fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2024/04/שולחנות-חג-לפסח2.jpg

פותחות שולחן חג: ליל הסדר לא יהיה כמו בכל שנה, אבל הנה טיפים שישדרגו כל שולחן

השנה מומלץ להוסיף כיסא ריק לשולחן החג, לקשור סרטים צהובים כחבקי מפיות או לעטר מסביב לאגרטלים

עיצוב השולחן הוא חלק בלתי נפרד מההכנות לארוחת החג. אז נכון, השנה ליל הסדר לא יהיה כמו בכל שנה, לכן מומלץ שכל משפחה תוסיף כיסא ריק לשולחן, תקשור סרטים צהובים כחבקי מפיות או מסביב לאגרטלים.

עוד המלצה: כדאי ורצוי לערוך את השולחן יום קודם, כולל פרחים ונרות ולהשאיר מקום לכלי ההגשה. אם אתן מתכננות סדר ישיבה, מומלץ להכין פתקים יפים ויצירתיים עם שמות האורחים.ות ולהניח על הצלחת. אפשר גם להכין מתנה קטנה לכל אורח.ת. רגע לפני החג, פנינו למומחים וביקשנו את הטיפים שלהם לעיצוב שולחן חגיגי:

שולחן פסח של Fox Home נקרא Apricot Crush והוא מסמל זריחה, צמיחה, התפתחות והתחדשות. ניתן לשלב בין סט פורצלן לבן בצורת פרח, למערכת זכוכית בצבע אפרסק שקוף, עם קונטור זהב-מט, סכו”ם בזהב-מט, לפתניות על רגל נמוכה, גביעי יין וכוסות לשתייה קלה, כולם מזכוכית שקופה בצבע אפרסק.

בלב שולחן החג מציעים ב-Fox Home קערת ברכות מפורצלן לבן ומגש בצבע זהב על רגל. להשלמה, מפה וראנר עם נצנוץ בצבע אפרסק, פלייסמטים, על הצלחות מפיות בד וחבקי חישוק מוזהבים עם דוגמת פרח תלת-מימד. לאורך הראנר ניתן להניח אגרטלי זכוכית נמוכים המתאימים לבוקה פרחים ופמוטים גבוהים עם נרות.

1שולחן חג פוקס הום צילום דניאל לילה

שולחן חג של : Fox Home צבעוניות המשדרת זריחה והתחדשות. צילום: דניאל לילה

אורית וינטרוב, מעצבת ומנהלת קולקציית “גולף & קו”: “בעזרת תיאום נכון של צבעים, טקסטורות ואלמנטים עיצוביים, מומלץ להשתמש בגוני חום וורוד, מהכלים ועד המפות והמפיות, כדי ליצור זרימה צבעונית הרמונית. מומלץ לבחור באגרטלים שקופים או בגוון בהיר המתאים לגוון הכלים. את הכלים מניחים על מפה בגוון ניטרלי שתקפיץ את הצבעוניות, במרכז השולחן מניחים ראנר ועליו אגרטלים שקופים או צבעוניים, פמוטים עם נרות עמוד או פמוטים קלאסיים. מומלץ לשלב סכו”ם בגוון מוזהב ופריטים עם טקסטורות שונות, בעלי דפוסים עדינים או טקסטיל בגוונים משתלבים”.

2גולף & קו צילום דור שרון

שולחן חג של “גולף & קו”: מומלץ להשתמש בגוני חום וורוד, מהכלים ועד המפות והמפיות, כדי ליצור זרימה צבעונית הרמונית. צילום: דור שרון

סיגל כספי, מנהלת תחום עולם הבית ב”משביר”: “שולחן חג קלאסי יעוצב בכלי כסף או זהב על בסיס של מפה לבנה או בצבע שמנת. אפשר גם לעצב את שולחן החג בשיטת Mix&Match בצבעונית ססגונית. הכלים הטרנדיים ביותר הם כלי קרמיקה ופורצלן, שאפשר לשלב עם כלי זכוכית. הכוסות הטרנדיות השנה הן כוסות זכוכית עם טקסטורות וחריצים. למפה חשיבות רבה, במפה לבנה יש משהו טהור וחגיגי, אפשר לשלב מפות מבדים עם טקסטורה או חוטי לורקס מבריקים ששזורים בבד או מפה חלקה עליה נפרוש ראנר שיוצר רובד נוסף. חשוב להקדיש תשומת לב לאקססוריז כמו אגרטלים עם ירק ופרחים, רצוי שלא יהיו גבוהים או גדולים, כדי שלא יפריעו לסועדים ולאינטראקציה סביב השולחן. אל תשתמשו בנרות ריחניים, העדיפו נרות ללא ריח”.

