fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/09/גודי-גדול.jpg

ג’ודי שלום-ניר-מוזס: “הממשלה בחרה בפתרון הקל מבחינתה – סגר על כולם ושלום על ישראל”

היא חושבת שסגר הוא “פטיש של 5 קילו על ראש הציבור”, שביבי נתניהו “התרגל והתמכר לפינוקים, לשררה, לכוח ולכבוד” וש”כל מפורסם צריך לנצל את ההשפעה שלו כדי להציל אנשים שהחיים שלהם בזבל”, ג’ודי שלום-ניר-מוזס, ללא מורא וללא משוא פנים

1ג'ודי שלום-ניר-מוזס

ג’ודי שלום-ניר-מוזס: “אמא שלי חינכה אותנו לדעת ולהתייחס באותה מידת נימוס וכבוד לכל בני האדם, בלי קשר לחשבון הבנק ולמשרות שלהם”

את ג’ודי שלום-ניר-מוזס אני תופסת אתמול בבוקר כשהיא בעיצומה של אריזת חבילות מזון לראש השנה לאלפי ילדים רעבים בישראל. מלאכת האריזה בפתח-תקוה נערכה כל היום, משעות הצהריים התבצעה החלוקה ישירות לבתי הנזקקים, והיא תימשך גם היום.

ג’ודי, אשת תקשורת ואמא לחמישה, ידועה בפעילותה החברתית. היא משמשת כנשיאת עמותת “חום”, העוסקת במתן סיוע במזון, בביגוד, בהנעלה ובחוגי העשרה לאלפי ילדים עניים. בעבר היתה יו”ר כבוד של האסיפה הכללית של יוניצף, קרן הילדים של האו”ם, אך התפטרה, לדבריה, “בגלל שהם לא הרשו לי לחלק מתנות לילדים ישראלים במקלטים. זה ארגון אנטי ישראלי”.

על פעילות למען ילדים היא אומרת לי: “אני חושבת שכל אדם מפורסם צריך לנצל את ההשפעה שלו כדי להקל ולהציל אנשים שהחיים שלהם בזבל. אני במהות שלי אוהבת אנשים, אכפת לי מאנשים, וזה מה שמוביל אותי כל החיים”. זה המקום לציין, כי ג’ודי היתה שותפה באחרונה גם במחאת המיסים עם מעוז ינון ומורל לוי, שבה דרשו שעצמאים יתחילו לשלם מיסים דרך רואה חשבון אחד וביום הדין יתנו לו הוראה לא לשלם. זאת בעקבות העובדה שעצמאים שילמו שנים סכומי עתק לביטוח הלאומי ובשעת צרה – ימי הקורונה – לא היו זכאים לשום דבר.

על תבונה ורגישות חברתית

את הרגישות החברתית ירשה כנראה מאמה, פולה מוזס, שהיתה מתרועעת עם שועי עולם, אך מדי בוקר נהגה לשתות קפה עם מנקה הרחובות השכונתי. בחודש שעבר כתבה ג’ודי פוסט מרגש על אמה: “אמא אני כל כך מתגעגעת וכל כך מודה לך שחינכת אותנו לדעת ולהתייחס באותה מידת נימוס וכבוד לכל בני האדם, בלי קשר לחשבון הבנק ולמשרות שלהם.

“זוכרת אותך מארחת לקפה כל בוקר את מנקה הרחובות המקסים, שלימים פגשנו את בנו שסיפר כמה אבא העריך ואהב אותך. האדון שהפך לאיש עסקים מאוד מצליח זוכר איך עמדת על הברזל מאחור ברכב לפינוי זבל עם כל הפועלים שהקפיצו אותך למכולת. עוד מעט 27 שנים בלעדייך”.

המשפחה, וחברים טובים שהפכו למשפחה, חשובים לג’ודי מאוד. הברכה שכתב נמרוד, בנה הבכור, לרגל יום הולדתה ה-62 שחל בחודש שעבר, מעידה עליה אולי יותר מכל: “מזל טוב לבנאדם שאני הכי אוהב בעולם (וזה לא תמיד קל). למי שמלמדת אותי כבר שלושים ומשהו שנים לאהוב את כולם, אבל לא לדפוק חשבון לאף אחד”.

