fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/12/שינויים-בגיל-40.jpg

20 שינויים בחיים שאת צריכה לעשות אחרי גיל 40

המלצות של מומחים: איך תהפכי את שנות ה-40 שלך לעשור הטוב ביותר בחייך. הפסיקי להעמיד פנים שאת נהנית מדברים שאת ממש שונאת, היי יותר אסרטיבית וחבקי את האופטימיות שבך

1שינויים בגיל 40

Photo by Sharon McCutcheon on Unsplash

גיל 40 יכול להרגיש כמו עניין גדול, אבל הוא גם יכול להיות תחילת העשור הטוב ביותר שלך עד כה. כשאת מגיעה לגיל 40, הקריירה שלך במצב טוב יותר מאשר לפני עשור, את יודעת מה אתה רוצה מהחיים, ובאופן כללי את בשיא הביטחון העצמי שלך. זה לא אמור להפתיע אם כך, שקל להפיק את המרב מהתקופה המדהימה הזו בחייך. ריכזנו עבורך 20 שינויים בחיים, מפי מומחים, שעלייך לבצע אחרי 40 כדי להפוך את זה לעשור הטוב ביותר שלך.

1.הפסיקי להעמיד פנים שאת נהנית מדברים שאת ממש שונאת

אולי הרגיש לך חשוב לאהוב את אותם ספרים, סרטים או בילויים כמו החברים שלך כשהיית צעירה יותר, אך גיל 40 שלך הוא הזמן המושלם להפסיק להעמיד פנים שאכפת לך מדברים שלא חשובים לך. זה הגיל שבו את יודעת מה את אוהבת ומה לא, מה את רוצה לעשות ומה ממש לא, אז למה לבזבז את השנים הטובות שלך על משהו שאת לא. המציאי את עצמך מחדש בשנות ה-40 לחייך על ידי הפיכתך למי שאת באמת.

2.הפסיקי להשוות את עצמך לאחרים

נכון, קשה להרגיש בטוחה לגבי המראה, הכספים, הזוגיות והקריירה שלך 24/7, אך עד גיל 40, עלייך להתאמץ בכנות להפסיק להשוות את עצמך לאחרים. בנקודת זמן זו, חייך – לטוב ולרע – עברו דרך שונה מרבים מחברייך או מבני משפחתך, כך שאין שום תועלת להשוות את עצמך להישגים של אחרים. התמקדי בדברים שאת שמחה וגאה עליהם במקום, ותחושות החרטה ידעכו מאליהן.

3.התעוררי מוקדם בכל בוקר

בעוד שאנשים רבים נוטים להתעורר באופן טבעי מוקדם יותר ככל שהם מתבגרים, נסי להקדים את הקימה מהמיטה לפני שתגיעי לגיל 40. התעוררות מוקדמת יותר מאפשרת לך זמן להיכנס לחדר הכושר לפני שיהיה צפוף מדי, להכין לעצמך ארוחת בוקר בריאה, או סתם לקרוא משהו לפני שהיום מתחיל. יתרה מכך, חוקרים מאוניברסיטת נורת’ווסטרן קישרו את החשיפה לאור השמש של הבוקר המוקדם ל-BMI נמוך יותר, כך שאיבוד זמן קטן במיטה יכול לעזור לך גם לחטב את עצמך.

4.שדרגי את הביטחון העצמי שלך

שנות ה-40 שלך הן הנקודה המתוקה שבה את חכמה מספיק כדי לטפל נכון בגופך ולקבל אותו בשלמות. מומחים מציעים להכין רשימה שנקראת “מדוע אני אוהבת את עצמי ולמה אני צריכה לאהוב את עצמי”. לאחר שהרשימה שלך תושלם, עלייך להזכיר לעצמך לעיתים קרובות את כל הסיבות שיש לך לאהוב את עצמך, וזה עובד.

