fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2024/04/צמה-של-עוצמה2.jpg

צמה של עוצמה: אירוע איסוף תרומות שיער לחולות סרטן יתקיים ב-9.4.24 בקניון עזריאלי ירושלים

האיסוף נערך ע”י מותג השיער “פנטן” בשיתוף עמותת “זכרון מנחם” הפועלת למען ילדים חולי סרטן

צמה של עוצמה קניון עזריאלי ירושלים צילום זכרון מנחם21

“צמה של עוצמה”, קניון עזריאלי ירושלים, צילום: “זכרון מנחם”

קניון עזריאלי ירושלים יארח את האירוע השנתי של קמפיין “צמה של עוצמה”, שנערך זו השנה ה-12 על ידי עמותת “זכרון מנחם” ומותג טיפוח השיער “פנטן”. באירוע – שיתקיים ביום שלישי, ה-9.4.24, בין השעות 16:00-20:00 – ייאספו תרומות שיער שיאפשרו לכל אשה, נערה וילדה חולת סרטן בישראל לקבל פאה חדשה ואיכותית – ללא עלות.

השותפות בין העמותה למותג השיער פועלת להעלאת המודעות לחשיבות תרומות שיער באורך 30 ס”מ לפחות וקוראות לבני ולבנות ישראל, בני כל הגילאים, לתרום שיער למען פאות הניתנות חינם לחולות סרטן. במהלכו האירוע ספרים מתנדבים יספרו בחינם את כל מי שיגיעו לתרום. ולמי שאינו ירושלמי וירצה לתרום, כדאי לדעת ש-481 מספרות ברחבי הארץ הפועלות בשיתוף עמותת “זכרון מנחם” יספרו בחינם את מי שירצו לתרום.

חיים ארנטל, יו”ר “זכרון מנחם” וזוכה פרס ישראל: “אנו עדים לכך שבחצי שנה האחרונה חלה ירידה משמעותית של כ-50% בתרומות השיער. עם זאת חשוב לציין, שהסרטן לא מתחשב והאבחונים לא עוצרים. ישנן כיום נשים ונערות וילדות גיבורות שנלחמות בסרטן וזקוקות לעזרת כולנו. אין ספק שגם הפעם, אני משוכנע, עם ישראל יתגלה בתפארתו ונזכה לראות תרומות מכל חלקי הארץ”.

צביקה רוזנטל, מנכ”ל קניון עזריאלי ירושלים: “אנו גאים ונרגשים על ההזדמנות לארח אירוע בעל ערך חברתי חשוב כל כך, בעיקר בשנה המורכבת והקשה. אנו גאים על שיתוף פעולה יחד עם עמותת ‘זכרון מנחם’ ומותג טיפוח השיער ‘פנטן’ להעלאת המודעות לחשיבות תרומות שיער לנשים, לנערות ולילדות החולות במחלת הסרטן, אני מזמין את כולם להגיע לתרום!”.

צמה של עוצמה קניון עזריאלי ירושלים צילום זכרון מנחם1

“צמה של עוצמה”, קניון עזריאלי ירושלים, צילום: “זכרון מנחם”

המבצע במספרים: בחודשים האחרונים חלה ירידה של כ-50 אחוזים בכמות תרומות השיער לנוכח המצב, ירידה מ-3,000 תרומות שיער בחודש עבור נשים, צעירות וילדות חולות סרטן, למחצית מכך. זאת, בזמן שנתוני התחלואה לא השתנו.

עם זאת, והודות להעלאת המודעות של עמותת ‘זכרון מנחם’ והמותג ‘פנטן’ לנושא, ב-12 שנות קיומו של הקמפיין עלתה כמות תרומות השיער פי 6!!! 481 מספרות מרחבי הארץ משתתפות במבצע תרומת השיער וימשיכו לאורך כל השנה (המספר גדל מ-465 ובתקווה שימשיך לגדול); 34 מוסדות חינוך (תיכונים/ מכללות ואוניברסיטאיות) קיימו אירועי התרמת שיער השנה; כ-2,800 תרומות שיער נאספו השנה באירועים אלו; 811 בנות מצווה תרמו בשנה האחרונה ו-278 ילדים בני 3 שהסתפרו בפעם הראשונה (חלאקה); 87 היה גילה של התורמת המבוגרת ביותר עד כה.

בישראל מתגלים מידי שנה כ-26,000 מקרי סרטן חדשים. אחוז הנשים והנערות החולות בסרטן השד בישראל הוא מהגבוהים בעולם: אחת משבע נשים (7.5) ישראליות מתמודדת עם המחלה ואחת מההתמודדויות הראשוניות של נשים אלה היא עם נשירת ואובדן השיער, כבר מהטיפול הכימותרפי הראשון. למעשה נגזר על הילדות, הנערות והנשים החולות בסרטן להתמודד מדי יום, לא רק עם המחלה עוצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של ההתקרחות ואובדן הנשיות.

פאת שיער מורכבת בממוצע מכ-7 תרומות שיער של 30 סנטימטרים לפחות ובעבור פאות שיער ארוכות (המבוקשות בקרב הצעירות) דרושות תרומות באורכים של 40 ואף 50 סנטימטרים. את השיער הבריא ממיינים לפי צבע, סוג שיער ואורך. שימו לב, קיימת חשיבות רבה לאיכות ולבריאות השיער הנתרם.

;