ג’רמי סקוט, המעצב של בית האופנה האיטלקי “מוסקינו”, אף פעם לא חושש לקחת נושא רחוק מדי. הקולקציה המרהיבה שלו לקיץ 2020 עוצבה בהשראת ציוריו של פבלו פיקאסו, והקהל הריע לו על הדגמים הגיאומטריים והצבעוניים, כשאף אחד לא הופתע כשחלק מהדוגמניות עלו על המסלול בשמלות מצוירות שמוסגרו במסגרות ציור, או ששמלות נראו כמו גיטרות תלת-מימדיות. כשאופנה ואמנות נפגשים
צילומים: מוסקינו
דגם בהשראת הציורים של פבלו פיקאסו מתוך תצוגת אביב-קיץ 2020 של ג’רמי סקוט ל”מוסקינו”
על ההזמנה לתצוגת אביב-קיץ 2020 של בית האופנה האיטלקי “מוסקינו”, במסגרת שבוע האופנה שנחתם עכשיו במילאנו, כתב ג’רמי סקוט, מעצב הבית: “מוזות מעוררות השראה באמנים ואמנים מעוררים השראה לעולם”. ההצהרה הזו היתה כללית, שמועות החלו להתרוצץ במילאנו, ורק בתחילת התצוגה הבינו כולם שמדובר בתצוגת הומאז’ לפבלו פיקאסו.
פיקאסו, מגדולי האמנים באמנות המודרנית במאה ה-20, הנחשב לאבי הקוביזם, צייר ציורים מופשטים של אנשים כחולים וגם ורודים, פרצופים מעוותים ודמויות שמזכירות קוביות. את כל הגיאומטריה הייחודית של פיקאסו שפך ג’רמי סקוט על הדגמים שעיצב לקיץ הבא, שלפני שעברו דיגיטציה – צוירו בעבודת יד על הבדים. הרעיון שבגד יכול להיות קנבס איפשר לסקוט לעבוד על דגמים דו-ממדיים ותלת-ממדיים.
בלה חדיד בדגם בהשראת הליצן ארלקינו, שפיקאסו נהג לצייר
עיצובים מופשטים היו בשפע מכל דבר בתצוגה, החל מהבלייזרים החדים של הגברים (המראה הפותח), דרך חולצות ושמלות ענקיות עם שרוולים שנראו כמו בדי ציור ועד לדגמים שבהם הצווארונים והאמרות שימשו מעין מסגרת לבגד. אפילו שיערן של הדוגמניות נצבע במשיחות מברשת עבה בצבעים עזים שונים, שהרי גם הן חלק מהציור.
על המסלול במילאנו חגגו דגמים במראה גיאומרטי, צבעוני מאוד, כשבלה חדיד יצאה לבושה כליצן ארלקינו (דמות שפיקאסו הרבה לצייר) בדגם בגוני כחול וורוד, קאיה גרבר היתה הילדה עם המנדולינה וג’יג’י חדיד דיגמנה חליפת מכנסיים מצוירת כולה במשיחות מכחול עבות בכחול וצהוב.
קאיה גרבר עם שמלת גיטרה תלת-ממדית
עוד בלטו בתצוגה: דגמים שנראו כאילו יצאו מתוך תמונה, שמלות שהצווארון והאימרה שלהן שימשו מסגרת לתמונה, שמלות עם שרוולים חדים שנראו ממש כמו קנבס. כרגיל, סקוט שמר על האבזרים מהודרים במיוחד והיו לו דגמים של ארנקים כציור ממוסגר, בצורת לוח צבעים ואפילו בצורת דלי של צבע.
כשג’רמי סקוט נוחת על קונספט, הוא מחויב לו במאה אחוז. גם הפעם הוא איתגר את גבולות האסתטיקה הראוותנית שלו באמצעות הדפסים, צבעים, צורות ועוד, ויצר דגמים מתוחכמים, אך רובם גם לבישים. אין ספק, פיקאסו נמצא גבוה בפנתיאון, סקוט רוצה להגיע לשם, והמסע שלו פשוט מרתק.
ג’יג’י חדיד בחליפת מכנסיים מצוירת במשיחות מכחול עבות בכחול
עוד דגמים בהשראת הציורים של פבלו פיקאסו מתוך תצוגת אביב-קיץ 2020 של ג’רמי סקוט ל”מוסקינו”
;