2ג'ודי שלום-ניר-מוזס

ג’ודי שלום-ניר-מוזס: “אתם, שרים יקרים, יושבים לכם ומדברים על סגר כשלרובכם דירות נעימות ומרווחות ומשכורותיכם נכנסות לחשבון הבנק כמו שעון. כן סגר, לא סגר – מבחינה כלכלית אין לכך משמעות עבורכם”

“סגר הוא פטיש של 5 קילו על ראש הציבור”

אני מכירה את ג’ודי לא מעט שנים. לא יודעת אם היא לא דופקת חשבון, אבל היא תמיד אומרת את אשר על ליבה, ללא מורא וללא משוא פנים, מגיבה בזעם על עוולות חברתיות, על אמירות מקוממות של פוליטיקאים, וכן גם על הסגר היא רותחת: “סגר הוא פטיש של 5 קילו על ראש הציבור”, כתבה בפוסט השבוע. “תתעשתו. במקום לטפל במוקדים האדומים, במקום להיעזר בצה”ל ובמקום להתחשב במעמסה הנפשית והכלכלית, הממשלה בוחרת בפתרון הקל מבחינתה – סגר על כולם ושלום על ישראל”.

“אתם, שרים יקרים”, הוסיפה, “יושבים לכם ומדברים על סגר כשלרובכם דירות נעימות ומרווחות ומשכורותיכם נכנסות לחשבון הבנק כמו שעון. כן סגר, לא סגר – מבחינה כלכלית אין לכך משמעות עבורכם. אבל בחוץ יש ציבור, אנשים בשר ודם, שכורעים תחת מהלומת פטיש 5 הקילו שאתם עומדים להנחית על ראשיהם. אין לכם מושג כנראה על הלחצים הנפשיים הבלתי אפשריים שהסגר יוצר. על מקרי אלימות במשפחה שמגיעים לממדים מפלצתיים. על אנשים שמאבדים הכל וחשים שאין להם מה להפסיד ושמוות הוא המוצא היחיד שנשאר”.

איך ייראו החגים אצלך בימי הסגר, אני שואלת אותה, והיא עונה בשקט לא אופייני: “נהיה רק בן זוגי, בן אחד שעוד גר איתי ואני. לא חושבת שאעשה ארוחת חג. יהיה חג עגום כמו אצל כל עם ישראל”.

במקביל לביקורת הנוקבת שלה על המצב הכלכלי בעקבות הקורונה, ג’ודי תוקפת לא פעם גם את שלטונו של ביבי נתניהו. כשאחד הטוקבקיסטים, איש ימין ואב לשלושה ילדים, כתב לה לא מכבר, “את זונה בת זונה שכותבת נגד ביבי״, ענתה לו מיד: “לפי דעתי, לביבי – שהחל כראש ממשלה נמרץ, חכם מאוד, אכפתי – קרה מה שקורה לכל אדם שיושב על כיסאו יותר מדי זמן ומחסל יורשים פוטנציאליים.

“ביבי התרגל והתמכר לפינוקים, לשררה, לכוח, לכבוד, כמו שאמר מקורבו מיקי זוהר. ביבי, כמו כל אדם שיושב יותר מדי זמן על הכיסא, איבד את זה. זה כואב לי. בעיניי, מנהיג של עם חייב לחנך ולהטיף לנו לחיות יחד ובכבוד הדדי ואהבה, גם אם אנחנו חושבים שונה… מאחלת לך רק אהבה”.

מכתב פתוח לראש הממשלה

ביולי 2020 פרסמה ג’ודי ב-Ynet מכתב פתוח לראש הממשלה, וכך כתבה: “לבושתי אודה שלא השתתפתי בהפגנות האחרונות. אני במעין סגר פרטי אחרי שידיד חלה קשות בקורונה. אבל קודם להסתגרות הספקתי להשתתף בהפגנת העצמאים הראשונה. וגם עכשיו – כרגע ברוחי בלבד – אני נוכחת בכל ההפגנות. בבלפור, בצמתים, על הגשרים, בקיסריה ובגן צ’ארלס קלור. כי העוול זועק לשמים וחובה לזעוק עם עשרות האלפים על כך שהמדינה שחינכה אותם להאמין שראוי למות בעדה, תדע גם לכבד את המבקשים לחיות בה…

“איך ייתכן שמשבר הקורונה מתנהל כל כך גרוע? בשביל זה הרי שילמנו ביטוח לאומי כל החיים. ומה קרה לקשקושי ה’מנהיגות, מנהיגות’ שמכרת לנו כל השנים? הגיע הזמן, אדוני, שתיקח פסק זמן ותרפה מאיתנו. ישראל צריכה מנהיג עם אכפתיות ודאגה, שיטפל בקטסטרופה ולא בבעיות הפליליות שלו או בחשבון הבנק הפרטי שלו”.

