fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/07/מזונות-מומלצים-שטובים-לעור-הפנים.jpg

מזונות מומלצים שבריאים לעור שלך: כך תשמרי על עור הפנים בקיץ באמצעות תזונה נכונה ובריאה

הדיאטנית הקלינית תמר ידין מציעה מספר עקרונות תזונה שישפרו באופן משמעותי את מראה עור פנייך

מאת: תמר ידין

הכותבת היא דיאטנית קלינית ויועצת לחברת “הרבלייף

1מזונות מומלצים שטובים לעור הפנים

צילום אילוסטרציה: יח”צ

בעידן המודרני, אנחנו משקיעים זמן ומאמץ מרובים בטיפוח העור, בקרמים, באיפור ובטיפולים יקרים ולעיתים כואבים, והכל כדי לשמור על עור פנים מטופח, נקי ובריא. הקיץ היא עונה מאתגרת במיוחד, שכן תנאי מזג האוויר – החום, הלחות והקרינה העזה מהשמש – מקשים עוד יותר על שמירת עור פנים נקי ורענן.

קרמים וטיפולים עוזרים, אך לא יכולים להחליף את הטיפוח הפנימי – מה שאנחנו מכניסים לגופנו. לתזונה חלק משמעותי במראה עור הפנים. מספר עקרונות תזונה שתאמצו ישפר באופן משמעותי את עור הפנים:

נוגדי חמצון: מעכבים תהליכי הזדקנות

נוגדי חמצון – אנטי אוקסידנטים – הם חומרים אורגניים שתפקידם לנטרל ולמנוע את הנזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. הם מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות, בשמירה על מראה צעיר ובריא, במניעת מחלות, ובעידוד פעילות מערכת החיסון. מאכלים ומשקאות המכילים נוגדי חמצון מומלץ לצרוך על בסיס יומיומי:

1.דובדבנים – פרי קיץ העשיר בנוגדי חמצון, בוויטמינים A ו-C, מגנזיום, אשלגן ובטא קרוטן. מכיל סוכר, לכן מומלץ 8-10 דובדבנים ליום.

2.פטריות – עשירות בחומרים מזינים ובפרט בסלניום, נוגד חמצון חזק. מכילות ויטמינים, בין השאר ויטמין B, המסייעים בשיקום ובהתחדשות העור.

3.תה ירוק – סופר-פוד המכיל נוגדי חמצון. מחקרים הראו כי שתיית תה ירוק במשך 12 שבועות, על בסיס יומיומי, תורמת לשיפור אלסטיות ומראה העור. בעונת הקיץ, מומלץ לצרוך כתה קר, או כתוספת לשייק ירוק או למשקה אלוורה מרענן.

מים: מעניקים לחות טבעית לעור

מים עוזרים בתהליכי חילוף החומרים: מובילים חומרים חיוניים לתאים ומפנים פסולת מהגוף. שתייה מרובה של מים מטהרת את הגוף ומאפשרת לחות טבעית לעור ומניעת יובש. ההמלצה היא לשתות כמות של 1.5-2 ליטר מים ביום ואף יותר אם עוסקים בפעילות גופנית. ניתן לגוון את טעמם בהוספת לימון, נענע, אפילו מלפפון, או אלוורה.

סיבים תזונתיים: מסלקים רעלים מהגוף

סיבים תזונתיים צרכת היום? לסיבים תזונתיים תפקידים רבים וחשובים בגוף האדם: מסדירים את פעולת המעיים ומסלקים רעלים מהגוף.  מעבר לכך, משמשים פרוביוטיקה – מזון לאוכלוסיית חיידקי המעיים ה”טובים”, אלו שמסייעים בירידה במשקל ובמניעת מחלות.

סיבים תזונתיים קיימים בעיקר בפירות ובירקות ויש לצרוך מהם בשפע. ההמלצה היומית היא צריכת 25-30 גרם סיבים תזונתיים ליום. ניתן תמיד להוסיף אבקת סיבים למזון או למשקה. זיכרו: הסיבים סופחים מים ולכן חשוב שבעתיים להקפיד על שתיית מים מספקת כשמגבירים את כמות הסיבים.

