fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/10/שתלי-סיליקון-וסרטן-השד-scaled.jpg

מנתחים פלסטיים: “סרטן חדש, סרטן של תאי קשקש, עלול להתפתח סביב שתלי סילקון בשד”

מנתחות ומנתחים פלסטיים בחלוקים ורודים הצטלמו לקמפיין חברתי להעלאת המודעות לסרטן השד 2022

צילום: אביב חופי

סגנון והפקה: נאוה עינבר

- קמפיין לחודש אוקטובר ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית - צילום אביב חופי - סגנון והפקה נאוה עינבר 3

מימין לשמאל: רופאי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית בקמפיין חברתי לרגל חודש המודעות לסרטן השד – דר’ יאיר שחר, דר’ רם קיילוס, דר’ אהרון עמיר, דר’ אריאל ניימן, דר’ אסתי כהן-הרשקוביץ, דר’ הדר ישראלי, דר’ בנימינה (ביאנקה) רוזנברג-הגן, דר’ אסף פרסיץ ודר’ ברק סטוצ’ינר

מקובל לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לזכור כי רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית מבצעים חלק נכבד מעבודתם השוטפת בבתי החולים הציבוריים בניתוחים חיוניים לשחזור השד.

הניתוחים מתבצעים כחלק מסל הבריאות הממלכתי בקרב נשים המתמודדות עם סרטן השד וכן בקרב נשים הנמצאות בסיכון גבוה לחלות אשר עוברות כריתת שד מניעתית. מדובר בהליך אסתטי חיוני שמטרתו יצירת שד שידמה בצורתו, ככל האפשר, לשד הטבעי של האשה.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, אוקטובר 2022, התכנסו לצילום בחלוקים ורודים, מנתחים פלסטיים מבתי החולים מכל הארץ, העוסקים בשחזור שד. הצילומים נערכו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית.

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית עולה, כי במהלך השנה האחרונה התבצעו בבתי החולים בישראל כ-1,350 ניתוחים לשחזור השד מסוגים שונים. הניתוחים כללו על פי הצורך גם הכנסת שתלי סיליקון.

דר’ מאיר כהן, יו”ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, הסביר: “שחזור שד משפר דרמטית את דימוי הגוף ואיכות החיים של אשה המתמודדת עם סרטן השד ומתבצע על ידי צוות שלם של מומחיות ומומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית במטרה להעניק תחושת סימטריה אסתטית לכל אשה שעברה כריתת שד חלקית או מלאה”.

בהקשר זה, חשוב לציין כי לאחרונה הודיעו ה-FDA והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית על קבלת דיווחים נדירים מהעולם אודות סרטן ספציפי מסוג  SCC – הנקרא בעברית סרטן של תאי קשקש – העלול להתפתח ברקמת הצלקת הפנימית (קפסולה) שנוצרת סביב שתלי סילקון בשד.

יודגש כי עדכון על סרטן זה אינו זהה לדיווחים הקודמים משנים עברו אודות  BIA-ALCL – שהיא לימפומה אנפלסטית של תאים גדולים הקשורה גם היא לשתלים בשד.

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית כבר הקדימו ועדכנו בשנת 2019 את טפסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים בניתוחים הכוללים שתלי סיליקון כך שכל אשה לפני הניתוח תעודכן ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים.

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מזכירים לנשים שבגופן שתלי סיליקון לשים לב לכל שינוי. יש לבצע את בדיקות השד השגרתיות המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן ובלי קשר גם אם הכל בסדר, להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי אם חלפו 10 שנים מאז ניתוח הכנסת השתלים.

ובתוך כך נודע כי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, הודיע על פתיחת ההרשמה לקראת הכנס המדעי ה-48 של האיגוד שיערך במסגרת קונגרס תל-אביב 2023.

הקונגרס נחשב לכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית ויערך בפעם השלישית. הכנסים השונים בקונגרס יערכו בימים רביעי וחמישי 19-20.4.2023 במלון הילטון תל אביב בהשתתפות מרצים מובילים מהארץ והעולם.

לעיון בעדכונים חשובים בנושא מומלץ להיכנס לאתר הכנס בכתובת: https://telavivcongress.com/

;