fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/08/גן-הילדים-בחולון-גדול.jpg

איך הפך גן הילדים המבוקש בחולון למקום החשוד בהתעללות בילדים חסרי ישע?

השבוע, עם פרסום החשדות והתיעוד ממצלמות האבטחה, התחלפו המחמאות בנאצות. “כשראיתי את הסרטונים הייתי בשוק, לא האמנתי שמדובר באותו הגן”, מספרת אחת האמהות

1גן הילדים בחולון

גן הילדים בשכונת קריית בן-גוריון בחולון. במהלך השנים צבר המקום מוניטין בקרב ההורים בשכונה. איש לא שיער מה מתרחש בתוך הגן

השבוע נעצרו שש נשות צוות מגן הילדים בשכונת קריית בן-גוריון שבחולון, בחשד להתעללות בילדי הגן, לאחר שסרטונים ובהם תיעוד מעשי אלימות כלפי הילדים הופצו ברבים. נשות הצוות נחקרו באזהרה ופרטי המקרה נמצאים בחקירת משטרה. לאחר החקירה נכלאו החשודות ומעצרן הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בתל-אביב.

גן הילדים בקריית בן-גוריון הוא גן פרטי לילדים בגיל הרך. במהלך השנים צבר המקום מוניטין בקרב ההורים בשכונה. איש לא שיער מה מתרחש בתוך הגן. שבחים רבים חולקו לצוות המקום וההנהלה, והורים שילדיהם שהו בעבר בפעוטון המליצו על המקום בחום. את השבחים הרבים ניתן היה למצוא ברשתות החברתיות, ובדף הפייסבוק של הגן. לאחר פרסום החשדות הקשים והסרטונים התחלפו השבחים והמחמאות בקללות ונאצה, לצד הורים רבים שנדהמו מהתיעוד הקשה.

בשיחות שערך אורן שטרנברג מ”השקמה חולון” עם כמה מההורים, היו מי שסיפרו שאף התגאו בכך שהצליחו להכניס את ילדיהם דווקא לגן הזה. בימים האחרונים הגאווה התחלפה בכעס רב ובאכזבה. חלק מהילדים שמופיעים בסרטונים, מספרים ההורים, היו רשומים לגן גם לשנה הקרובה.

ההורים שהתלוננו במשטרה סיפרו כי את הזוועות הם גילו לפני שלושה שבועות בלבד. זאת לאחר שמספר אמהות הגיעו אל הסרטונים לאחר שחשו בהתנהגות משונה אצל הילדים. שאר הורי הגן כלל לא חשדו כי הצוות נוהג בילדיהם באלימות ונדהמו לנוכח התמונות. לטענתם, הם ביקשו את תיעוד מצלמות האבטחה ממנהלת הגן, אולם נמסר להם שהקבצים נמחקו. לאחר ששחזרו את צילומי האבטחה נדהמו מהתמונות.

מור, אם לילדה בגן אשר חשפה את המקרה, סיפרה בראיון לרשת ב’ כי הגיעה אל החומרים המצולמים בעקבות חשדות שעלו בה. לדבריה, הגן ניסה להעלים את החומר. “הבת שלי חזרה מהגן עם התמוטטות עצבים. התקשרתי לסייעת בלילה ושאלתי אותה מה קורה בגן”, סיפרה מור. “לאחר השיחה עמה נדלקה בראשי נורה אדומה. אין מצב שבעלת הגן לא ידעה מה קורה בגן. היא אמרה לי שהיא יודעת כל מה שקורה בשביל לתת לי לחשוב שהכל בסדר ואין לי מה לבוא ולבדוק”.

“כולנו ראינו יחד את כל הסרטונים וזה היה מטורף. אתה רואה אותם ופשוט מאבד את זה”, סיפר אחד האבות. “המון אמהות צרחו, היו הורים שהתפרקו שם. כל החומר שראינו היה מאוד מצומצם על אירועים שהתרחשו על פני שלושה שבועות, אבל אז אתה מבין שהילד שלך היה שם יותר משנה והוא חטף יותר. זה מקפיץ אותך ואז אתה חוטף את המכה. על שריטה על הזרוע אמרו בגן שזה בא מהחולצה. אתה שומע את התשובה של נשות הצוות ורואה את הפנים שלן שלא מודאגות בכלל ואתה מאמין”.

ההלם והזעזוע הכו רבים. אם לילד שהיה בגן לפני עשור, מספרת: “כששמעתי על המקרה לא חשבתי שמדובר בגן הילדים הזה. הבנתי שזה אחד הגנים באזור של קריית בן-גוריון אבל חשבתי על גנים אחרים. כשראיתי את הסרטונים זיהיתי את אחת הסייעות שהיתה גם בתקופה של הבן שלי. הייתי בשוק כי היו לי המון שיחות עם המנהלת של הגן. היא באה מהתחום ההומני”.

לדבריה, גן הילדים הזה נחשב למקום ברמה גבוהה ויחס מושקע וטוב לילדים. “באנו לשם והתאהבנו בצוות”, מספרת האם, “היה שם נהדר. האמנו בבעלת הגן. היא היתה בן אדם מדהים והיתה שם תמיד אווירה נעימה. גם כשהיא העבירה את הגן למקום אחר, המשכתי לשלוח לשם את הבן שלי. עם השנים הצוות בגן התחלף אבל חלק מאלו שמופיעות בסרטון היו גם בתקופה של הבן שלי”. בנה מצטרף לשיחה ואומר: “את אחת הסייעות שבסרטון אני זוכר. היא לא היתה כל כך נחמדה. אבל חוץ מזה הכל היה בסדר”.

איך את מסבירה את הפער בין מה שאת ורבים אחרים מתארים לבין מה שמראים הסרטונים?

“בתקופה שהבן שלי היה שם היתה שקיפות מלאה על מה שקרה בתוך הגן. אולי נשות הצוות כבר התעייפו והיו צריכות לסיים את התפקיד שלהן ולא להמשיך שם. זה באמת מסובך. אני כבר לא יודעת אם מנהלת הגן שיחקה אותה טוב כל השנים או שהיא רצתה לשמור על הפרנסה ופשוט גיבתה את העובדים שלה. זה באמת לא נתפס”.

עורך הדין ששי גז המייצג את בעלת גן הילדים מסר בתגובה: “מרשתי מכחישה כל קשר למעשים האמורים. החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר. מרשתי גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. מרשתי, אשר כואבת את כאבם של ההורים, מסרה גרסה מפורטת במשטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת”.

המשטרה טענה בפני בית המשפט כי קיים חשד שצוות הגן התעלל בפעוטות. עוד אמרו במשטרה כי מצפייה בחומרים שהגיעו מתוך מצלמות האבטחה, עולה חשד ממשי לקיומן של עבירות תקיפת חסר ישע והתעללות פיזית ומילולית בילדים. עיקר מקרי האלימות שתועדו היו של חניקה, דחיפות, מכות, בעיטות, והשלכות שמיכות על הילדים.

התמונה פורסמה והופצה ברבים, ללא ציון קרדיט. בעל הזכויות רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט.

;