fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/מניקור-בבית.jpg

מניקור ביתי מושלם: כל מה שאת צריכה לדעת על טיפוח הציפורניים בלי ללכת למניקור/פדיקור

וגם: טיפים של דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, לשמירה על בריאות הציפורנים ומהם גוני הלק הנכונים לקיץ 2020. לאצבעותייך בלבד

1מניקור בבית

צילום: יח”צ

אחת הטראומות שרוב הנשים סוחבות איתן מימי הקורונה היא סגירת מכוני המני-פדי. מי שהתרגלו למריחת לק ג’ל או אפילו למריחת לק מהירה בדרך לעבודה במתחמי לק מהירים, מצאו את עצמן מתמרנות מריחת לק בבית. איך עושים את זה?

מניקור בבית

אם בחרת למרוח לק בבית, חשוב שתקפידי על כמה שלבים פשוטים בדרך לציפורניים מתוקתקות:

ניקוי – לפני הכל, הסירי את שאריות הלק הישן מהציפורניים בעזרת מסיר לק וצמר גפן. כשהציפורניים נקיות ללא שאריות צבע, שיטפי את הידיים עם מים וסבון וייבשי היטב.

שיוף שייפי בעדינות עם פצירה לקבלת הצורה המועדפת. אפשר לשייף לצורה מרובעת ולעגל מעט את הפינות בשני הצדדים כך שהציפורן תישאר ישרה; אפשר להמשיך ולשייף את הפינות לקבלת מראה מעוגל או לחדד את מרכז הציפורן למראה שקדי מוארך. בבחירת צורת הציפורן חשוב להתייחס לצורת הציפורן הטבעית, למבנה האצבעות ולאורך הציפורניים. שיטפי את הידיים במים וסבון לניקוי שאריות אבק השיוף.

פינוק – אם יש לך זמן (ורצוי שיהיה), פנקי את כפות ידייך עם פילינג ריחני להסרת תאי עור מתים. אפשר להשרות את הידיים במים חמימים עם סבון נוזלי.

בסיס כשהציפורניים נקיות ויבשות, מירחי שכבה דקה ואחידה של לק בסיס, אל תוותרי על שכבת הבסיס, היא תתרום לעמידות הלק לאורך זמן ותימנע הכתמת ציפורניים בפיגמנט של צבע הלק והצהבה.

צבע בחרי בגוון המועדף עלייך. לק בגימור ג’ל ישמור על עמידות הלק לאורך זמן; גוון בהיר יטשטש פגמים בציפורניים; מריחת גוונים נועזים כמו אדום, כתום, ורוד ושחור ישדרגו כל לוק. המעזות שביניכן יכולות לשלב בין מספר גוונים, ולמרוח על כל ציפורן צבע אחר. בבחירת הצבע לקראת אירוע כדאי להתאים אותו לצבע הבגד שאת מתעתדת ללבוש.
לאחר שבחרת את גוון הלק, מירחי שכבה אחידה והמתיני כמה דקות לייבוש. לגוון אינטנסיבי יותר, מירחי 2 שכבות אחידות. למריחה דקה ואחידה, הסירי שאריות לק עודפות מהמברשת, הניחי אותה על הציפורן בסמוך לעור, ליחצי מעט כלפי הציפורן כך ששערות המברשת יפרסו על גבי הציפורן כמו מניפה, ומישחי אותה כלפי מטה, כך המריחה תהיה אחידה ודקה במיוחד.

טופ – המתיני כדקה לייבוש הלק ומירחי מעל שכבה דקה של טופ מייבש. בחרי בטופ בגימור ג’ל (לשימוש ביתי לא זה מצריך ייבוש במנורה). הוא מעניק גימור מבריק במיוחד כמו של לק ג’ל ועמיד לאורך זמן.

ייבוש – כדאי להמתין לפחות 15 דקות לאחר מריחת הלק (גם במקרים בהם מובטח ייבוש מהיר) לפני שאת חוזרת לשיגרה.

*הטיפים באדיבות מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של ESSIE.

2דר להבית אקרמן

דר’ להבית אקרמן: “כל כתם משמעותי או שינוי בצורת הציפורניים מצריך בדיקת רופא עור”

בריאות הציפורניים

דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מעניקה טיפים טובים לבריאות הציפורניים:

*שינוי בגוון הציפורניים – הרבה פעמים אנו רואים שינוי בגוון הציפורניים או באחידות שלהן וזה מדאיג, אבל לרוב השינוי הזה לא נובע ממחלה/בעיה של ממש אלא מעניין מכאני, כמו למשל יובש. כמו עור הידיים, כך גם הציפורניים סובלות ולעיתים מסאז’ פשוט עם קרם לחות ישפר את המראה שלהן.

