fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/יונה-גדול-1.jpg

בנה של יונה אליאן בפוסט מרגש: “לאמא שלי יש מחלת הנשיקה. לא סרטן סופני ולא שבץ”

יונה אליאן אושפזה לפני כשבוע במחלקה פנימית בבית החולים איכילוב. מאותו רגע החלה חרושת שמועות על מצב בריאותה ובסוף השבוע החלו שמועות שקריות ברשתות החברתיות על מותה. משפחת אליאן-קשת, השומרת על פרטיותה בקנאות לאורך השנים, החליטה לדבר. ששי קשת הרגיע ואמר כי יונה בסדר ומטופלת במסירות, ואילו בנם אריאל כתב פוסט מרגש כדי להזים את כל השמועות. מאחלות לך החלמה מהירה

יונה אליאן וששי קשת עם בנם אריאל

יונה אליאן וששי קשת עם בנם אריאל

לפני כשבוע יונה אליאן, 69, אושפזה במחלקה פנימית בבית החולים איכילוב. ימי צילום והצגות שלה בוטלו ובני משפחתה שמרו על שתיקה כדי לכבד את פרטיותה. אבל שמועות רבות שהופצו במהלך סוף השבוע האחרון על מחלה קשה שבה לקתה ואפילו על מותה בטרם עת – גרמו לבני משפחתה לדבר.

כדי להזים את השמועות המרושעות, הודה בעלה ששי קשת, 71, כי יונה בסדר, מטופלת במסירות רבה והוא מקווה שתשוחרר במהרה לביתה. הגדיל לעשות בנם הבכור של ששי ויונה, המוזיקאי והמפיק אריאל קשת, בפוסט מרגש שהעלה בפייסבוק שבו הבהיר מה בדיוק מה קרה לאמא שלו.

“ביממה האחרונה מסתובבות שמועות מאוד קשות על מצבה הבריאותי של אמא שלי יונה אליאן-קשת”, כתב אריאל. “אז ככה, מאחר ועד עכשיו פרטים על סיבת אשפוזה נותרו חסויים ונשמרו ‘במערכת’ החלטתי בהסכמת אבי היקר להעלות פוסט הרגעה זמני, ושפיכת מעט אור על מה שעובר עלינו בעשרה ימים האחרונים.

“לאמא שלי יש מחלת הנשיקה. לא סרטן סופני, לא שבץ, ולמיטב ידיעתי היא לא נפטרה מהתקף לב הבוקר… ואם כן היא מתפקדת נהדר יחסית למישהי כזאת. מחלת הנשיקה שהיא כן סובלת מאוד ממנה – היא מחלה מאוד לא נעימה בעיקר בגיל לא צעיר, והיא יכולה בהחלט לתקוף מערכות בגוף ולהגיע למצב של אשפוז ומתן טיפול אל תוך הווריד תוך כדי השגחה במחלקה פנימית בבית חולים.

“אמי מטופלת במסירות ע״י צוות מיומן של רופאים בכירים שמנסים לטפל בה בצורה המהירה והיעילה ביותר – וע״י צוות אחיות מסור ונעים, במקום שהוא מן הסתם לא הכי נעים שיש, אבל היי… כולנו מגיעים לשם פה ושם – והחוכמה היא לצאת משם בשלום, וכולנו עושים את המרב כדי שהיא אכן תצא משם במהרה – בשלום – ובבריאות טובה ושלמה…

“זה דורש סבלנות ואורך רוח, כי מחלת הנשיקה זו לא איזו שפעת עונתית… או ווירוס בטן, וכידוע זאת מחלה שיכולה ללוות את החולה כמה שבועות ואפילו חודשים. תעבירו בבקשה הלאה את ההודעה הזאת כדי לשים לשמועות קץ ובעיקר כדי להרגיע ולומר: ‘גם אם לא ענינו מיד להודעה, לווטסאפ, לפוסט, או לעיתונאי – אנחנו קודם כל ודבר ראשון מפנים את תשומת הלב לדברים החשובים: לאמא – ולבריאות של אמא שלי – שבעזרת השם תחזור במהרה לתפקיד הכי חשוב שלה עד כה: סבתא של יהונתן קשת. תודה לכולם על הדאגה. מבטיח לעדכן, בתקווה לחדשות טובות לכשיהיו”.

