fbpx

מחאה כואבת בתגובה על דברי שר החינוך כי “ניתן לבצע טיפולי המרה להומואים וללסביות”

שר החינוך הרב רפי פרץ, יו”ר מפלגת הבית היהודי, אמר אתמול בראיון לחברת החדשות בערוץ 12 שהוא מאמין בטיפולי המרה להומואים וללסביות ושנטייה מינית אפשר לשנות. דבריו עוררו סערה בקרב ארגוני הקהילה הגאה, ראש הממשלה ופוליטיקאים רבים, שיצאו נגד האמירות החשוכות, לא להאמין, בישראל 2019

מחאת ההמרה

אתמול, בראיון לחברת החדשות בערוץ 12 נשאל יו”ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, אם הוא מאמין כי ניתן לבצע טיפולי המרה להומואים וללסביות, וענה: “אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד שיש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך ואף עשיתי זאת”.

דבריו הקפיצו את המערכת הפוליטית ואת ארגוני הלהט”ב השונים שהודיעו כי יפגינו בדרישה לפטר את שר החינוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה בין הראשונים שהגיבו וכתב בטוויטר: “דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית”.

בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “דבריו אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי”

גם שר המשפטים אמיר אוחנה, הליכוד, הזדעזע וכתב בפייסבוק שלו: “אני מגנה בכל תוקף את אמירותיו של שר החינוך בעניין טיפולי המרה. ממשלת הליכוד, התנועה הלאומית-ליברלית, לא תיתן את ידה לטיפולי המרה. לא יקום ולא יהיה. המחקרים הרציניים בעולם מדעי הנפש מאוחדים סביב העמדה שלא רק שאין ביכולתם ‘להמיר’ את הנטייה המינית – הם מזיקים ועלולים לגרום לבני הנוער כאב וסבל המגיעים עד כדי אובדנות”.

אמיר אוחנה

שר המשפטים אמיר אוחנה: “ממשלת הליכוד לא תיתן את ידה לטיפולי המרה. לא יקום ולא יהיה”

ניצן הורוביץ, יו”ר מרצ החדש, הידוע בפעילותו למען הקהילה הלהט”בית, כתב בפייסבוק: “ישראל שנת 2019. רפי פרץ, שר החינוך, תומך בטיפולי ‘המרה’ ללהט”בים. לא רק שהוא תומך, הוא גם מצהיר בגאון שעשה את זה. רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטייה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים? טיפולי ‘המרה’ זה דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים, עד כדי אובדנות. זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש. אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אתה לא ראוי להיות מופקד על עתיד הילדים שלנו. אותך צריך להמיר משר חינוך לעמדה שבה תעשה פחות נזק. אני קורא לנתניהו לפטר את השר רפי פרץ לאלתר!”.

ניצן הורוביץ

יו”ר מרצ ניצן הורוביץ: “זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש”

ח”כ עידן רול כחול לבן כתב: “הייתי שמח לשלוח את הרב פרץ לטיפולי המרה מאיש חשוך ומסוכן לאדם טוב שמכבד בני אדם. אחרי שננצח בבחירות אגיש שוב את הצעת החוק שלי לאיסור טיפולי המרה ואדאג שאף ילד בישראל לא יאולץ לעבור את הסיוט הזה. מזל שפרץ הולך להיות שר החינוך לתקופה מאוד קצרה”.

עידן רול

ח”כ עידן רול מכחול לבן: “הייתי שמח לשלוח את הרב פרץ לטיפולי המרה מאיש חשוך ומסוכן לאדם טוב שמכבד בני אדם”

גם ח”כ איציק שמולי, העבודה, הגיב בזעם: “מאחל ל’רברפי’ רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר”.