*כתמים צהבהבים על הציפורניים – הרבה פעמים אנו רואים כתמים צהבהבים על הציפורניים. זה נכון ששינוי בצורה ובצבע של הציפורניים יכול לעיתים לרמז על פטרת ציפורניים, אבל אם מדובר בהכתמה בלבד – בגלל שימוש בלק בגוון חזק למשך כמה חודשים ברצף – הציפורניים יקבלו הכתמה צהבהבה. גם כאן לא מדובר במחלה, ואין צורך בטיפול מיוחד. זה יחלוף לבד בעיקר אם ניתן לציפורניים הפוגה מהלק.

*ציפורניים מתפצלות ושבירות – בעיה מאוד שכיחה, שברוב המקרים לא נגרמת על ידי פטרייה או מחלה ספציפית, אלא בגלל שטיפות מרובות של הידיים, או לק ג’ל שלא בוצע מספיק במקצועיות. הפתרון – עיסוי של הציפורניים עם קרם לחות ושימוש במחזקי ציפורניים כתכשיר מקומי.

*לק ג’ל לא מקצועי עלול לפגוע בציפורניים – הסרה לא תקינה של הג’ל יכולה לגרום שהציפורניים יהפכו לדקיקות, למפוצלות ולסדוקות. במקרים כאלה חובה לתת לציפורניים להתחלף לחלוטין ולגדול מחדש. כאשר יצמחו ציפורניים חדשות – הן יצמחו תקינות.

*מניקור/ פדיקור – הציפורניים עטופות מלמטה ומהצדדים על ידי עור ששומר על מיטת הציפורניים. זה קריטי למניעת חדירת מזהמים כמו פטריות וחיידקים. לכן, הסרת העור “העודף” צריכה להתבצע בעדינות ובמינימום הנדרש כדי לא לפגוע בעור הזה בתחתית הציפורןניים.

*פטרייה בציפורניים – אחת המחלות השכיחות ביותר. כיום ישנם שלל טיפולים רפואיים יעילים. ההמלצה היא אבחון וטיפול מוקדם, כי אז הטיפול יהיה קצר וקל יותר. בכל אופן, יש להיוועץ עם רופא עור לאבחון ולהמלצות על טיפול בהתאם. מה עלול להחמיר/ לעודד הופעת פטרייה בציפורניים? חום ולחות, מקלחות משותפות, ג’קוזי, (כפכפים פותרים את העניין), שימוש תכוף במים בלי לייבש והליכה קבועה עם נעליים סגורות.

*נקודות חן בציפורניים – דבר הדורש בדיקה די מידית של רופא עור. לא להזניח. בדרך כלל נראה כמו פס כהה לאורך הציפורן.

*טיפים לשמירה על הציפורניים – את ציפורני הרגליים חשוב לאוורר, בעיקר בימי הקיץ החמים. על ציפורני הידיים יש למרוח קרם לחות קבוע. כמו כן, יש להשתמש בלק איכותי בלבד ולעשות מניקור/ פדיקור בזהירות מבלי לפצוע את העור סביב לציפורניים. הסרת הג’ל היא קריטית לשלמות ולבריאות הציפורניים. כל כתם משמעותי או שינוי בצורת הציפורניים מצריך בדיקת רופא עור.

3הלק הצהוב הוא הכוכב הגדול של קיץ 2020

הלק הצהוב הוא הכוכב הגדול של קיץ 2020

גוני הלקים לקיץ 2020

הטמפרטורות העולות דורשות באופן טבעי פרץ של צבע ועונת קיץ 2020 מביאה אלינו המון אפשרויות לבחירה, החל מגוונים של סוכריות צבעוניות ועד למראה “עירום” קלאסי.

*גוני השמש – הצהוב הולך להיות הגוון הבולט ביותר הקיץ בשלל אופציות, החל מצהבהב פסטלי בהיר ורך ועד צהוב עז ואפילו צהוב זוהר וניאוני. לצידו, מככבים גם הכתום על כל מנעד גוניו, כשבולט בהם האדום-כתמתם, הצבע הסקסי של העונה.

*גוני האוקיינוס – הקיץ מסמל את פתיחת עונת הרחצה שמושכת אותנו לחופים מרהיבים. כחול בייבי יהיה גוון חזק מאוד העונה, כשלצידו בולטים כל גוני הכחול, הטורקיז והירקרקים למיניהם.

*פריחה טבעית – העיצוב הטבעי מככב העונה וכך גם הצבעוניות הטבעית לציפורניים שמעניקה מראה של מניקור ורדרד, פרשי ומלא ברק. הקיץ נראה גוונים ורודים ברמות שקיפות שונות למראה טבעי ו”עירום”, לצד גוני לילך סגלגלים שיאפשרו משחק עדין של צבע עם שמירה על מראה טבעי. כמו כן, בולטים גוונים ניטרליים אפרפרים ולבנים שמעניקים מראה מלוטש שמתאים לכל סגנון.

באדיבות ESSIE.

;