fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/05/דיור-גדול.jpg

ברוכות הבאות למרקש: תצוגת קרוז 2020 של “דיור”

מריה-גרציה צ’יורי, מעצבת הבית של “דיור”, ערכה את תצוגת קרוז 2020 של בית האופנה הצרפתי במרקש שבמרוקו, השתלטה על חורבות ארמון אל באדי המרשים, שיתפה פעולה עם מיטב האמנים המרוקאים וקישטה את האירוע בכוכבות כמו דיאנה רוס, לופיטה ניונגו, ג’סיקה אלבה וקרלי קלוס. 113 דגמים הסתובבו סביב חצרות החימר, כאשר מדורות ענק השתוללו והשמש צנחה מתחת לענני הגשם

ארמון אל באדי במרקש מהווה תפאורה לתצוגת קרוז 2020 של דיור

ארמון אל באדי במרקש היווה תפאורה לתצוגת קרוז 2020 של “דיור”

בית “דיור” המריא בשבוע שעבר למרקש שבמרוקו כדי להציג את קולקציית קרוז 2020, וכל מי שנכח בתצוגה מוכן להישבע כי לא היה עוד אירוע כזה וכי זה היה המקום הנכון להיות בו.

המותג הפריזאי היוקרתי הביא את דגמי הנופש שלו למרקש האקזוטית לאירוע בן יומיים, שהגיע לשיאו בתצוגה מרהיבה שהתקיימה על רקע הריסות ארמון אל באדי מהמאה ה-16, שבמשך שנים רבות נחשב לאחד האתרים המרשימים ביותר בעולם. חלק ממבנה הארמון שופץ והאתר מתפאר כיום עם 300 חדרים מעוצבים להפליא, חצר גדולה, בריכה מרכזית וגנים שופעים.

ספות וכורסאות מרופדים, עליהן ישבו האורחים, רופדו בבדי קולקציית הקרוז של דיור

ספות וכורסאות מרופדים, עליהן ישבו האורחים, רופדו בבדי קולקציית הקרוז של “דיור”

את פני האורחים הרבים, שהוטסו למרקש במיוחד לכבוד התצוגה, קידמו חצרות חימר שמקיפות את הארמון. בתוכן עוצבו ספות וכורסאות שרופדו בבדים מקולקציית הקרוז עם החותמת “כריסטיאן דיור”. אלפי נרות צפים בבריכה ומדורות ענקיות האירו את הדרך למסלול ומוזיקאים מקומיים השלימו את האווירה המרוקאית הנכונה. אפילו הגשם בסוף התצוגה לא הצליח לקלקל את החגיגה.

בין האורחים בתצוגה בלטו עורכי וכתבי אופנה, בלוגרים, משפיענים, לקוחות וסלבריטאים כמו דיאנה רוס, שהופיעה עם ארבעה שירים, כולל “אני אשרוד”; לופיטה ניונגו, ג’סיקה אלבה, קרלי קלוס והשחקנית האמריקאית שיילין וודלי.

החותמת של כריסטיאן דיור על אחת מהכריות הדקורטיביות

החותמת של “כריסטיאן דיור” על אחת מהכריות הדקורטיביות

למה דווקא מרקש? באינסטגרם של “דיור” הסבירו כי מריה-גרציה צ’יורי, המעצבת של הבית, בחרה

בעיר המדברית בדרום מערב מרוקו למרגלות הרי האטלס כי “לאורך מאות שנים מרקש משכה זרם של מטיילים, אמנים ויוצרים בעלי השפעה, מהמנהל האמנותי לשעבר של “דיור”, איב סן-לורן, לסופר ולפילוסוף אלבר קאמי, לצלמים ססיל ביטון ואירווינג פן ועוד. צ’יורי לא הסתפקה רק בעיון בארכיונים, אלא ניצלה את מיקום התצוגה לשיתוף פעולה עם אמנים ויוצרים ממרקש.

כלים וכדים דקורטיביים כחלק מתפאורת התצוגה

כלים וכדים דקורטיביים כחלק מתפאורת התצוגה

ומה עם הדגמים עצמם? צ’יורי פנתה לאנתרופולוגית אן גרוספילי, שהובילה אותה למפעלי הטקסטיל “יוניוואקס” בחוף השנהב. יחד עם יצרו מהדורה מיוחדת של הדפסים למוטיבים האייקונים של “דיור” – כרטיסי טארוט ו-Toile de Jouy – הדפסים על רקע לבן או בהיר, שנראים כמו טאפט, ומתארים סצינה מורכבת למדי, בדרך כלל של נושא פסטורלי כמו זוג עושה פיקניק ליד אגם או סידור פרחים). בנוסף, עבדו אמנים שונים על שילוב של שעווה אפריקאית בטקסטיל, מה שהקנה לדגמים מראה תלת-מימדי.

לופיטה ניונגו ודוגמניות עם דגמי קרוז 2020 של דיור

לופיטה ניונגו ודוגמניות עם דגמי קרוז 2020 של “דיור”

לופיטה ניונגו חוגגת במרקש ביום הראשון לאירוע

לופיטה ניונגו חוגגת במרקש ביום הראשון לאירוע

ג'סיקה אלבה ביום הראשון לאירוע

ג’סיקה אלבה ביום הראשון לאירוע

מנורות מרוקאיות שעיטרו את הארמון

מנורות מרוקאיות שעיטרו את הארמון

שלושה דגמים מקולקציית קרוז 2020 של דיור

שלושה דגמים מקולקציית קרוז 2020 של “דיור”

אורחות בתצוגה דיאנה רוס, שגם הופיעה והרקידה את האורחים

אורחות בתצוגה: דיאנה רוס, שגם הופיעה והרקידה את האורחים

לופיטה ניונגו

לופיטה ניונגו

ג'סיקה אלבה

ג’סיקה אלבה

קרלי קלוס

קרלי קלוס

שיילין וודלי

השחקנית האמריקאית שיילין וודלי

בלוגרית האופנה קמילה קואלו

בלוגרית האופנה קמילה קואלו

צילומים” דיור”

;