fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/07/תערוכת-הנשף-במוזיאון-העיצוב-חולון.jpg

“הנשף”: במוזיאון העיצוב חולון תיהנו מתערוכת האופנה הגדולה והמושקעת ביותר שהוצגה בארץ

התערוכה מחברת בין ההיסטוריה המערבית של שמלות הנשף לבין יצירות של מעצבי אופנה ישראלים מובילים

צילום: אלעד שריג

1תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

דגמים מתוך תערוכת “הנשף” במוזיאון העיצוב חולון

מוזיאון העיצוב חולון פתח בשבוע שעבר את תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנראתה בארץ. את תערוכת “הנשף” אצרה יערה קידר – אוצרת, מרצה והיסטוריונית אופנה, שאצרה גם את תערוכת “ז’ה טם רונית אלקבץ” במוזיאון העיצוב חולון ב-2018.

תערוכת “הנשף” (או בשמה המלא “הנשף: אסקפיזם בתפירה עילית״), שמתפרשת על פני כל חללי המוזיאון, מציעה חוויה חלומית ומלאת פנטזיה, המחברת בין ההיסטוריה המערבית של שמלות הנשף, לבין עבודת מעצבי האופנה הישראלים המובילים בתחום.

בתערוכה מוצגות מעל 100 שמלות ערב ומערכות לבוש. הגלריה התחתונה הפכה לציר זמן היסטורי, שמציג שחזור של השמלות והגזרות הפופולריות והמשמעותיות בכל תקופה ותקופה, החל מהמאה ה-18 ועד לשנות ה-80 של המאה ה-20. כל הדגמים נוצרו מבד כותנה גולמי עבור התערוכה על ידי מוני מדניק, מעצב ומרצה בכיר ב”שנקר”.

2תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

בגלריה התחתונה: שחזור של השמלות המשמעותיות בכל תקופה, החל מהמאה ה-18 ועד לשנות ה-80 של המאה ה-20, שנוצרו מבד כותנה גולמי על ידי מוני מדניק, מעצב ומרצה בכיר ב”שנקר”

הגלריה העליונה של המוזיאון מציגה את “הנשף המודרני – קוטור ישראלי” ומעניקה הצצה לתעשיית אופנת הערב בישראל. אלמנטים מתוך הדגמים האייקוניים, שבהם חזו המבקרים בגלריה התחתונה, זוכים לפרשנות עכשווית בשמלות של המעצבים המובילים בישראל – בעיצובים היסטוריים ועכשוויים, בחומרים יוקרתיים ובתפירה עילית, לצד חומרים מפתיעים ויומיומיים.

בין השמלות הבולטות בתערוכה: שמלות בעיצוב אלון ליבנה שנלבשו על ידי ליידי גאגא וקייטי פרי, שמלת המטבעות של שי שלום שנתפרה מ-15 אלף מטבעות רקומים בעבודת יד, שמלת הכלה של נינט טייב בעיצוב ויקטור בלאיש וגדי אלימלך, שמלות הטול הצבעוניות של שחר אבנט, שמלת כלה של ליהי הוד בהדפס דיגיטלי בחסות “קורנית”, שמלת סיבים אופטיים של עידית ברק ועוד.

בנוסף לשמלות, מוצגים כ-50 אבזרים שהוכנו במיוחד עבור התערוכה על ידי טובי המעצבים בישראל, כמו תערוכת נעלי סינדרלה מזכוכית שהודפסו בתלת-ממד, וקולקציה של 15 כובעים בהשראת קינוחים שעיצבו הכובען מאור צבר והקונדיטור אלון שבו.

3תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

בגלריה העליונה: אלמנטים מתוך הדגמים האייקוניים שבגלריה התחתונה, זוכים כאן לפרשנות עכשווית בשמלות של המעצבים המובילים בישראל, תחת הכותרת “הנשף המודרני – קוטור ישראלי”

במסדרון ההיקפי של המוזיאון תיהנו מ”לב של זכוכית: מסע בעקבות נעלי סינדרלה” – תערוכה המתחקה אחר גלגוליה התרבותיים של נעל סינדרלה, באמצעות מודלים שהודפסו במדפסת תלת-ממד. הצבת הדגמים על ציר זמן מציגה היסטוריה של דמיון: כיצד נראתה נעל סינדרלה בעיני רוחם של ילדים ומבוגרים בתקופות שונות – מהמאה ה-9 בסין ועד למחשבות על סינדרלות עתידניות. מידול הנעליים בתלת-ממד נעשה על ידי המעצב אסף ריב.

המעצבים הישראלים המציגים בתערוכה, רשימה חלקית: שחר אבנט, גדי אלימלך, ויקטור בלאיש, ברטה, לי גרבנאו, ליהי הוד, אריאל טולדנו, שרון טל (משכית), ליאורה טרגן, גליה להב, נועם לוי, רונן לוין ונופר חתוכה, רתם לויתן (רתמה), אלון ליבנה, טל מדינה, מוני מדניק, אביתר מיור, ירון מינקובסקי, חנה מרילוס, שלומי ענתבי, יניב פרסי, ליה פתאל, מירה צבילינגר, מאור צבר, אוהד קריאף, עדי קרני, אסף ריב, שי שלום וגל שנפלד.

4תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

קולקציה של 15 כובעים בתערוכה בהשראת קינוחים שעיצבו הכובען מאור צבר והקונדיטור אלון שבו

התערוכה מעבירה את המבקרים חוויה בלתי נשכחת ומשלבת וידיאו, מוזיקה, עיצוב, תפאורה ותאורה. דרך הדיאלוג היצירתי שבין החגיגי ליומיומי, ובין הפנטסטי לממשי, תוהה התערוכה על תפקידה של האופנה בחיי היומיום, על בריחה מהמציאות, על יציאה מפרופורציות, על חלומות על עושר וגם אושר. אל תחמיצו.

עיצוב חללי התערוכה: שמואל בן שלום; הצבה אמנותית ופיסול בובות: ויקטור ויוי בלאיש; ייצור דגמים היסטוריים: מוני מדניק. התערוכה תינעל ב-11 בדצמבר 2021.

5תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

עוד דגמים בתערוכה

6תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

7תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון צילום אלעד שריג

;