fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/האחות-הטרנסגנדרית-הראשונה-בארץ2.jpg

האחות הטרנסג’נדרית הראשונה בארץ: מאיה עוראבי נולדה כזכר וגדלה בעכו כבן למשפחה מוסלמית

סיפור מופלא: לפני שלוש שנים עברה מאיה הליך של התאמה מגדרית, הפכה לאשה, למדה סיעוד ואף התחתנה

1האחות הטרנסג'נדרית הראשונה בארץ

מאיה עוראבי: “איך אלך עכשיו לאמא שלי ואגיד לה, ‘הבן שלך מרגיש בת?'”

חודש הגאווה, שהסתיים בסוף השבוע האחרון במצעד גאווה ססגוני בתל-אביב, הוא הזמן שבו קהילת הלהט”ב חוגגת את הישגיה, זהותה והמשך מאבקה לשוויון זכויות ולחיים בטוחים, שווים ומאושרים.

בקהילת הלהט”ב בולטת קהילת הטרנסים, שבה יותר ויותר נשים טרנסיות הפכו בשנים האחרונות למובילות חברתיות במטרה להעלות את המודעות לצורכיהן. את המהפכה החלה לפני למעלה מ-20 שנה דנה אינטרנשיונל  וממשיכות אותה כיום תאלין אבו-חנא, שזכתה בתואר “מיס טרנס ישראל”; בל אגם; סתיו סטרשקו; רומי אברג’יל; ועוד.

לרגל חודש הגאווה 2021, שמחנו לגלות את הפוסט המרגש של מאיה עוראבי, 28, שנולדה כזכר וגדלה בעכו כבן למשפחה מוסלמית ושעברה שינוי מגדרי. וכך היא כתבה: “היי, ואני רוצה לשתף אתכם בסיפור שלי.

“נולדתי כזכר, גדלתי בעכו כבן למשפחה מוסלמית. תמיד גדלתי בצורה מאוד גברית כזו… ‘תלך כמו גבר, תדבר כמו גבר’. באיזשהו שלב, אחרי שהבנתי מי אני, זה דווקא הפחיד אותי, זה הרתיע אותי, כי אני כבר ידעתי שאני טרנסית, וואי אני… מה אני אספר להורים? איך אלך עכשיו לאמא שלי ואגיד לה, ‘הבן שלך מרגיש בת?’.

“בגיל חמש הבנתי שאני לא מרגישה בנוח בגוף שלי, וחטפתי מכות בבית הספר בגלל שהייתי שונה. כשהייתי בת 16 חליתי במחלת העור ויטיליגו, מחלה שהופכת חלקים מהעור ללבנים ומתפרצת בעקבות טראומה או מתח נפשי.

“לפני שלוש שנים עברתי הליך של התאמה מגדרית, אך המשפחה שלי לא השלימה עם זהותי, וכיום אנחנו חיים בנתק. הקשיים שטרנסג’נדרית עוברת הם או קשיים שמחזקים אותה, ואומרים, יאללה ראש מורם ותמשיכי הלאה, או כאלה ששוברים אותה. ואז לרוב היא מגיעה לזנות או מתאבדת. באופן אישי, כל קושי שהיה לי לאורך החיים אמרתי ‘מאיה, זה אתגר’.

“החלטתי לצמוח מהקושי ולצאת לדרך חדשה, למדתי סיעוד, הקמתי גם תא משפחתי קטן עם בעלי, ואת כל מה שעברתי אני מביאה איתי למרפאת קשת להתאמה מגדרית שלנו כאן בבית החולים וולפסון ביפו.

“הגשמתי חלום. כיום אני עוזרת לאנשים רבים להיות מי שהם באמת. אנחנו המרפאה היחידה בארץ להתאמה מגדרית שיש בה אחות טרנסג’נדרית, שמבינה מקרוב מה עוברים באמת המטופלים, ואני גאה להיות חלק.

“אני החלטתי שאני לא רוצה לאבד דקה אחת מהחיים שלי בגוף הלא הנכון, ולמרות כל הקושי, עשיתי את השינוי. אני מנצלת את הבמה בשביל לקרוא לכל מי שמפחד, להגיע להתייעץ איתי באופן אישי ולהתחיל לחיות את החיים שמגיעים לו. אנחנו חיים פעם אחת, אל תוותרו על החלום שלכם להיות מי שאתם באמת.

“שלכם ושלכן באהבה, מאיה, האחות הטרנסג’נדרית הראשונה בישראל”.

;