fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/06/תזונה-נכונה-למראה-זוהר.jpg

תזונה נכונה למראה זוהר: מה כדאי לך לאכול כדי להיראות טוב יותר וצעירה יותר?

המראה הטוב שלנו הוא בעצם התזונה הנכונה שאנחנו צורכות. מה כדאי לאכול לטיפוח גיזרה טובה? מה טוב לצרוך ללוק בריא של העור? אילו מזונות משפרים את מראה השיער? ומהם פריטי המזון הטובים לציפורניים יפות?

1תזונה נכונה למראה זוהר

Photo by Engin Akyurt on Unsplash

“תזונה נכונה שווה מראה זוהר”, אומרים מומחי בריאות, והם בהחלט צודקים. כיצד תזונה מאוזנת תורמת למראה בריא? ובכן, תזונה מאוזנת אינה משפיעה רק על התחושה שלנו, אלא גם על המראה. ולא רק – אלא גם על משקל הגוף, כמובן, העור, השיער והציפורניים. אז אילו פריטי מזון כדאי לאכול כדי להבטיח מראה יפה ובריא? הנה כמה טיפים שווים – מה כדאי לאכול, מה לא – ממומחי הבריאות של “הרבלייף”:

גיזרה ולוק כללי. נתחיל בנתון שאין כמעט צורך להסביר אותו – אם אוכלים יותר מדי מזונות מזיקים, עולים במשקל. אנחנו לא צריכות להיות רזות כמו דוגמניות, ובוודאי שיופי אינו קשור למשקל, אבל משקל עודף עלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות, כמו סוכרת ובעיות לב. כדי לשמור על המשקל בטווח הנכון, צריך להימנע מנשנושים עתירי שומן, שרק תורמים לעלייה במשקל ולא מספקים לגוף את החומרים המזינים שהוא זקוק להם. לכן כדאי לשלב בתזונה היומיומית הרבה ירקות ופירות, ואם רעבים בין הארוחות, לדאוג שתמיד יהיה חטיף בריא עשיר בחלבון, שיסייע להרגיע את תחושת הרעב, כמו אדממה (פולי סויה טריים), חומוס עם ירקות או חטיפי חלבון.

עור הפנים והגוף. העור מושפע רבות ממה שאנו אוכלים. במידה והתזונה  מבוססת על מזון מהיר, מצב העור שלנו יושפע לרעה מכמויות השומנים שאנו צורכים. מזונות הנחשבים טובים עבור משקל הגוף, יהיו טובים גם עבור עור הפנים. כדי לסייע לעור להיראות רענן ובריא, הקפידו לצרוך ירקות ופירות כמו גזר, משמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים וכן עדשים, דגים ואגוזים. מומלץ להפחית בכמה שיותר במזונות מלאים בסוכר, מלח ושומן, שעלולים להחריף בעיות קיימות בעור. שמירה על תזונה מאוזנת תסייע לפעילות המערכת החיסונית, שבתורה תאפשר לגוף להילחם בזיהומים, שעלולים לפגוע גם בעור.

כדי לסייע לעור שלכם להיראות רענן בריא, הקפידו לצרוך גזר, מישמשים, פירות יער, עגבניות, עלים ירוקים, עדשים, דגים ואגוזים.

ציפורניים ועור האצבעות. האם הציפורניים שלכן נשברות בקלות? במידה וכן ייתכן שזהו סימן שאתן צריכות לשנות את התזונה. בדיוק כמו השיער, ללא חומרי ההזנה הנכונים, גם הציפורניים ייחלשו. כדי לספק לציפורניים ולעור שסביבן את החלבון שהן זקוקות לו, דאגו לכלול בתפריט שלכן ביצים, מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה. פרט לחלבון, הציפורניים זקוקות גם לאומגה 3, כדי לשמור עליהן מפני יובש, ולאבץ ומגנזיום, שמסייעים בתהליך הפקת החלבון בגוף. אומגה 3 תוכלו לקבל מאכילת אגוזי מלך או זרעי צ’יה. דגים, עוף, קטניות, יוגורט ואגוזים הם מקור מצוין לאבץ; ומגנזיום תוכלו לקבל מצריכת עלים ירוקים, אבוקדו, דגנים מלאים ויוגורט. ועוד משהו: ככל שפריטי המזון טריים יותר – הם טובים יותר.

כדי לספק לציפורניים ולעור שסביבן את החלבון שהן זקוקות לו, דאגו לכלול בתפריט שלכם ביצים, מוצרי חלב דלי שומן ובשר רזה.

שיער ועור הקרקפת. קיימים אין ספור תכשירים לשיער כמו שמפו, מרכך, ג’ל, סרום, ספריי ואחרים, ורבות מאתנו חושבות שכדי שהשיער ייראה טוב, אפשר פשוט להעמיס עליו משלל המוצרים האלה. אבל בדיוק כמו עור הפנים והגוף, גם מצב השיער משקף את מה שקורה בתוך הגוף. השיער מורכב בעיקר מחלבונים שנקראים קרטין, לכן צריכת חלבון חשובה במיוחד כדי שהשיער ייראה בריא ומבריק. כדי לוודא שצורכים מספיק חלבון, כדאי לפתוח את היום בשייק חלבונים, שיכול להוות ארוחת בוקר מושלמת. פרט לחלבונים, השיער שלכן זקוק גם למינרלים כמו ברזל, נחושת ומגנזיום ולוויטמינים D, C ו-E. המינרלים והוויטמינים האלה מעורבים בתהליך הפקת הקרטין בגוף ומחסור בהם עלול לגרום לנשירת שיער ולמראה שיער עייף ועמום.

