fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/07/טיפים-לפתיחת-עסק2.jpg

את בדרך להקמת עסק? הנה 10 צעדים שעלייך לעשות רגע לפני שאת יוצאת לדרך עצמאית

דורית להב-צור, מנכ”לית “קרן נתן” שמלווה ומסייעת בהקמת עסקים, מעניקה לך המלצות חשובות

מאת: דורית להב-צור

1דורית להב-צור מנכלית קרן נתן צילום איציק שוקל

דורית להב צור, מנכ”לית “קרן נתן”: “פתיחת עסק חדש דורשת יותר מאשר רעיון מעולה”. צילום: איציק שוקל

יוצאת לעצמאות? בדרך להקמת עסק? פתיחת עסק חדש דורשת יותר מאשר רעיון מעולה. כדי להצליח בעסקים – צריכים להיות בעלי ניסיון, הבנה, גמישות, הכרה ותשוקה. דורית להב-צור, מנכ”לית “קרן נתן”, שפוגשת מדי יום יזמים/ יזמיות חדשים ועד היום ליוותה תהליכים רבים להקמת עסקים, משתפת מספר המלצות חשובות ושלבים שעלייך לעשות רגע לפני שאת יוצאת לדרך.

צעד 1: הגדירי את מהות העסק 

הצעד הראשון בפתיחת עסק הוא להגדיר את המהות שלו ואת קהלי היעד. רעיון טוב, כאמור, אינו מספיק, אולם הוא הבסיס לתחילת הדרך. חשוב לא פחות לדעת איך להתמודד עם בעיות קונקרטיות ולהיות מסוגלים לשווק את עצמך בסביבה תחרותית.

צעד 2: ערכי חקר שוק

ניתוח השוק הוא נקודת המוצא בדרך לעסק מצליח – השקיעי באיסוף מידע והגדרת שוק פוטנציאלי, נקודות חוזק וחולשה של השירות/המתחרים ועוד. המטרה של מחקר שוק היא להבין טוב יותר את התחום כדי ליצור תוכנית עסקית יעילה.

צעד 3: הכיני תוכנית עסקית

כתיבת תוכנית עסקית מסייעת לגיבוש הרעיון ויכולה לייעל את תהליך יצירת העסק, על ידי כך שתגרום לך לחשוב על הדברים בצורה שיטתית, להגדיר יעדים, לעמוד בהם ולעדכן יעדים חדשים. התוכנית צריכה להיות תמציתית ולתאר את העסק במדויק ולכלול: תיאור העסק, ניתוח שוק, ניהול וארגון, מוצרים ושירותים, פיתוח לקוחות, תוכנית שיווק, תוכנית לוגיסטיקה וצפי השקעות ומקורות מימון.

צעד 4: בדקי מי המתחרים שלך

איך נראה הנוף התחרותי? האם יש מתחרים רבים בנישה שלך? בדיקה זו יעילה מצד אחד בכדי להבטיח שקיים ביקוש למוצר/ שירות שאת מציעה, אולם מאידך, תדרוש ממך לבדל את מה שאת מציעה כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות ולבנות נתח שוק.

צעד 5: בחרי שם לעסק

שם הוא חלק בלתי נפרד מהזהות של העסק, הוא מופיע בכל מקום, ולכן חשוב לשמור על כללים פשוטים וממוקדים: למצוא שם שמבהיר את העיסוק של המקום, שם קריא, קליט ובלתי נשכח, שם שמתכתב עם החזון והמהות של העסק.

צעד 6: בדקי מי קהל היעד שלך

קהל יעד הוא קבוצה של אנשים המיועדים להיות הלקוחות המדויקים שלך אשר אליהם את מכוונת את המוצר/ השירות שלך. הבנת קהל היעד מקלה על מציאת לקוחות חדשים והגדלת כמות המתעניינים.

צעד 7: רכשי ניסיון בתחום

כמו בכל דבר בחיים, כדאי לקחת את הזמן ולהגיע מוכנים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום העיסוק שבו בחרת לעסוק.

צעד 8: מתגי את עצמך

היי מקצועית והשקיעי בשפה הגרפית של המותג, נסי לתמצת את המסרים לסימנים גרפיים שיגרמו לאנשים לזכור את העסק שלך, הכיני כרטיסי ביקור, צרי כתובת מייל לעסק, אתר, רשתות חברתיות, שירות לקוחות ועוד.

צעד 9: בחרי לצידך את האנשים הנכונים

אנשים בצוות הניהול של העסק צריכים להיות בעלי כישורים המשלימים זה את זה. גייסי את המומחים המובילים לכל תחום ואל תפחדי להעסיק אנשים שיש להם כישורים בתחום יותר מהמומחיות שלך.

צעד 10: בדקי מימון להקמת העסק

בדקי עמותות המעניקות הלוואה לפתיחת עסקים ללא מטרות רווח! תתפלאי, אבל יש כאלו גופים! איתם תוכלי להגיע לפריסת תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה. את יכולה לקבל מימון שיעזור לך בהקמת העסק הראשון, ללא תהליכי אישור ארוכים, עמלות וריביות גבוהות של הבנקים. בנוסף, חפשי מקום שיעניק לך תמיכה, שירות וליווי צמוד לפני ואחרי פתיחת העסק.

“קרן נתן” –  סיוע גדול לעסקים קטנים.  נוסדה ב-2008 על ידי נתן (נייתי) קירש, נדבן ציוני יהודי והיא מסייעת ליזמים בפתיחת עסקים, על ידי מתן הלוואה ללא ריבית וללא הצמדה. הקרן פועלת ללא מטרות רווח וזאת מתוך האמונה כי עסקים קטנים הם מנוע הצמיחה של כלכלת ישראל.

הקרן הוקמה במטרה לעודד יזמים חדשים נטולי אמצעים כספיים לבנות עסק חדש בישראל. הסיוע של הקרן ליזם העומד בקריטריונים הוא במתן הלוואה בסך של עד 240,000 ש”ח לתקופה של עד 60 חודשים, ללא ריבית והצמדה. גובה ההלוואה מותאם לצורכי הקמת העסק. 

;