5.חבקי את הצד האופטימי שלך

אומנם קל ליפול על הצד האפל של החיים, אבל ליהנות מהם יותר מתחיל בתיעול האופטימיסטית הפנימית שבך. לא רק שאופטימיות יכולה לשפר את השקפתך על החיים, אלא שמחקרים שפורסמו ב-2017 בכתב העת האמריקני לאפידמיולוגיה קושרים בין אופטימיות לשיעורי מוות נמוכים יותר ממחלות נפוצות כמו סרטן, מחלות לב ושבץ.

6.סלקי אנשים רעילים מחייך

חיים רק פעם אחת, אז למה לבזבז אותם על אנשים שלא עושים דבר כדי לשפר אותם? ככל שההתחייבויות המשפחתיות והעבודות גדלות בשנות ה-40 שלך, זה הזמן המושלם להוציא אנשים רעילים מחייך לתמיד. איש לא מסתכל לאחור בגיל 50 וחושב, “הלוואי והייתי מבלה יותר זמן עם אנשים שגרמו לי להרגיש נורא עם עצמי”.

7.הקדישי יותר זמן לחברים

בשנות ה-40 לחייך, השתדלי באמת לבלות עם חבריך באופן קבוע. מחקרים משמעותיים שפורסמו ב-2007 בכתב העת Psychiatry מצביעים על כך שתמיכה חברתית חזקה עשויה לשפר את בריאות הנפש.

8.היי יותר אסרטיבית בעבודה

גיל 40 הוא הזמן המושלם להיות יותר אסרטיבית בעבודה. מחקר שפורסם בשנת 2016 בכתב העת האירופי לעבודה ופסיכולוגיה ארגונית מגלה כי נשים אסרטיביות נוטות להיחשב לטובות יותר מאשר עמיתיהן. עבדת עד כה במעלה הסולם, אז למה לא להמשיך?

9.אל תישארי בעבודה שאת שונאת

אם אינך מרוצה ממצב העבודה הנוכחי שלך, אל תפחדי להתחיל לחפש משהו חדש – אפילו בשנות ה-40 לחייך. זה יועיל לבריאותך הנפשית והפיזית. סקר שנערך באוניברסיטת מדינת אוהיו מ-2016 מצא כי עובדים שהיו פחות מסופקים בקריירה שלהם היו בעלי סיכויים גבוהים יותר לבעיות שינה ולתסמיני דיכאון.

10.השתמשי בכל ימי החופשה שלך.

מחקרים מראים כי יציאה לחופשה יכולה לגרום לנו להיות מאושרים יותר, בריאים יותר ופרודוקטיביים עוד יותר כשאנו חוזרים לעבודה. אם את בשנות ה-40 לחייך, סביר להניח שבילית קרוב למחצית מחייך בעבודה, אז קחי את ההטבות המוצעות לך בזמן שאת יכולה.

11.קיראי באופן קבוע

הקדישי זמן רב יותר לקריאה בשנות ה-40 לחייך. זה יותר מסתם תחביב מהנה: מחקר שפורסם ב-2013 בכתב העת Neurology מצא כי אנשים מבוגרים שנותרו קוראים נלהבים עד מותם הפחיתו את הירידה הקשורה בזיכרון ב-32%.

12.מיצאי את שיגרת כושר שלך

רק בגלל שבילית בעבר יותר זמן על הספה מאשר בחדר הכושר, זה לא אומר שאת לא יכולה להפוך את הדברים בשנות ה-40 לחייך. מציאת שיגרת כושר שאת אוהבת – בין אם זה זומבה, רכיבה על אופניים או יוגה – יכולה לסמן אותך לבריאות טובה יותר ככל שתתבגרי.

13.בשלי יותר ארוחות בבית

עכשיו, כשאת בת 40, סביר להניח שיש לך משפחה להאכיל. לכן הגיע הזמן שתלמדו כיצד לבשל עבורם ארוחות ביתיות מזינות, גם אם הן לא כל כך מורכבות. מחקר של אוניברסיטת ג’ונס הופקינס ב-2014 מצא כי אנשים שאוכלים בבית שישה עד שבעה לילות בשבוע צרכו פחות קלוריות מאשר אלו שאוכלים בחוץ.

