fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/06/זריקות-אנטי-אייגינג.jpg

בת 40 פלוס: איך הפכו הזרקות לפנים לשם האמצעי של עולם טיפולי האנטי אייג’ינג?

כל ההזרקות: החל מבוטוקס, דיספורט, קסאומין ועד חומצה היאלורונית, רדיאס, קולגן, סקולפטרה ואלנסה

1זריקות אנטי אייג'ינג

צילום אילוסטרציה: Photo by karelys Ruiz on Unsplash

דו”ח עולמי שפורסם לא מכבר בארצות-הברית מעריך כי שוק האסתטיקה הרפואית העולמי יהיה שווה 26.53 מיליארד דולר עד 2024 ומציין כי הביקוש לזריקות פנים גדל במיוחד.

הזרקות לפנים הפכו בשנים האחרונות לשם האמצעי של עולם טיפולי האנטי אייג’ינג – החל מבוטוקס, דיספורט, קסאומין ועד חומצה היאלורונית, רדיאס, קולגן, סקולפטרה, אלנסה ועוד. לפניכן מדריך לזריקות הפופולריות:

בוטוקס – מטשטש קמטי הבעה

הבוטוקס, או בשמו המלא בוטולינום טוקסין, נחשב לזריקה הפופולרית ביותר. הזרקות לפנים של בוטוקס נועדו לטשטש קמטי הבעה הקשורים בפעילות שריר – בעיקר בשליש העליון של הפנים (מצח, בין הגבות וצדי העיניים). הטיפול מחזיק לתקופה של כ-3 חודשים ולאחר מכן יש צורך לחדש את ההזרקה כדי לשמר ולשפר את תוצאות הטיפול.

על אף ההגדרה המרתיעה כ”רעלן”, השימוש בבוטוקס הוא בטוח ויעיל מאוד כאשר הוא מתבצע בידיים של רופא מיומן ומנוסה, ואף יש לו גם שימושים רפואיים נוספים מגוונים כגון טיפול בפיסורה, מיגרנות, פזילה ועוד.

דיספורט וקסאומין – הבוטוקסים החדשים

שתי הזריקות הן שמות מסחריים של בוטולינום טוקסין המיוצרות על ידי יצרנים שונים. אומנם קיימים הבדלים קטנים בין הטוקסינים השונים אך עיקרון הפעולה של כולם זהה. הם מוזרקים לתוך השריר שיוצר את הקמט, וכעבור מספר ימים השריר עובר הרפיה, מה שגורם לעור באותו אזור להפוך חלק או לפחות חלק יותר ממה שהיה לפני ההזרקה. יש הטוענים כי הטיפול בדיספורט ובקסאומין נגד קמטים עובד טוב יותר מיריבם הישן והפופולרי יותר – הבוטוקס.

חומצה היאלורונית – מעניקה לעור נפח

חומצה היאלורונית נמצאת באופן טבעי ברקמות הגוף ויוצרת סיבי קולגן ואלסטין, המעניקים לעור נפח, לחות ואלסטיות טבעיים. הטיפולים הנפוצים ביותר בחומצה היאלורונית כוללים: עיבוי שפתיים, טיפול בקמטים בפנים, צלקות שקועות, עיצוב סנטר, תיקון אסימטריה בפנים, מילוי לחיים ועוד. במקרים מסוימים ניתן להשתמש בחומר גם בטיפולי פיסול אף ללא ניתוח.

נכון להיום רוב חומרי המילוי הם על בסיס חומצה היאלורונית. קיימים מותגים שונים בתחום, המיוצרים על יד חברות שונות. המותגים המובילים הם רסטילן, ג’ובידרם, תיאוסיאל, בלוטו, פרינסס. יש עוד רבים אחרים, פחות מוכרים.

התוצאות נראות באופן מידי, ועם הזמן הנפיחות של ההזרקה חולפת והנראות האסתטית משתפרת מיום ליום. תוצאות הטיפול נשמרות בטווח של 10 חודשים עד שנתיים. היתרון העיקרי של הטיפול: התוצאה הפיכה ובמידה ולא מרוצים מהמראה החדש ניתן להמיס את החומצה ההיאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

חשוב לדעת: מאחורי כל מותג של חומר מילוי (רסטילן, ג’ובידרם, תיאוסיאל) לא עומד מוצר בודד, אלא משפחה שלמה של חומרים הנבדלים זה מזה בסמיכות ובתכונות ביומכניות שונות וזאת כדי לתת מענה ראוי יותר לאינדיקציות קליניות שונות, אזורים שונים בפנים וסוגי עור שונים.

חומרי מילוי שאינם על בסיס חומצה היאלורונית

קיימים חומרי מילוי שאינם על בסיס חומצה היאלורונית, אבל גם אלה בעלי יכולת התפרקות על ידי מנגנוני הגוף. קלציום הידרוקסי אפטיטי או רדיאס, הוא אחד מאלה. חומצה פולי-לקטית (הידועה תחת השם סקולפטרה) או אלנסה (פוליקפרולקטון) הם דוגמאות נוספות לחומרים כאלה.

