fbpx

בקבוקי מים רב פעמיים לילדים – מדריך להורה המתלבט

שנת הלימודים תשפ”ד יצאה לדרך וכ-2.5 מיליון תלמידים שבו לבתי הספר וגני הילדים בתום חופשת הקיץ. על פי חוק חינוך חובה יש לרשום כל ילד מעל גיל 3 לגן ילדים, בהתאם להנחיות הרישום מכוח חוק לימוד חובה, התשי”ט-1949, תקנות לימוד חובה וחינוך ממלכתי (רישום) ותקנות לחינוך ממלכתי (העברה).

הילדים הקטנים מתחת לגיל חמש נרגשים מאוד לקראת החזרה או התחלת הלימודים בגני הילדים ולרוב הם מגיעים לגן לאחר ארוחת בוקר מוקדמת בבית. מאחר שעדיין חם מאוד בחודש ספטמבר חשוב לצייד את הקטנטנים שבחבורה עם בקבוק שתייה, ולפי חוזר מנכ”ל משרד החינוך ובהתאם להמלצות המומחים מומלץ להכין להם אוכל מזין ובריא ואת בקבוק השתייה כדאי למלא רק במים.

הורים רבים מתלבטים מה לשלוח לארוחת עשר בגן הילדים, ובנוסף הם מתלבטים לגבי בחירת בקבוק המים לקטנטנים שבחבורה. יש סוגים שונים של בקבוקי שתייה המתאימים לתלמידי הגן והכיתות הנמוכות בבית הספר, לכן נשאלה השאלה איך לבחור נכון את הבקבוק וכיצד לוודא כי הילד שותה מספיק מים במהלך יום הלימודים.

כדאי לצייד את תלמידי הגן עם בקבוק מים אישי

באופן כללי כדאי לצייד את ילדי הגן ותלמידי בית הספר עם בקבוק מים רב פעמי, כלומר בקבוק הניתן למילוי חוזר. בכל מוסדות החינוך כולל גני הילדים, יש ברזיות או קולר לכן הילדים יכולים למלא את הבקבוק במים.

חשוב לזכור כי מדינת ישראל היא מדינה חמה עם אקלים חצי מדברי, ולמרות שהילדים נמצאים רוב הזמן בכיתות ובגנים הממוזגים, עליהם לשתות מים בכל הזדמנות ובקבוק מים אחד אינו מספיק לכל שעות הלימודים במוסדות בחינוך. אם שולחים את הילדים הקטנים עם בקבוק מים מינרלים, הילדים מתקשים למלא את הבקבוק מחדש, לכן הם עלולים לסבול ממחסור בנוזלים, ובחודשים החמים הם חשופים לסכנת התייבשות.

על פי המלצות המומחים אדם מבוגר חייב לשתות לפחות 8 עד 12 כוסות מים (או נוזלים אחרים) ביום, כאשר יש הבדל בין גברים לנשים. לילדים קטנים מומלץ לשתות לפחות 6 כוסות מים ביום, אך במהלך הפעילות בגן הם מבלים גם בחוץ, והם מאבדים נוזלים במהירות. לכן, כדאי לכל ההורים לתלמידי הגן להקנות הרגלי שתייה לילדים שלהם, ולפני היציאה לגן או לבית ספר מומלץ לפתח הרגל של שתיית כוס מים.

גם כאשר הילדים נמצאים במקום ממוזג הם מאבדים נוזלים ועליהם לשתות מים, לכן חשוב לצייד אותם עם בקבוק רב פעמי, מפלסטיק איכותי שאינו מכיל חומרים העלולים לסכן אותם או עם בקבוק נירוסטה או אלומיניום.

כיום יש אפשרות לרכוש בקבוק מים רב פעמי ממתכת, עם פיה נוחה לשימוש. יש ילדים המתקשים לפתוח את פיית בקבוקי המים המינרלים, לכם כאשר רוכשים בקבוק לילדי הגן יש לוודא כי הילד מסוגל לתפעל בעצמו את הבקבוק, לשתות ממנו בקלות וגם למלא אותו ממתקן המים הקיים במוסד החינוכי.

כאשר בוחרים בקבוק שתייה רב פעמי מומלץ לאפשר לילד לבחור את העיצוב המועדף עליו, וכך הוא ירצה לשתות יותר במשך היום.

כמה מים הילדים צריכים לשתות?

המומחים ממליצים על כמות השתייה הבאה לילדים (לפי גיל):

  • בנים ובנות בטווח הגילים 4-8: כ-1.7 ל’ ביום.
  • בנים בטווח הגילים 13-9: כ-2.4 ל’ ביום.
  • בנות בטווח הגילים 13-9: כ-2.1 ל’ ביום.
  • בנים בטווח הגילים 18-14: כ-3.3 ל’ ביום.
  • בנות בטווח הגילים 18-14: כ-2.3 ל’ ביום.

יש להתאים את כמות המים לעונת השנה, גיל, פעילות גופנית במהלך הלימודים, מצב בריאותי, ביגוד ועוד.