איציק שמולי

ח”כ איציק שמולי, העבודה: “אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך”

יניב ויצמן, מייסד ויו”ר איגי, כתב בפייסבוק: “כשהקמנו את איגי, ארגון הנוער הגאה, ידענו שאחת המשימות שלנו היא להילחם באנשים רעים וחשוכים שעושים טיפולי המרה והורסים לנערים ונערות את החיים. לא האמנו שיבוא היום ואדם שתומך בטיפולי המרה ומתגאה שעשה טיפולי המרה בעצמו ימונה לשר החינוך! הרב פרץ הוא אדם חשוך ומסוכן ואסור להפקיד את חינוך ועתיד ילדינו בידיים שלו!!! אסור שיישאר בתפקידו אפילו לא יום אחד נוסף”.

יניב ויצמן

יו”ר איגי יניב ויצמן: “הרב פרץ הוא אדם חשוך ומסוכן ואסור להפקיד את חינוך ועתיד ילדינו בידיים שלו!!!”

ואילו ח”כ שלי יחימוביץ’, העבודה, כתבה בטוויטר: “טיפולי המרה הם סאדיסטיים, אכזריים ופרימיטיביים. דמיין אדוני שר החינוך רפי פרץ שישלחו אותך לטיפולי המרה כדי לאלץ אותך להימשך לגברים. חושבת על להט”בים בבתי הספר ששומעים את הזוועה הזאת מפי שר החינוך שלהם ויש לי דמעות בעיניים”.

שלי יחימוביץ

ח”כ שלי יחימוביץ’, העבודה: “טיפולי המרה הם סאדיסטיים, אכזריים ופרימיטיביים”

שי גולדן, עיתונאי ואיש טלוויזיה, בפייסבוק: “פרץ אינו פועל בחלל ריק. קל להיתפס להתבטאות המטומטמת והחשוכה שלו ולחשוב שהוא יחיד. אבל הוא לא. יש לו ציבור. גדול. מאחוריו. ציבור שלא מזדעזע מהרעיון של טיפולי המרה לבני אדם, מכיוון שנדמה לו שהומוסקסואליות היא מחלה וחטא. אז ההתנפלות על פרץ במקומה – אבל הוא משמש פה להרבה מאוד אנשים שמתהלכים בינינו וחושבים שהבעיה היא בנו ובטבעיות בה אנו מקבלים כל נטייה מינית.

“ולא, זה לא ייפתר בפייסבוק. והתיקון לא יקרה מעצמו. אלה תהליכים היסטוריים שלוקחים זמן. זה ייפתר רק כשדורות חדשים של ילדים, מכל מגזר וקהילה בישראל, יתחנכו אחרת. ועד שהדורות הבאים והשפויים (שייסתכלו על סיפורי ההומופוביה של ימינו בהלם מוחלט) יגדלו כולם להיות מבינים שאדם הוא אדם הוא אדם הוא אדם – נצטרך לסבול מדי פעם איזה פרץ כזה ולצאת מכלינו.

הנה נקודה למחשבה על המרחק שהחברה כן עשתה – בעבר טיפולי המרה היו נורמה, בכל העולם, כולל במדינות הנאורות ביותר. בעבר הומוסקסואליות היתה עבירה על החוק. במדינות מערביות הם נתלו או נכלאו בבתי חולים פסיכיאטריים. וזה לא היה נורא מזמן (במדינות מערביות). בעבר – פרץ היה אומר את הדברים האלה ולא היה מי שיצייץ, כי פרץ דיברר את הנורמה. ומכאן, שהעובדה שפרץ נדמה לכה רבים כמי ששייך לעידן אחר, חשוך ואפל – נכונה לגמרי. אנחנו בעידן אחר. טוב יותר. העידן אחריו יהיה אפילו טוב יותר. לפחות בהיבט הזה. לכל הפחות בהיבט הזה. וזה לא מעט. לא מעט בכלל. אבל הדרך עדיין ארוכה והפרצים רבים גם הם. סבלנות. סבלנות. העולם מתנקה מהם. לאט, אבל בטוח.

שי גולדן

העיתונאי שי גולדן: “זה ייפתר רק כשדורות חדשים של ילדים, מכל מגזר וקהילה בישראל, יתחנכו אחרת”

צילומים: פייסבוק

;