fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/11/כנס-אוכלים-בריא.jpg

אוכלים בריא: כך ה-FOMO שלך משפיע לך על המשקל והבריאות!

אלמוג גולד, נטורופטית ומטפלת בתזונה, ממשתתפות כנס “אוכלים בריא”, על חרדה חברתית גסטרונומית

לאחר הפוגה ארוכה בשל מגיפת הקורונה, כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל “אוכלים בריא 12” יוצא לדרך. הכנס יתקיים בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי, תאריכים 18-19 בנובמבר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הכנס יכלול הרצאות מרתקות של מיטב המומחים, סדנאות בישול בריא, סדנאות חווייתיות ומתחם דוכני בריאות.

כנס “אוכלים בריא”, שנוסד לפני למעלה מעשור על ידי פורטל התזונה Eatwell, יתקיים החודש זו הפעם ה-12. מדובר בכנס המרכזי בתחום לציבור הרחב שמעוניין להעמיק את הידע שלו על תזונה ובריאות ורוצה לאמץ אורח חיים בריא והרצאות וסדנאות למטפלים בתחום.

בכנס ישולבו הרצאות מקצועיות ופאנלים מרתקים של מיטב המומחים ובהם מידע אמין, עדכני ומבוסס מחקרים, הכולל סדנאות בישול בריא מעשיות שיעניקו למשתתפים כלים פרקטיים לשינוי תזונתי. מבקרי הכנס יוכלו ליהנות גם משלל דוכנים בהם יוצגו מוצרי בריאות שונים, לרבות אוכל בריא, ספרות מקצועית, ציוד למטבח בריא, כלי בישול, תוספי תזונה ועוד.

אחת המשתתפות בכנס היא אלמוג גולד, נטורופטית ומטפלת בתזונה, שכתבה לנו על תופעת ה-FOMO:

1אלמוג גולד

אלמוג גולד, נטורופטית ומטפלת בתזונה: “מדובר בחרדה חברתית שבה מישהו חושש להחמיץ חוויות מהנות שאחרים חווים”. צילום: שני נחמיאס

מאת: אלמוג גולד

“אולי אתם מכירים אותם: הם כאן אבל רוצים להיות גם שם. אם אפשר בו זמנית. הם (אולי אתם) רוצים לחוות, לעשות, לא לפספס. להיות גם וגם וגם. הם בוחרים שיטת תזונה או דיאטה אבל חוששים אולי שיטה אחרת תעבוד להם יותר. הם יגיעו לבופה או למסעדה וירצו לטעום מכל העולמות.

קוראים להם, ובעצם כמעט לכולנו, אנשי ה-FOMO – Fear of Missing Out. מדובר בחרדה חברתית שבה מישהו חושש להחמיץ חוויות מהנות שאחרים חווים. יש לנו כאן עניין של דאגה כפייתית מהחשש להחמיץ הזדמנות לאינטראקציה חברתית, רומנטית, עסקית, גסטרונומית או אירוע מספק אחר. וזה מתבטא גם בבריאות ובמשקל שלנו.

במובן מסוים אנחנו מפחדים להתמקד במשהו אחד או אחדים. כמו מה נאכל מהמזנון המלא או בדרך התזונתית שנבחר להגיע למטרה שלנו, כי אם נתמקד נחווה ויתור על כל שלל האופציות שנפגוש בדרך: אחד פלוס אחד במבצע, חטיף שפגשנו בארון, מנות מהתפריט שלא בחרנו במסעדה, הפיצה שהחברים הזמינו או כיבוד הHappy Hour- בעבודה.

ישנם חוקרים שטוענים שחרדת ההחמצה נפוצה במיוחד אצל אנשים בעלי צרכים פסיכולוגיים לא מסופקים, כמו הרצון להיות אהוב או מוערך. אבל בואו נלך פשוט יותר – איך נדע בכלל מה הצרכים שלנו ואיך נחוש סיפוק אם אנחנו כל הזמן מוצפים? בשיטות, במחקרים (סותרים), במוצרים, בבתי קפה ובמאפיות, במסעדות בוולט, בסטוריז (מלאי מטעמים ומקומות אקזוטיים וכמובן בבטן שטוחה וישבן חטוב שעוד לא השגנו ולאחרים יש). הטכנולוגיה שחשפה אותנו לעוד המון אנשים ואפשרויות מביאה, על פי מחקרים לערך עצמי נמוך, חוסר סיפוק ואפילו מצב רוח ירוד ודיכאון בשל תחושת ההחמצה.

אז מה עושים? מתנתקים מהעולם? מהרשת? בורחים לחיות באי בודד או במצפה בגליל? עלעלתי פעם באיזה מדור טיפים של סלבז ונתקלתי בעצת זהב של סיוון רהב-מאיר. היא כתבה שיש לנו שאיפה למולטי טאסקינג אבל שהאתגר המרכזי הוא להיות עד הסוף במה שאנחנו בוחרים לעשות או להיות כרגע. לא ברור לי איך היא מצליחה לעשות את זה עם קריירה ומספר ילדים מרשימים, אבל העצה הזאת הולכת איתי שנים ואני מזכירה אותה לעצמי כשאני עושה משהו והיד שלי נשלחת לנייד או הראש שלי נודד לכל המשימות שיש לי עוד להספיק.

דבר משמעותי נוסף שעוזר הוא הורדת העומס בכל התחומים בחיינו: מסביבת בית ועבודה מסודרת, דרך הפחתת כמויות צריכת מוצרי מזון, בגדים ומידע. אפילו בתחום ניהול הזמן ועומס המטלות – להחליט על 3 משימות בלבד שאני רוצה לעשות היום.

זה אומר גם להתמקד ב-2-3 מאכלים שהכי יספקו את הצרכים הפיזיולוגיים אבל גם הרגשיים שלכם מכל מבחר הבופה. ולהסכים לקבל את החלק הזה שבכם, שגם לאחר תחושה גופנית טובה בגוף אחרי שדייקתם – פחות נפיחות, כאב ועודף משקל – עדיין תחושו FOMO.

2תוכניית האירועים בכנס אוכלים בריא

תוכניית האירועים בכנס “אוכלים בריא 12”

כנס “אוכלים בריא 12” ייתקיים ב-18-19 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים.

;