fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/דאו-גדול.jpg

הסוף לזיעה בקיץ: מהם החידושים האחרונים בתחום הדאודורנטים?

בימי הקיץ הלוהטים כולנו מבקשים דאודורנט אפקטיבי שימנע את ריח הזיעה ויעניק תחושה טובה, קרירה ורעננה יותר. מהם החידושים האחרונים בתחום הדאודורנטים?

דאודורנטים

הזעה היא תהליך פיזיולוגי טבעי של הגוף, שבאמצעותו אנו מקררים את עצמנו, שומרים על טמפרטורה קבועה, נפתרים מתוצרי לוואי של הפסולת המטבולית ומווסתים את התקינות התרמית בגוף.

הדאודורנט נועד להפחית את הריח הרע מבית השחי בעזרת חומרי בישום המעניקים לאזור ניחוח סימפטי יותר. את הדאודורנטים ניתן לחלק לשתי קבוצות: דאודורנטים הממסכים את ריח הזיעה, ודאודורנטים המונעים אותה (אנטי פרספירנטים).

“קבוצת הדאודורנטים הראשונה תכליתה למסך את ריח הזיעה – ריחות מסוימים אכן מצליחים לעשות זאת לזמן קצר, ואילו ריחות אחרים יוצרים תערובת של ניחוח הבושם עם ריח זיעה מופחת. קבוצה זו אינה מספקת מענה מוחלט למניעת הריח”, מסביר גל אלטמן, המדריך הראשי של “חלאבין”.

לדבריו, “קבוצת הדאודורנטים השנייה מספקת פתרון הולם ופועלת בשני מישורים: היא מנטרלת את הגורם לריח הזיעה – החיידקים – ומאפשרת פעילות תקינה של בלוטת ההזעה ללא התערבות של אטימת הנקבוביות האחריות על הפרשת הזיעה מהגוף”.

כל מה שאת צריכה לדעת על שימוש בדאודורנט

מספר שעות מוגבל: דאודורנטים פועלים למניעת הזעה ולנטרול ריח זיעה למשך מספר מוגבל של שעות (לרוב מצוין בחזית המוצר מס’ שעות מקסימאלי) אולם האפקטיביות שלהם קשורה גם בתנאי האקלים, בפעילות הגופנית, בתזונה ואף במצב ההורמונאלי שלכן.

נקי ויבש: לפני השימוש בתכשיר על בית השחי להיות נקי ויבש (רצוי לאחר מקלחת) כדי לאפשר לו למקסם את פעילותו במניעת הזעה/זיעה. כמו כן, אין למרוח דאודורנט או להתיז על עור אשר עבר גילוח, יש להמתין כ-24 שעות. כלל זה חשוב שבעתיים בדאודורנט אנטי פרספירנט המכיל אלומיניום, היות והחתכים הקטנים שאינם נראים לעין מאפשרים מעבר קל יותר של מלחי אלומיניום פנימה אל תוך הגוף.

סוגי הדאודורנטים: התכשירים, כאמור, מתחלקים ל-2 קבוצות עיקריות: דאודורנטים אנטי פרספירנטים למניעת הזעה ודאודורנטים למניעת ריח. הדאודורנטים למניעת ריח מכילים חומרים אנטי בקטריאליים ואנטיספטיים, שמטרתם להגביל את שגשוגם של חיידקים החיים בבית השחי הגורמים לריח הרע ללא כל התערבות בפעילותן של בלוטות הזיעה. דאודורנטים אנטי פרספירנטים פועלים באופן ישיר על בלוטות הזיעה להקטנה ולצמצום פעולת הפרשת הזיעה שמפריש הגוף.

אומרים “לא” לאלומיניום: דאודורנטים אנטי פרספירנטים מכילים מלחי אלומניום, הפועלים באופן ישיר על בלוטות הזיעה, מקטינים ומצמצמים את פעילותן להפריש זיעה. לא מעט אנשים סובלים מרגישות לאלומיניום, לכן מומלץ להשתמש בדאודורנטים שאינם מכילים אלומיניום, בעיקר בעלי עור רגיש.

אלכוהול, לא בבית השחי שלנו: רוב התכשירים הקיימים כיום להפגת או למניעת זיעה נטולי אלכוהול ומיוצרים על בסיס מים או סיליקון. ככלל, רצוי להימנע מתכשיר המכיל אלכוהול, שעשוי לגרום לגירוים בעור, בעיקר על עור משופשף או מגורה לאחר גילוח.