אריאל קשת

אריאל קשת: “שבעזרת השם תחזור במהרה לתפקיד הכי חשוב שלה עד כה: סבתא של יהונתן קשת”

השנה האחרונה היתה מהטובות בחייה של יונה אליאן. היא וששי עזבו את הקוטג’ ברמת-אביב שבו התגוררו עשרות שנים ועברו לגור בבית גדול המשקיף אל הים ביפו, העיר שבה נולדה אליאן ושאליה כה התגעגעה. השנה היא גם הפכה לראשונה לסבתא, התחילה הצגה חדשה ב”בית ליסין”, “דברים שאני יודעת”, לצידו של גדי יגיל, והמשיכה להריץ את “עדיין נשואים”, המופע המשותף לה ולששי ולככב בסידרה המצליחה “סברי מרנן” בערוץ 12.

כן, אחרי 45 שנות נישואין, ואחרי שבמשך 14 שנה הריצו מופע בשותף בשם “נוסטלגיה זה לא מה שהיה”, לפני כשנתיים החל הזוג המלכותי של עולם הבידור הישראלי לככב בהצגה “עדיין נשואים”, שבה היא מספרת סיפורים מרגשים מחיי הנישואים והוא שר שירים שהיא אוהבת. את ההצגה מלווה בפסנתר בנם אריאל. לבני הזוג בת נוספת, מאי, שגם היא זמרת ושחקנית מצליחה.

אז מהו סוד הנישואים שלהם? לא מכבר התארחו ששי ויונה בתוכנית “גלית ואילנית” ועוררו השתהות בקרב כל האורחים כשלאורך כל הראיון אחזו ידיים. “קל לנו להיות נשואים”, הסביר ששי. “אני מכיר את יונהו לכן קל לי להיות נשוי לה. לפני שאנחנו אמנים, אנחנו קודם כל בני אדם. הדבר הכי חשוב במקצוע הזה שנקרא נישואים זה לא לקחת האחד את השני כמובן מאליו”. ויונה הוסיפה: הדבר הכי מסוכן לבני זוג הוא לעבוד ביחד, אבל אצלנו זה מצליח”.

יונה אליאן עם גדי יגיל בהצגה דברים שאני יודעת. צילום כפיר בולוטין

יונה אליאן עם גדי יגיל בהצגה “דברים שאני יודעת”. צילום כפיר בולוטין

מהי מחלת הנשיקה?

ברוב המקרים התסמינים של מחלת הנשיקה דומים לתסמינים של הצטננות קלה או שאין תסמינים כלל – בעיקר בילדים. בחלק מהמקרים התסמינים יכולים להיות בולטים יותר ולהתבטא בעיקר בחום (גבוה או נמוך), בהגדלה של בלוטות הלימפה ובדלקת גרון. התסמינים האלה יכולים ללוות את הנדבק בין שבוע לארבעה שבועות. לעיתים עלולים הנדבקים לחוש חולשה במשך תקופה ארוכה יותר, עד להחלמה הסופית.

דלקת הגרון יכולה להיות מלוּוה בתפליט (כיסוי) לבן־אפרפר על השקדים, כך שלפעמים ניתנת אבחנה שגויה שלפיה מדובר בזיהום חיידקי (של סטרפטוקוקוס). במקרים של אבחנות שגויות כאלה רושמים לפעמים הרופאים אנטיביוטיקה. מתן אנטיביוטיקה מסוג מוקסיפן עלול בחלק מהמקרים לגרום לפריחה. כדי להבדיל בין דלקת גרון חיידקית לבין דלקת גרון שנובעת ממחלת הנשיקה יש לעשות משטח גרון לפני שמתחילים טיפול אנטיביוטי. אם אכן מדובר במחלת הנשיקה תתקבל ממשטח הגרון תשובה שלילית.

כמעט כל החולים במחלת הנשיקה מדווחים על עייפות או על תשישות. העייפות משמעותית יותר בתחילת המחלה, אך בחלוף הזמן, עם ההבראה, היא נמוגה לאיטה ולא נמשכת לרוב יותר מחודש וחצי.

עוד ממאפייני המחלה: בחילות וירידה בתיאבון; כבד וטחול מוגדלים; הגדלה משמעותית של בלוטות הלימפה; נקודות אדומות על החך; צהבת קלה בלחמיות (עקב מעורבות הכבד במחלת הנשיקה מתפתחת במהלך המחלה דלקת בכבד), אך אין צורך לדאוג: הדלקת הזאת חולפת לאחר זמן מה. לעיתים עלולה להתלוות למחלת הנשיקה פריחה לא ספציפית באזורי גוף שונים.

;