fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/09/המלכה-אליזבת-השנייה2.jpg

תום עידן: 10 דברים שלא ידעתן על המלכה אליזבת השנייה שתובא היום לקבורה

איך חתמה על מכתביה, מה שתתה לפני השינה, באיזה לק השתמשה ולמה באמת שימש תיק היד שלה?

1המלכה אליזבת השנייה

המלכה אליזבת השנייה בתצלום הרשמי האחרון שהפיץ ארמון בקינגהאם.  למרות שהיתה האשה המפורסמת ביותר בעולם, היא היתה דמות פרטית מאוד. צילום: Ranald Mackechnie Courtesy of Buckingham Palace

למרות היותה האשה והסמל הכי מוכרים בעולם, למרות שהיתה מתועדת למעלה מ-70 שנות מלכותה, למרות שמלכה על הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד ו-14 מדינות נוספות – המלכה אליזבת השנייה היתה דמות פרטית מאוד. היום תובא המלכה לקבורה אחרי 10 ימי האבל. לפניכן, 10 דברים שלא ידעתן עליה:

1.המלכה חתמה על מכתביה והצהרותיה בשם “אליזבת ר”.

בעוד שרוב האנשים חותמים על המסמכים שלהם בשם הפרטי ובשם המשפחה שלהם, המלכה אליזבת השנייה עשתה את זה קצת אחרת. היא אומנם השתמשה בשמה הפרטי, אליזבת, לחתימתה, אבל הוסיפה את האות “R” מהמילה “רג’ינה”, שפירושה בלטינית “מלכה”

2.היא חגגה את יום הולדתה פעמיים בשנה.

יום הולדתה האמיתי של המלכה הוא ה-21 באפריל, אבל המדינה חגגה לה רשמית רק ב-11 ביוני. הסיבה? לבני מלוכה עם ימי הולדת בחודשים הקרים יותר מתכננים בדרך כלל יום הולדת רשמי נוסף כאשר מזג האוויר צפוי להיות טוב יותר למצעדים ולחגיגות.

3.היה לה קשר דם עם בעלה הנסיך פיליפ.

אליזבת השנייה ובעלה, הנסיך פיליפ, היו בני דודים שלישיים. אליזבת קשורה למלכה ויקטוריה מצד אביה, ופיליפ היה קשור למלכה ויקטוריה מצד אמו. פיליפ נולד למשפחות המלוכה של יוון ודנמרק אך ויתר על תאריו המקוריים כשהתחתן עם אליזבת השנייה. הם היו נשואים 73 שנים לפני מותו ב-9 באפריל 2021.

4.ארבעה מתוך חמישה תושבי בריטניה לא היו בחיים כשעלתה לכס המלכות.

רוב הבריטים מעולם לא הכירו מונרך אחר מלבד אליזבת השנייה: 81% מתושבי בריטניה לא היו בחיים כאשר עלתה לכס המלכות, על פי נתונים שחולקו על ידי משרד הסטטיסטיקה הלאומית של בריטניה ב-2017.

5.היא היתה עשירה, אבל לא העשירה ביותר בבריטניה.

“פורבס” העריך ב-2019 שהמלכה שווה כ-500 מיליון דולר. זה אולי נשמע הרבה, אבל המלכה בשום אופן לא היתה האדם העשיר ביותר בבריטניה. היא היתה במקום ה-257 ברשימת עשירי בריטניה, כשאפילו ג’יי קיי רולינג (מחברת “הארי פוטר”) ממוקמת לפניה.

6.היא שילמה מיסים על הכנסות ורווחי הון.

המלכה אליזבת השנייה לא נדרשה לשלם מס הכנסה או רווחי הון, אך היא עשתה זאת מרצון מאז 1993, כך לפי אתר משפחת המלוכה.

7.היא נהגה לשתות כוס שמפניה כל ערב לפני השינה עד לאחרונה.

לדברי בת דודתה, מרגרט רודס, המלכה נהגה לשתות אלכוהול מדי יום – ג’ין עם פרוסת לימון והרבה קרח לפני ארוחת הצוהריים, יין עם ארוחת הצוהריים שלה, ומרטיני יבש וכוס שמפניה כל ערב. באוקטובר 2021, בהיותה בת 95, המליצו רופאיה לוותר על המשקאות האלכוהוליים היומיים ולבחור במים ובמיץ במקומם.

8.היא השתמשה באותו לק לציפורניים מאז 1989, והוא זול באופן מפתיע.

כבר בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, בחרה המלכה בלק הוורוד החיוור הקלאסי של Essie, שנמכר כעת ב-7 דולר בלבד. היא השתמשה רק בלק זה וסירבה למשוח על ציפורניה כל צבע אחר

9.לא היה לה דרכון או רישיון נהיגה, והיא גם לא הייתה צריכה אותם.

גם רישיונות הנהיגה וגם הדרכונים מונפקים על שם המלכה, כך שגם היא לא צריכה אותם. למרות שעמד לרשותה צוות נהגים, מדי פעם היא בחרה להיות מאחורי ההגה. מספרים שפעם היא נכנסה ללנדרובר המלכותי שלה והסיעה את הנסיך עבדאללה מסעודיה סביב אחת האחוזות הכפריות שלה.

10.היא השתמשה בתיק היד שלה כדי לשלוח אותות סודיים לצוות שלה.

מקורבים לארמון מספרים כי המלכה השתמשה בתיק היד הנאמן שלה כדי לצאת בעדינות מפגישות לא נוחות או משעממות. אם המלכה היתה בארוחת ערב והניחה את תיק היד שלה על השולחן, הצוות שלה ידע שהיא רוצה שהאירוע יסתיים בחמש הדקות הקרובות. אם היא הניחה את התיק שלה על הרצפה, זה סימן שהיא רוצה להינצל משיחתה הנוכחית.

;