fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/חנוכה-גדול.jpg

חוגגות בחנוכה: תערוכת חנוכיות, הדלקת נרות עם מכבי ת”א וספר מתכוני חג של רות סירקיס

חג חנוכה שמח: פותחות את החג בתערוכת “חנוכייה לי יש” במוזיאון נחום גוטמן לאמנות; מדליקות נרות עם שחקני הכדורסל של מכבי ת”א בדיזנגוף סנטר; ונהנות מספר מתכונים חדש של רות סירקיס, המגישה מנות חג שוות במיוחד

1תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

מבחר חנוכיות מתוך התערוכה “חנוכייה לי יש” במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום: רן ואסף ארדה

תערוכת “חנוכייה לי יש” במוזיאון נחום גוטמן לאמנות: במוזיאון, השוכן בלב שכונת נוה-צדק הציורית והקסומה, יוצגו כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות, אשר נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי במהלך 46 שנות נישואיהם. תערוכה ייחודית זו מאפשרת למתבוננים בחנוכיות לצאת למסע בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו.

בני הזוג זכאי הם ממשפחת לובינסקי. הגברת דרורה זכאי היתה בתו של דוד לובינסקי, יבואן מכוניות “פיג’ו” ו”סיטרואן”, ואמה לאה היתה בתו של יעקב שלוש, ממקימי שכונת נוה-צדק, שם שוכן מוזיאון נחום גוטמן כיום. בעלה של דרורה, פנחס זכאי, היה במשך עשרות שנים מנכ”ל משותף בחברת דוד לובינסקי בע”מ.

תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

בני הזוג זכאי נהגו לארח בביתם את נכדיהם ובני כיתתם והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות העשיר כפעילות העשרה לקראת חג החנוכה. האירועים הכיתתיים זכו להצלחה מרובה והיוו מקור השראה לתערוכה זו. בתם של בני הזוג זכאי, דר’ יעל אלמוג-זכאי, שהיא שותפה בבנק איגוד וחברת הפרסום “גיתם”, יזמה את התערוכה לאחר פטירת הוריה, כדי לאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאוסף העשיר.
משאבים רבים הושקעו בחקר המוצא של החנוכיות המוצגות בתערוכה. החנוכיות שוחזרו למראן הזוהר והמרשים, כפי שהיו במקורן. כל אלו מקנים לחנוכיות המוצגות ערך היסטורי ורגשי רב. במהלך ימי החנוכה ובתקופה בה תוצג התערוכה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, יתקיימו לקהל הרחב המבקר בתערוכה, פעילויות חווייתיות בהנחיית צוות ההדרכה של המוזיאון. את התערוכה אצרה ניצה בהרוזי-ברעוז.

תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

התערוכה תוצג בין עד ה-31.12.19. הכניסה לתערוכת החנוכיות כוללת כניסה לכל התערוכות במוזיאון. שעות פתיחה: יום א’: סגור. ב’-ה’: 10:00-16:00. ו’: 10:00-14:00. שבת: 10:00-15:00. ביום ו’ הכניסה ב-50% הנחה.

תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

תערוכת חנוכיות במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום רן ואסף ארדה

ספר חדש “רות סירקיס – חנוכה” עם מתכוני לביבות וסופגניות מכל העולם: כוהנת תרבות הקולינריה הישראלית יוצאת עם ספרה ה-19 במספר במיוחד לחג החנוכה (הוצאת “ידיעות ספרים”) ובו שלל מתכונים מהירים וקלים מכל הסוגים לצד מבחר מתכונים מכל העולם המתאימים לחנוכה, מדונאטס ועד לוקומודוס יווניות.

בזכות נס פך השמן – מבוססים רוב מאכלי חנוכה על שמן: לכן תמצאו בספר חנוכה מבחר של לביבות וסופגניות, דונטס וספינג’, טמפורה יפנית, צ’ורוס ספרדיות ו-לוקומדוס יווניות. הכל מטוגן בשמן עד להשחמה או לפריכות, והרוב זרוי באבקת סוכר או מצופה בשוקולד, ממולא בריבה או במליות גורמה מפתיעות.

המתכונים בספר חנוכה מאפשרים לנווט נכון ולהימנע מהשמנה. תמצאו כאן הרבה מאכלי חנוכה אפויים שהם טעימים לא פחות מהמטוגנים, סופגניות ודונטס “מיני”. תמצאו כאן גם לביבות עם ירקות מגוונים שיכולים להיחשב חלק מתפריט בריאותי. יש בספר מתכונים שהם ללא גלוטן ומתכונים שמתאימים לטבעונים.

החג נמשך שמונה ימים וכדי להרבות בשמחה אפשר להכין בכל יום משהו אחר. כדי שלא יהיה צורך להתאמץ יותר מדי נבחרו לספר חנוכה מתכונים קלים. את חלקם ניתן להכין מראש, להקפיא ולחמם לפני ההגשה. בחלק מהמתכונים נעשה שימוש בחומרים קנויים המזרזים את ההכנה ויש גם המלצות על שימוש בכלים ובאביזרים שחוסכים עבודה רבה.

רבים מהמתכונים בספר זה מתאימים להגשה כקינוחים או לאירוחים. במקום לאפות עוגות אפשר לטגן בזריזות סופגנייה מבצק רבוך, הנראית כמו פחזנית, ולהגישה עם קרם נוטלה – תענוג. תמצאו כאן עוד הרבה רעיונות להגשת פינוקים מתוקים שהם גם טעימים וגם ניתנים לקישוט ולעיצוב יפהפיים.

הספר חנוכה מאת רות סירקיס

עטיפת הספר “רות סירקיס – חנוכה”

הדלקת נר ראשון עם כדורסלני מכבי תל-אביב: רשת קפה “גרג” בשיתוף שחקני ומאמני קבוצת מכבי תל-אביב פוקס בכדורסל, יערכו אירוע חנוכה – פתוח לקהל הרחב, ללא תשלום, בסניף הדגל: בקניון דיזנגוף סנטר. האירוע יערך בערב הראשון של חנוכה, ב-22.12.2019, החל משעה 13.00. במסגרת זו ייערך סיור במתחם “היכל התהילה” של מכבי תל-אביב, שלראשונה בתולדות מכבי יוצא מגבולות היכל מנורה. הסיור יכלול גם חשיפת 6 גביעי אירופה בהם זכתה מכבי תל-אביב, חולצות חתומות ממוסגרות של שחקני העבר, כדורים חתומים ועוד. כמו כן, תיערך תחרות קליעה לסל בין שחקני מכבי תל-אביב כדורסל לבין הנהלת קפה “גרג”. האירוע ייחתם בטקס הדלקת נר ראשון של חג חנוכה,  ולקינוח יחולקו לקהל הרחב סופגניות במיגוון טעמים.

8מימין ניר אדרי גלעד אלמוג טאריק בלאק ויאיר מלכה צלם אלעד גוטמן (custom)

מימין לשמאל: ניר אדרי, גלעד אלמוג, טאריק בלאק ויאיר מלכה. צילום: אלעד גוטמן

;