השיער זקוק לברזל, נחושת ומגנזיום ולוויטמינים D, C ו-E. אלה מסייעים בהפקת הקרטין בגוף ומחסור בהם עלול לגרום לנשירה.

איך תימנעי נשירת שיער?

לפניכן, רשימת מזונות שחובה להוסיף לתפריט באופן יומיומי כדי למנוע נשירת שיער:

ברוקולי – ברוקולי ושאר ירקות ממשפחת המצליבים, כמו כרובית, כרוב ונבטים, מעלים את ריכוז הגלוטטיון בכבד – נוגד חמצון רב עוצמה שעוזר בניקוי הרעלים מהגוף ויכולים לתרום לבריאות השיער בשל התכולה הגבוהה יחסית של ברזל בהם. הברזל הוא מינרל חשוב במיוחד לשיער ורמות נמוכות מדי שלו עלולות לגרום לנשירת שיער, היות וזקיק השיער והשורש זקוקים לאספקת דם עשירה ומזינה. ישנה חשיבות רבה לניקוי הגוף מרעלים משום שדם רווי ברעלים הוא דם סמיך שמתקשה לנוע בקלות. לקרקפת מגיע דם רווי בפסולת שנע בזרימה איטית וחלשה ועל כן השערה אינה מקבלת את חומרי הבנייה שחשובים לה לצמיחה ולהתפתחות ומתחילה להיחלש ולבסוף לנשור.

תה ירוק – תה ירוק מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון המסייעים לגוף לנטרל רעלים בדם. זרימתו של דם שאינו מכיל ריכוז גבוה של רעלים היא תקינה יותר מה שגורם לדם איכותי להגיע לאזור הקרקפת ולהזין את שורשי השיער בחומרים חיוניים. בנוסף, תה ירוק תורם לשמירה על עור בריא ומלא חיים. ניתן לשלב שנים-שלושה ספלי תה ירוק במהלך היום.

קיווי – קיווי הוא פרי המכיל כמות גבוהה של ויטמין C המסייע בייצור קולגן (חלבון המרכיב רקמות שונות בגוף) אשר מחזק את נימי הדם המזינים את השערות. מלבד קיווי, מזונות נוספים העשירים בוויטמין C הם תפוזים, פפאיה, תותים, פלפל אדום ועוד.

גרגירי חומוס – מכילים מרכיבים חיוניים רבים, ביניהם אבץ, שהוא מרכיב חשוב בגופנו הדרוש בין היתר לתפקוד תקין של מערכת החיסון ולקידום גדילה והתפתחות של תאים בגופנו. אבץ משמש גם כמרכיב חיוני להגנת הקרקפת. באופן טבעי, אנו לא יכולים לאגור אבץ ולכן חשוב לצרוך מזונות עשירים באבץ אשר יגדילו את צריכת האבץ היומית שלנו. מקורות נוספים לאבץ מהמזון: עדשים, שעועית, בשר בקר, דגנים מלאים ועוד.

גזר – גזר עשיר בבטא קרוטן, חומר אשר הופך בגופנו לוויטמין A ומעניק לגזר את צבעו הכתום. ויטמין A דרוש לתפקוד כל תאי הגוף והוא עוזר להגן ולייצר את השמנים אשר תומכים ומזינים את הקרקפת. בטטה, מלון ומישמש משמשים גם הם מקורות טובים לבטא קרוטן במזון. חשוב להדגיש כי צריכת יתר של ויטמין A (מעל 10,000 מיקרוגרם ויטמין) אשר מתקבלת בדרך כלל מתוספי המזון ולא מהמזון עצמו, עלולה להזיק לבריאות באופן כללי, וכן לגרום לנשירת שיער ויובש בעור.

ממה כדאי להימנע?

תזונה עתירת שומן – תזונה עשירה בשומנים ובנתרן (מלח) מגבירה את רמת הכולסטרול, עשויה לפגוע בתפקוד הכליות, מגבירה את חומציות הדם ואת קצב נשירת השיער.

מזונות עשירים בפחמימות – אורז, פסטה, תפוחי אדמה ודומיהם הם מזונות עשירים בפחמימות, שיכולים לגרום לנשירת שיער. פחמימות הופכות לגלוקוז במהלך תהליך העיכול וזה מעלה את רמת הסוכר בדם. צמצום רמת הסוכר בדם תסייע בהפחתת תופעת הנשירה.

שתיית אלכוהול מרובה – משקאות אלכוהוליים המשפיעים על הכבד מורידים את רמת האבץ, ויטמינים B ו-C וחומצה פולית בגוף. ויטמינים אלה חשובים מאוד לבריאות השיער שלנו. בנוסף, אלכוהול מכיל רמה גבוהה של סוכר וקלוריות.

צריכה רבה של קפאין – גם קפאין מקטין את רמות ויטמין B ו-C, אשלגן ואבץ בגוף.

תמונה למעלה: Photo by DESIGNECOLOGIST on Unsplash

;