3שולחן חג המשביר צילום דניאל לילה

שולחן חג של “המשביר”: הכלים הטרנדיים ביותר הם כלי קרמיקה ופורצלן, שאפשר לשלב עם כלי זכוכית. צילום: דניאל לילה

ברשת “הצורפים” בחרו השנה בקלאסיקה: מפה לבנה, עליה הניחו כלי כסף וזכוכית שיוצרים ביחד הרמוניה אלגנטית וחגיגית.

4הצורפים צילום עליון צחי קיבנשטיין תחתון ירון וינברג

שולחן חג של “הצורפים”: קלאסיקה עם מפה לבנה וכלי כסף. צילום עליון: צחי קיבנשטיין, צילום תחתון: ירון וינברג

ב”קסטרו הום” מציעים שלל אופציות לעיצוב שולחן החג. קולקציית “טוסקנה” מאפשרת עיצוב בשיטת Mix Match עם כלים מאוירים בפרחים או בפסים, בצבעוניות של כחול-לבן וירוק-לבן. קולקציה Pure White מציעה שולחן לבן קלאסי, כולל כל כלי האוכל ההגשה.

סידרת “פלורה” של “קסטרו הום” עשויה מפורצלן איכותי ועוצבה בהשראת פרח הלוטוס הלבן, כולל מפות ומפיות לבנות. קולקציית “בוהו שיק” מציעה כלים מחומרים טבעיים כמו קש, עץ, שיטה, במבוק, פשתנים ועוד. בקולקציה האלגנטית  תמצאו כלי אוכל וכלי הגשה מזכוכית מעוטרת בפס זהב, סכו”ם זהב, חבקים, פלייסמטים, קנקני שתייה, אגרטלים, ועוד.

5שולחנות חג של קסטרו הום צילום מידן מור אלון

שולחנות חג של “קסטרו הום”: כאן מציעים שלל אופציות לעיצוב השולחן. צילום: מידן מור-אלון

מומחי רשת “נעמן” ממליצים לבחור את הסגנון המועדף עליכם: “אל תפחדו לשלב, תנו דרור ליצירתיות וערבבו כלים בטקסטורות ובצבעים שונים, כלים עם הדפסים לצד כלים חלקים, הניחו כלי דקורטיבי צבעוני במרכז השולחן, הכל על מפה וראנר. כדאי לקפל את המפיות בצורה מושקעת. מרכז השולחן צריך לשמור על קו עיצובי תואם, הוסיפו עציצים, נרות או מעמדים”.

6שולחן החג של נעמן צילום תמי בר שי

שולחן החג של “נעמן”: תנו דרור ליצירתיות וערבבו כלים בטקסטורות ובצבעים שונים. צילום: תמי בר-שי

גם רשת Happy Lemon מציעה שלל אופציות לעיצוב שולחן החג. אפשר לבחור בכלים לבנים, חלקם עם פס כחול בשוליים, או צלחות בשילובי צבעים של אדום ושחור, קורל וטורקיז, ירוק וצהוב, לערבב ולעצב שולחן צבעוני שירתק את הסועדים. לשמרנים מוצעות צלחות בצבעי שחור ולבן. לאורך השולחן מומלץ להניח כלים נמוכים מזכוכית או בצבע לבן ולהניח בתוכם פרחים או עלים ירוקים, רוצים שולחן שונה? ב-Happy Lemon יש שרשרת עלים עם תאורת לד שאפשר להניח לאורך השולחן.

7שולחן החג של Happy Lemon צילום ערן סלם

שולחן החג של Happy Lemon: חגיגיות בלבן. צילום: ערן סלם

ראלי סמית, בעלת מותג כלי הקרמיקה R+O: “כאשר אני עורכת שולחן, אני אוהבת לשלב כלים מסטים שונים מהקולקציה שלנו, לפעמים כל אחד מקבל צלחת שונה אך תמיד יש קו עיצובי שמקשר בין הכלים, למשל כלים מקולקציית ה’קליגרפיה’, כך שעל צלחת אחת תהיה קליגרפיה בעברית על אחרת קליגרפיה בערבית או באנגלית, אני אוהבת לראות את פני האורחים ניגשים לשולחן, לראות איזה צלחות יש החג הזה.

“השוני יכול להיות גם בצבע, למשל סט מחימר לבן טבעי וסט עם גלזורה ורודה, צלחת למנה עיקרית מרובעת ועליה צלחת עגולה. את הפרחים אני ממליצה לשים בכלי זכוכית קטנים כדי שלא יפריעו לראות אחד את השני במהלך הארוחה. לפני הארוחה אני מניחה סידור גבוה ובתחילת הארוחה אני מורידה אותו.”

8שולחנות חג של ראלי סמית ל R+O צילום ראלי סמית

שולחנות חג של ראלי סמית ל-R+O: שילוב כלים מסטים שונים. צילום: ראלי סמית

 

;