גבר/אשה: קיים הבדל בין דאודורנט המיועד לגברים ודאודורנט שפונה לנשים. מעבר לריחות השונים, הדאודורנטים המיועדים לגברים מכילים חומרים פעילים בריכוז גבוה יותר. כמו כן, כדאי ורצוי להשתמש בדאודורנט מסוג תחליב היות והוא חסכוני יותר והכמות בו מדודה. יתרון נוסף בדאודורנט קרם הוא כי מרכיב הריח אינו קיים ולכן אין התנגשות עם הבושם החביב עליכם/ן.

עושות ספורט: העובדה שרובנו שומרות על כושר ועושות יותר פעילויות גופניות אילצה את ענף הדאודורנטים למתן פתרונות ולפיתוח טכנולוגיים חדשים. לא עוד תכשיר סטנדרטי ובסיסי כי אם תכשיר רב עוצמה לפעילות רבה יותר. כך נוצרו סדרות הדאודורנט ספורט, שנועדו למגור ריח הזעה גם בפעילות גופנית מאומצת עד שבוע ימים.

חדש על המדף:

דאודורנט פרש פלוס של מאג'יריי

דאודורנט קרם “פרש פלוס” של “מאג’יריי”. מטפח את עור בית השחי הודות לנוכחותה של תמצית צמח מרפא בשם Witch Hazel, הידועה בשמה “אגוז המכשפה”, הפועלת למניעת גירוים מאזורים שסובלים משפשופים רבים, כמו גם בהפחתת אדמומיות ובהרגעה מתחושות צריבה וגרד. 71 שקל.

דאודורנט שביט ללא אלומיניום, 39 שקל

דאודורנט “שביט” ללא אלומיניום מועשר בשמן אובליפיחה למניעת ריחות לא נעימים. מגן על העור, מטפח אותו ומסייע במקרים של פגעי עור שונים. 39 שקל.

דאודורנט סבוקלם לגבר לעור רגיש

דאודורנט אנטי פרספירנט לגבר של “סבוקלם”. ייעודי לבעלי עור רגיש ומכיל אלומיניום איכותי ונדיר מסוג זירקוניום, בעל מולקולות גדולות שאינן נספגות בעור. 40 שקל.

דאודורנט סטיק דאו פיור של ביותרם

דאודורנט סטיק “דאו פיור” של “ביותרם” מכיל אלוורה אורגנית להגנת ולהרגעת העור בבית השחי, כמו גם תמצית תפוז אורגנית, גליצרול ושמנים שנועדו לווסת את פעילות הזיעה תוך נטרול הניחוח הרע. 22 דולר, בלעדי בדיוטי פרי.

דאורדורנט סטיק של וישי למגע עור יבש

דאודורנט סטיק של “וישי” למגע עור יבש, ללא אלומיניום, יעיל ל-24 שעות. 49 שקל.

דאודורנט רול און לגבר של ניוואה

דאודורנט DRY FRESH לגבר של “ניוואה” עם נוסחה פעילה המכילה שני רכיבים נוגדי זיעה הפועלים במיוחד נגד הרטיבות בית השחי. 29.90 שקל.

דאדורנט adipoewr נשים של אדידס

דאודורנט  Adipower של “אדידס”, בעל טכנולוגיה המאפשרת הגנה של עד 72 שעות. 24.90 שקל.

דאודורנט סטיק מסדרת ספורט של חלאבין

דאודורנט סטיק מסידרת ספורט של “חלאבין”. שימוש אחד יעיל עד 72 שעות, ללא אלומניום וללא אלכוהול, 24.90 שקל.

דאודורנט יאנג של דר' עור

דאודורנט “יאנג” של דר’ עור. מבוסס על אבץ פעיל המטהר את העור, מפחית ריח הזעה ומנטרל ריחות רעים וזאת מבלי לפגוע במנגנון ההזעה הטבעי. בנוסף, מכיל ויטמין E הנחשב לנוגד חמצון המגן על העור מפני נזקי רדיקלים חופשיים; שמנים צמחיים כמו כותנה, קלנדולה וקמומיל לריכוך העור וג`ל אלוורה, להרגעה מידית של העור.

;