fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/12/יאיר-וליהיא-לפיד.jpg

יאיר וליהיא לפיד חוגגים 30 שנות נישואים: איך הם שומרים על זוגיות ואהבה כבר 3 עשורים?

יאיר: “ב-30 שנה עברנו הכל. רבנו וצעקנו ונפרדנו וחזרנו ואין בנאדם בעולם שצחקתי איתו כל כך”

1יאיר וליהיא לפיד

יאיר וליהיא לפיד: “שלושים שנה לא הלכנו לישון בלי שישבנו וסיפרנו אחד לשני מה קרה לנו היום”

לפני 30 שנה בדיוק, יאיר לפיד, אז עיתונאי צעיר, וליהיא לפיד, אז צלמת עיתונות, נישאו ביפו בטקס מצומצם וצנוע. היו אלה נישואיו השניים (יאיר היה נשוי לעיתונאית ולעורכת תמר פרידמן ולשניים בן, יואב) ולה – נישואים ראשונים. האהבה שלהם היתה ענקית מההתחלה ונראה כי היא מתעצמת עם השנים.

אתמול חגגו יאיר, 57,  וליהיא, 52, 30 שנות נישואים. יאיר, שהוא קודם כל איש של מילים, כתב לה פוסט מרגש, תחת הכותרת: “אם אתם צעירים ומאוהבים, תדעו: יש אפשרות שזה ימשך”. וכך הוא כתב: היום יום הנישואים שלנו. לפני 30 שנה בדיוק התחתנו על מרפסת ביפו, בנוכחותם של שלושים וארבעה מוזמנים שלא חשבו שנשרוד שישה חודשים. אני הייתי פרא אדם במעיל עור והיתה לי פורד מוסטנג מודל 71′ בלי מזגן. לליהיא היה טוסטוס. חצי שעה לפני החופה היא שאלה אותי אם תמיד נאהב.

“אנשים צעירים ומאוהבים שואלים את עצמם בחרדה אם הם יאהבו תמיד. האם החיים ידרסו אותם. האם הם לא יימעכו תחת היום-יום, והילדים, והמשכנתא והקמטים. מה יקרה ללהבה הגדולה אחרי עשר שנים, כמה נתעייף  אחרי שלושים שנה? אני לא יודע מהי התשובה הסטטיסטית, אבל לפעמים ליהיא הולכת בבית ואני מסתכל.

“היא לא יודעת שאני מסתכל. היא עושה איזו פעולה פשוטה. מוזגת כוס מים, אוספת מהשולחן קוקיית קטיפה של יעלי, ואני עוקב אחריה. מסתכל איך היא זזה, איך השיער שלה מרחף סביב הצוואר, מנסה לפענח על מה היא חושבת ולמה היא יפה כל כך בעיני. היא קצת סודית בעיניי האשה שלי, אני עדיין לא בטוח שאני מבין אותה עד הסוף.

2יאיר וליהיא לפיד ביום נישואיהם

יאיר וליהיא לפיד ביום נישואיהם: “אני הייתי פרא אדם במעיל עור והיתה לי פורד מוסטנג מודל 71′ בלי מזגן. לליהיא היה טוסטוס”

“אם אתם בני שלושים ומשהו כמו יואבי, או עשרים ומשהו כמו ליאור ויעלי, אני רוצה שתדעו שיש גם אפשרות שהאהבה תנצח. היא לא רק תשרוד, היא תשתפר. יש אפשרות – היא תלויה בכם, אבל היא קיימת – שגם אחרי שלושים שנה תהיו מאוהבים ככה שזה יביך קצת את הילדים. זה לא קורה לבד. צריך לעבוד בזה.

“שלושים שנה לא הלכנו לישון בלי שישבנו וסיפרנו אחד לשני מה קרה לנו היום. בשלושים שנה עברנו הכל. רבנו וצעקנו ונפרדנו וחזרנו ואין בנאדם בעולם שצחקתי איתו כל כך ואין בנאדם בעולם שהרגיז אותי כל כך, והיינו בחצי עולם אבל לא הגענו לריו דה ז’ניירו. שלושים שנה אנחנו מנסים להגיע לשם וכל פעם קורה משהו אחר.

“מזל טוב אהבת חיי. אנחנו כנראה כבר לא נגיע לריו, אבל נגיע למקום אחר. נמצא את עצמנו בפינה שלא הכרנו, בעיר שלא היינו בה, ואולי ירד גשם, ואולי תלבשי צעיף כי את אוהבת צעיפים והם יפים לך, ואני אסתכל עליך כשלא תראי שאני מסתכל ואגיד לעצמי שאני הגבר הכי בר מזל בעולם. יום נישואים שמח”.

אתמול בבוקר, כמה שעות לפני שיאיר פרסם את הפוסט, העלתה ליהיא לפיד תמונה מיום הנישואים שלהם וכתבה: “היום לפני 30 שנה. מתחת לחופה, אתה ואני חתמנו שאנחנו מתחייבים זה לזו. זה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיי. והכי משמעותי. זכיתי לחיות עם מי שאהבה נפשי. לעוד הרבה שנים של יחד, יקירי, ואהבה כזו שמציפה את הלב (נ.ב. לדעתי מבחינה אופנתית קצת השתפרתי מאז)”.

צילומים: פייסבוק

;