2צילום יחצ- תמר ידין

הדיאטנית הקלינית תמר ידין: “הקפידי על צריכת מאכלים ירוקים, בפרט העליים שבהם, על בסיס יומיומי”. צילום יח”צ

שומן בריא: מסייע ללחות ולמאזן ההורמונלי

שומן זה בריא? שומן בריא אינו גורם להשמנה. נהפוך הוא – הוא יעזור לנו להוריד את הסוכרים מהתפריט ויספק לנו אנרגיה שנחוצה לגוף כדי לרדת במשקל.

שמנים חשובים ביותר לעור הפנים, ללחות וכן למאזן ההורמונלי, שכן ההורמונים עשויים ממולקולת שומן – כולסטרול. ההורמונים גם הם יכולים להשפיע לחיוב או לשלילה על עור הפנים (אסטרוגן מסייע לעור הפנים. מחסור ממנו עלול לגרום להזדקנות מוקדמת של העור).

שמנים בריאים נקבל מצריכת אגוזים ושקדים טריים (אפילו קלייה ביתית קלה שלהם תגרום לירידה בערך התזונתי, ותאבד חלק מהוויטמינים ומהמינרלים).  בנוסף, אבוקדו וזיתים, צנוברים ושמן זית – אכילה מהם ביומיום תשפר את מראה עור הפנים.

לא לאוכל מעובד: מופרש מהגוף דרך העור

מעובד? החוצה!  זכרי: מה שהגוף לא מזהה, מקוטלג על ידו כפסולת ומופרש אל מחוץ לגוף על ידי האיבר הגדול ביותר בגוף – העור. מי שירבה באכילת מזונות מעובדים, משומרים, יסבול מעור פנים לא נקי, עם פצעונים וכתמים.

מזונות ירוקים: הכלורופיל מיטיב עם עור הפנים

הירוק היום ירוק מאוד: מזונות ירוקים עשירים בוויטמינים, במינרלים ובכלורופיל המיטיב עם עור הפנים. הקפידי על צריכת מאכלים ירוקים, בפרט העליים שבהם, על בסיס יומיומי. בסלט, בשייק ירוק או כארוחת ביניים: תרד, מנגולד, קייל, מלפפון, תפוח עץ ירוק.

ויטמינים, חומצות שומן ואבץ

ויטמין E נוגד חמצון חזק, המגן על העור ושומר עליו מנזקי השמש והזיהום. ניתן לצרוך אותו דרך אבוקדו, המהווה גם שומן בריא וגם נוגד חמצון חזק. הכמות המומלצת: חצי אבוקדו ביום.

ויטמין A מכיל נוגדי חמצון שמעכבים את תהליך הזדקנות העור ועוזר לשמור על עור אחיד, מוצק וגמיש. נצרוך אותו דרך בטטה, גזר, דלעת – המכילים בטא קרוטן, ממנו הגוף מפרק ויטמין A.

חומצות שומן חיוניות – חשובות מאוד לעור הפנים, לאלסטיות וללחות. אומגה 3 ואומגה 6. ניתן לצרוך דרך דגים שמנים כסלמון, סרדינים ומקרל. ההמלצה: שתי מנות דג בשבוע או תוסף של אומגה 3 על בסיס יומיומי.

אבץ – על פי ההערכות, כ-20 אחוז ממאגרי האבץ מאוחסנים בעורנו. האבץ מסייע בתהליך החלמת העור מנזקי השמש וקרינת UV, לכן חיוני במיוחד בעונת הקיץ. מחסור באבץ עלול לגרום נזק לעור. את האבץ ניתן לצרוך על ידי אכילת קטניות, אגוזים וגרעיני דלעת. אפשר להוסיף אותם ליוגורט קר או לסלט קיצי.

;