאמת התרחש בחצר האחורית, והוא מעמיד תנאי בפני נופר: אם היא לא רוצה שהוא יחשוף אותה ברבים כשקרנית, היא תצטרך לשלם את המחיר שיבקש. וכך, מה שמתחיל כסחיטה נבזית נהפך לקשר שברירי ומלא תשוקה. זהו הספר השלישי של גונדר-גושן. ספריה הקודמים תורגמו לארבע-עשרה שפות כל אחד, וזכו בפרסים, בהם פרס ספיר לביכורים ופרס וינגייט הבריטי. “השקרנית והעיר”, איילת גונדר-גושן, הוצאת “ידיעות ספרים”.

8השקרנית והעיר, איילת גונדר-גושן

;