14.היפטרי מבגדים שכבר לא מתאימים לך

אולי הצלחת ללכת עם לבוש לא מתאים בשנות ה-20 וה-30 לחייך, אך לא בשנות ה-40 שלך. כשאת ממציאה את עצמך מחדש במהלך העשור הזה, דאגי לזרוק כל מה שלא מתאים לך יותר, בין אם זה מכנסי ג’ינס צמודים מדי ובין אם אלו חולצות גדולות מדי. פתחי סגנון אישי שהוא רק שלך ותראי שתזכי להמון מחמאות.

15.סגלי שיגרת טיפוח שעובדת בשבילך

הפנים שלך הן הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם מסתכלים עלייך, אז תגרמי להן לזרוח עם שיגרת טיפוח המתאימה לגיל. נשים רבות חוות יותר יובש ככל שהן מתבגרות, לכן הגיע הזמן לזרוק את המוצרים המייבשים שהשתמשת בהם בשנות העשרים לחייך לטובת מוצרים עדינים יותר. ואם את להוטה להדוף קמטים, לחות היא שם המשחק.

16.שני את שיגרת האיפור שלך

נשים רבות רגילות לאותה שיגרת טיפוח ולאותם מוצרים שהן משתמשות בהם מאז התיכון. יום אחד, 20 שנה אחרי, את מתעוררת ומגלה שהמראה שלך ממש מיושן. עלייך לשנות מעכשיו את הרגלי ניקוי העור, הטיפוח והאיפור בהתאם לגילך. אל תוותרי על קרם לחות (זיכרי: קמטים וקמטוטים בולטים יותר על עור יבש), קרם נגד קמטים, לכי על מייק-אפ עדין יותר אבל כזה שמעניק כיסוי טוב ואת כל גוני השחור באיפור החליפי בגוון חום.

17.נהלי יומן

זה לא סוד גדול שהזיכרונות שלנו נוטים להיות פחות חדים ככל שאנו מתבגרות. החדשות הטובות? יומן יכול לעזור לנו לזכור. מחקר בולט מ-2001 שפורסם בכתב העת Journal of Experimental Psychology, מצא כי כתיבה אקספרסיבית שיפרה את זיכרון העבודה והפכה את הנבדקים ליותר מסוגלים להתמודד עם לחץ.

18.לימדי להוריד לחץ באופן טבעי

הורדת רמות הלחץ באמצעות פעילות גופנית, מדיטציה ותרגילי קשב אחרים יכולים להקל על חייך. על פי מחקר שפורסם ב-2005 בכתב העת American Journal of Cardiology, תרגילי הפחתת לחץ למעשה הפחיתו את התמותה ממחלות לב וכלי דם בשיעור של עד 30 אחוזים והפחיתו את הסיכון למוות בסרטן בשיעור של עד 49 אחוז בקרב מבוגרים עם יתר לחץ דם.

19.שימי לב לשיגרת השינה שלך

מחקרים שפורסמו ב-2015 ב-Nature Neuroscience מגלים שמחסור בשינה עשוי להפחית את יכולתו של המוח שלך לאחסן זיכרונות, דבר שעלול להגדיל את הסיכון לדמנציה ככל שאת מתבגרת. למרבה המזל, מספיק להגיע לשבע או לשמונה שעות בלילה כדי לשמור על חדותך.

20.התנדבי

רוצה לשפר את בריאותך ואת העולם סביבך? בשנות ה-40 לחייך התמקדי בלהחזיר לחברה. מחקרים שפורסמו ב-2012 מגלים כי התנדבות עשויה להאריך את שנות חייך.

בתמונה למעלה: Photo by Mark Pan4ratte on Unsplash

;