3ג'ודי שלום-ניר-מוזס

ג’ודי שלום-ניר-מוזס באולפן רדיו 103FM: “בן זוגי לא היה מעורב בשום תיק של נתניהו, לבד מתיק המעונות של רעייתו. הוא חננה, ישר כמו פלס, בלי אג’נדות בכלל”

לא רק ביבי מרגיז אותה. בתחילת יולי התארח צחי הנגבי בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ וטען כי “רעבים בישראל זה חארטה”. ג’ודי לא הצליחה להירגע: “צחי היקר, אתמול אמרת שרעבים בישראל זה חארטה. כמעט זרקתי נעל על הטלוויזיה מכעס. על האטימות, ההתנשאות, חוסר האכפתיות מהאנשים האלה, שמה לעשות הם באמת רעבים, החצופים האלה, איך הם מעזים להיות רעבים, כל כך מבאס שבראש המדינה שלנו עומדים אנשים שאין להם לב”.

ב-6 ביולי השנה, פרסמה את הקטע הבא: “שוקלת לעשות מעשה קניה ווסט ולהתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה. לי לפחות אכפת מהאנשים”. לאור מעורבותה החברתית, מאמריה ב”ידיעות אחרונות” וההתבטאויות שלה בתקשורת, ולאור העובדה שהיתה נשואה שנים לסילבן שלום, מי שהיה בעבר משנה לראש הממשלה וכיהן כשר מטעם הליכוד בתפקידים שונים, אני שואלת אותה, האם תתמודד בבחירות הבאות לכנסת? לראשות הממשלה?

ג’ודי: “פוליטיקה מאוד מעניינת אותי. אני חושבת שחייבים לעשות פה מהפכה במחשבה, ביחס המחפיר לאזרחים. בממשלה הזאת, במקום לשים את האזרח במקום הראשון, שמים מיליון דברים לפניו. האם אכנס לפוליטיקה? לא סגורה על זה. אחליט על כך כשיהיו בחירות”.

החיים בעין הסערה

בשבוע שעבר עמדה ג’ודי במוקד של סערה תקשורתית, לאחר שעמית סגל מחדשות 12 פרסם כי בן זוגה, החוקר המשטרתי אבי רוטנברג, היה מעורב בתיקי נתניהו וכי קיים חשד שטויח הניסיון לבדוק ניגוד עניינים. היא, כהרגלה, מיהרה להגיב: “בן זוגי לא היה מעורב בשום תיק של נתניהו, לבד מתיק המעונות של רעייתו. הוא חננה, ישר כמו פלס, בלי אג’נדות בכלל, אדם שהעבודה היתה כל חייו, עבד לפעמים 24 שעות ביממה”.

בפתח תוכנית הרדיו השבועית שלה ב-103FM, הוסיפה: “הפרסומים באו בהפתעה ואני חייבת לתת קרדיט לעמית סגל שקיבל את החומר והיה חייב לפרסם אותו, גם אני כעיתונאית הייתי עושה בדיוק מה שהוא עשה”.

בהמשך תוכניתה הרדיופונית, התייחסה גם לדבריו של נתניהו שהגיב לפרסום של סגל: “כשאתה מגיע למצב שראש הממשלה נכנס בך”, אמרה למאזיניה, “מזכיר את השם שלך ומייחס לך דברים, גם אם הם המצאות, זה כיף. עם מי כיף לריב? עם אנשים שהם הרבה פחות ממך? פאקינג ראש הממשלה מתייחס אליך. זה לא מרים? למרות השקרים והפייק ניוז, בכל זאת ראש הממשלה מרים אנשים וזה היה מאוד מחמיא”.

מה יהיה עם הקורונה

מי שמכיר את ג’ודי יודע שהיא קרובה מאוד לאסטרולוגית מרים בנימיני, מאז מותו של בעלה הראשון עמירם ניר. לא מכבר ראיינה ג’ודי את בנימיני בתוכנית הרדיו שלה ושאלה מה יהיה עם הקורונה? מתי המגיפה תיגמר? בנימיני ענתה כי בספטמבר השנה תתחיל תקופה קריטית בנושא הקורונה.

לדברי בנימיני, “2020 היא שנה מאוד קשה. מרץ זה עוד כלום לעומת מה שמחכה לנו בספטמבר, באוקטובר ובנובמבר. הנסיגה של מרס מעידה בדרך כלל על מצבי מלחמה קשים. גם סאטורן ופלוטו נמצאים בצמידות, אז במקום מלחמה – יש מלחמה עולמית בקורונה. אנשים צריכים להשגיח יותר על עצמם. מי שמתכחש למציאות ימצא את עצמו במקומות שהוא לא רוצה להיות בהם. יש לנו עוד 3 חודשים קשים. מדובר בתקופה קשה עד ה-14 בנובמבר, אז מרס יסיים את נסיגתו אבל נרגיש אותו עוד שבועיים. מבחינת הכוכבים, רק במרץ 2021 תהיה התבהרות”.

 

;