fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/08/גלעד-שלמור-גדול.jpg

גלעד שלמור: “ילדים היום צורכים פורנו מהרגע שהם מקבלים טלפון חכם”

בעקבות האונס באילת, כתב הפלילים של “חדשות 12”: “ככה אתם רוצים שהילדים שלכם ילמדו על מין?”. לדבריו, “חייבים למנוע מהבנים, ומהבנות, לאמץ את הדימוי של מה שהם רואים בטלפון”

1גלעד שלמור

גלעד שלמור, כתב הפלילים של “חדשות 12”: “שם, בחדר בית המלון, הוצאה להורג נשמתה של ילדה על ידי כיתת יורים שאת חבריה מעולם לא פגשה”

האונס הקבוצתי באילת ממשיך לזעזע את כולנו. רובנו מתקשים לעכל את הפרטים שמתגלים מדי יום, כשלא מעט אנשים יוצאים להפגין ברחובות ומציפים את הרשתות החברתיות עם וידויי אונס אישיים, ובעיקר לא שותקים כפי ששתקו כל אלה שהיו מעורבים באירוע שמדיר שינה מעינינו.

גורמים המעורים בחקירת פרטי האונס דיווחו כי אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה בת ה-16 בזמן אמת. על פי החשד, חלק מהמעורבים בפרשה נכחו במקום והיו מודעים למה שקרה בחדר, אבל אף אחד מהם לא ניסה לעצור את הזוועה ולהזמין מיד משטרה.

כתב הפלילים של “חדשות 12”, גלעד שלמור, העלה השבוע פוסט חשוב שמסביר מדוע תפיסת יחסי מין בקרב צעירים כיום מעוותת ומה צריך לעשות כדי להימנע ממעשי אונס כאלה בעתיד. שלמור:  “ילדה בת 16 מקופלת בתנוחה עוברית בחדר מסריח בבית מלון. תודעתה מעורפלת וראייתה מטושטשת, אבל לא מטושטשת דיה כדי לפספס את התור של הגברים העולצים, שקוראים קריאות עידוד, ממתינים בקוצר רוח לבוא תורם.

“על פי החשד שלושים גברים היו שם, ואף אחד מהם לא היה גבר דיו כדי לעצור את המסיבה. שם, בחדר בית המלון, הוצאה להורג נשמתה של ילדה על ידי כיתת יורים שאת חבריה מעולם לא פגשה. ומתוך כיתה זו, לא קם ולו אחד שיעצור את שחיטת הנפש האלימה, אף לא אחד שנזכר לפתע שגם לו יש אחות, או אמא, או בת זוג שפעם אהב.

“קל לזעום על חבורת הזבל שהיתה שם במלון, ומתבקש לכעוס גם על הוריהם שהקימו משפחה שהצמיחה מתוכה עובש אנושי כה מצחין. אבל האופציה הזאת היא מסוכנת כי היא מרחיקה את המקרה מאיתנו. אנחנו נורמטיביים, הם מפלצות.

“אבל האמת היא שבהיעדר חינוך והסברה מתאימים, זה יכול להיות הבן של כל אחד מאיתנו.

“ילדים היום צורכים פורנו מהרגע שהם מקבלים טלפון חכם. כבר בגיל 8 נחשף חלק עצום מהם למצג מעוות של יחסי מין. בפורנו, למגע המיני יש כללים ברורים: הגבר הוא תמיד השולט והאשה תמיד נאותה – ולא משנה כמה גברים נמצאים בחדר. היא הרי כלי שנועד למימוש תאוותו של הגבר, לא יותר מכך.

“תמיד קיצוני, תמיד כוחני, תמיד נטול אהבה. וזה, הדימוי של סקס ואהבה שמסרטון לסרטון משתרש אצל ילדים בני 8. מאחר שחלק גדול מההורים מהסס לדבר על מין עם הילדים ובתי הספר כמעט ולא עוסקים בסוגיה הכל כך קריטית, הסרטונים שרצים בוואטסאפ הם אלה שמעניקים לילדינו שיעורי חינוך מיני. ככה אתם רוצים שהילדים שלכם ילמדו על מין?

“חייבים לדבר עם הילדים על הדבר הזה, לתווך את המראות ולתת להם קונטקסט הגיוני, טבעי. למנוע מהבנים, ומהבנות, לאמץ את הדימוי של מה שהם רואים בטלפון.

“כשהייתי בכיתה ד’ חבר מהכיתה הזמין את כל הבנים לצפות בסרט כחול. ככה קראו לזה אז. זאת היתה הזמנה מסקרנת וחיכינו זמן רב עד שהוריו יצאו באיזה ערב שישי אחד, כדי שנוכל להתכנס בסלון הבית ולראות במה מדובר.

“אני מודה שכילד בן 9 די נבהלתי ממה שהופיע על המסך, עד כדי כך שבשלב מסוים הסטתי את מבטי הצידה. כשעשיתי את זה גיליתי את אחד מחברי הטובים עם עיניים עצומות, ועוד חבר שבהה בחלל ונמנע להישיר מבט למסך.

“סביר להניח שאם הייתי רואה סרט כזה עוד פעם או פעמיים הייתי מתרגל וצולח את זה. אם הייתי רואה את זה פעמיים-שלוש ביום – זה היה מצלק אותי.

“הצלקת הזאת היא אותה הצלקת בדיוק שגורמת לכך שבחדר צפוף, הומה אנשים, לא היה מי שהצליח לראות שעל מיטת בית המלון, בין המצעים הסתורים, מונח בן אדם”.

;