רדיאס – חומר המשמש בבנייה של עצם בדרך כלל בעולמות האורטופדיה ורפואת השיניים. החומר נשאר זמן רב יותר מחומצה היאלורונית, ופועל ליצירה של סיבי אלסטין וקולגן ברקמות העור, היוצרים נפח ואלסטיות תקינים. חומרים אלו מתאימים למילוי קמטים באופן ישיר או למילוי אזורים חסרי נפח כמו צדי לחי, קו לסת וסנטר. התוצאות נשמרות לטווח של שנה וחצי עד 3 שנים, ולאחר מכן החומר מתכלה. אחרי הטיפול ניתן לראות תוצאות מידיות ומרגע ההזרקה הרדיאס מתחיל לעודד ולזרז את ייצור הקולגן הטבעי של הגוף.

סקולפטרה – מדובר בחומר המעודד ייצור מחודש של סיבי קולגן התורמים לשיפור מראה העור ומקנים לו יציבות ואלסטיות. העור זקוק לרמות גבוהות של סיבי קולגן כדי להראות טבעי, בריא צעיר ורענן. ייצור סיבי הקולגן פוחת ב1% כל שנה. איבוד סיבי הקולגן מחליש את העור ומוביל לאיבוד נפח וגורם לשינויים במראה עור הפנים ואיבוד גמישות העור.

סקולפטרה מכילה חומצה פולי-לקטית ולאחר ההזרקה מתעורר תהליך ביולוגי, שמגרה יצירת מרכיבים צעירים בעור, ובעיקר סיבי קולגן, ולכן נקראת ביו-סטימולטור (Bio-Stimulator). התוצאה: ייצור קולגן טבעי, המשפר את מראה העור, ממצק, משקם, מחליק קמטים, ומעניק מראה רענן, אסוף ומורם.

אלנסה – חומר מילוי על בסיס פוליקפרולקטון. למרות שפוליקפרולקטון אינו נמצא באופן טבעי בגוף, לגוף יכולת לפרק אותו באופן מלא. לכן הוא נחשב לחומר מילוי זמני ובטוח, בדומה לחומצה היאלורונית או קלציום הידרוקסיל אפטיט. החומר קיים במספר גירסאות עם משך פעולה בין 1-3 שנים.

קולגן – קולגן המבוסס על גוף האדם מוכר תחת שמות מסחריים כמו קוסמודרם, קוסמופלסט, כימטרה, אוטולוגן. עם קולגן ניתן לבצע עיבוי שפתיים, למלא נפח באזור הפנים, מילוי קמטים מתחת לעיניים ועוד. קולגן שמקורו בגוף האדם נותן תוצאות לתקופה של כשנה בדומה למשל להזרקת רסטילן, אולם כאשר ממשיכים להזריק קולגן שוב ושוב, הקולגן נשמר ונשאר באזור אליו הוא הוזרק ומחזיק הרבה יותר זמן משנה לאחר הטיפול ואף ישנם מצבים בהם הקולגן מחזיק יותר.

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות משתמשים בקולגן סינתטי, שמפחית בצורה משמעותית את תופעות הלוואי ואת הסיכונים. האזורים המטופלים למילוי קמטים בקולגן נראים “נפוחים” יותר לאחר ההזרקה מאשר בכל טיפול אחר (למעט הזרקת שומן גוף עצמי), הטכניקה הזו של ההזרקה נעשית במכוון, שכן כ-40% מהקולגן נספג בתקופה קצרה מאוד מיד לאחר ההזרקה.

זריקות שומן – השבת מידית של נפח לעור

רקמת שומן נלקחת מאזורים אחרים בגוף באמצעות מחט דקה. השומן מעוקר ומוזרק לקו הפנים או לקמטים. ההשפעות יכולות להיות לאורך זמן. ייתכן שיהיה צורך בזריקות טאצ’-אפ במקרים מסוימים.

הפעולה המידית של הזרקת שומן לפנים היא השבת נפחים שאבדו עם השנים ובהתאם יצירת מראה חיוני יותר וצעיר יותר. בנוסף, השומן העצמי שמוזרק לפנים כולל גם תאי גזע – תאים צעירים מאוד אשר משביחים את איכות רקמות העור, מטשטשים פיגמנטציה וקמטוטים ובאופן כללי מקנים לפנים מראה בוהק ומרשים.

טיפול עצמי לאחר טיפולי הזרקה קוסמטיים

היו מודרכות על ידי הרופא המטפל. הצעות כלליות לטיפול עצמי בימים הראשונים לאחר הזרקות קוסמטיות כוללות: לא לחשוף את העור המטופל לטמפרטורה קיצונית (כגון סאונות); שמירה על ניקיון אזורי העור המטופלים; לא לגעת או לשפשף את האזורים המטופלים; מותר שימוש באקמול לשיכוך כאבים. פני לרופא שלך אם את חווה תסמינים חריגים או אם יש לך חששות כלשהם.

;