fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/03/מזונות-טובים-לבריאות.jpg

15 מזונות שיעזרו להגן על גופך ולשמור על התפקוד האופטימלי שלו, גם בגיל 40 פלוס

מה מומלץ לאכול כדי להקל על תסמיני גיל המעבר ומה כדאי לך לאמץ לתפריט כדי להימנע מבריחת סידן?

1מזונות טובים לבריאות

Photo by andrew welch on Unsplash

אכילה בריאה חשובה לכולנו, אך מזונות מסוימים טובים במיוחד לנושאים המשפיעים על נשים – כמו עצמות שבירות, הריון וסרטן השד. מדובר במזונות  העשירים במרכיבים תזונתיים חשובים (לרוב יותר מאחד!) שיעזרו להגן על גופך בכל גיל. והנה הרשימה:

אדממה

תרמילי פולי סויה טעימים אלה מלאים בסיבים, בשומנים טובים ובתרכובות דמויות אסטרוגן הנקראות איזופלבונים. איזופלבונים יכולים להיות חברים שלך שכן הם מקלים על תסמיני גיל המעבר. לדוגמה, הם יכולים לעזור לקרר גלי חום.

קייל

בעלים הירוקים האלה ארוזים המון ויטמין K (החומר ששומר עלייך מדימומים מסוכנים ודואג לעצמות שלך) וויטמין D (המועיל למניעה של בריחת סידן). במנה אחת יש יותר מ-20% מהכמויות המומלצות של ויטמינים A ו-C.

אספרגוס

רוצה דרך אחרת להשיג ויטמין K הבונה עצם שלך? אספרגוס הוא התשובה. בחצי כוס אספרגוס יש שליש מוויטמין K שאת צריכה ליום. הוא גם מלא בחומצה פולית, המסייעת במניעת מומים מולדים כמו ספינה ביפידה (חוט שידרה שסוע).

שעועית לבנה

קטנית הגדלה בתרמילים וכמו כל יתר הקטניות עשירה בחלבונים ובמינרלים כמו סידן וברזל. השעועית הלבנה מכילה כמויות גדולות של ויטמינים מקבוצה B וחומצות אמיניות. השעועית יעילה במניעת סרטן, נלחמת במחלת הסוכרת, מונעת מחלות לב וכלי דם ומחזקת את העצמות. 

אשכולית

הכל קשור ל”פלבנואידים”, המסייעים בהורדת הסבירות לסוגים מסוימים של שבץ מוחי אצל נשים ועשויים גם לעזור ללבך. גם תפוז עובד, אבל באשכולית יש פחות סוכר. חשוב לדעת: אשכולית עשויה להיות שילוב לא טוב עם תרופות מסוימות, אז פני לרופא לפני שתכניסי אותה לתפריט.

פירות יער ודובדבנים

הם לא רק יפים בוורוד… וסגולים, ואדומים וכחולים. בפירות האלה יש פלבנואידים ונוגדי חמצון, שיכולים להגן על תאים בריאים מפני נזק. פירות יער עוזרים לשמור על המוח שלך חד יותר ככל שאת מתבגרת. בנוסף, את זקוק לוויטמין C שלהם כדי לבנות קולגן, החלבון ששומר על עור יציב וחלק.

פפאיה

צבעו האדום-כתום מגיע מבטא קרוטן (החומר בגזר) וליקופן (גם בעגבניות ואבטיח). ליקופן מוריד את הסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם והשד. זה גם נוגד חמצון ושומר על כולסטרול ולחץ דם ברמות בריאות כדי לעזור להדוף מחלות לב.

יוגורט רגיל ודל שומן

את זקוקה ליותר סידן כשאתה מעל גיל 50. ביוגורט יש המון ממנו. חפשי את הסוג המועשר בוויטמין D, כדי לעזור לגופך להשתמש במינרל בצורה טובה יותר.

סרדינים

החבר’ה הקטנים האלה שוחים עם חומצות שומן בריאות, ויטמין D וסידן. שומני האומגה 3 שלהם יכולים לשפר את איכות חלב האם, וסרדינים טובים לתינוקות שאמהותיהם אכלו אותם בהריון. יש להם גם פחות כספית מרוב הדגים האחרים.

זרעי פשתן

זרעי פשתן טחונים מפוצצים בסיבים כמו גם ליגנינים – תרכובות צמחיות הפועלות כמו אסטרוגן. אלה יכולים לעזור בהורדת הסיכון לחלק ממחלות הסרטן, כולל סרטן השד. שמן זרעי פשתן הוא דרך נהדרת להשיג את אומגה 3 שלך, אך הוא לא מגיע עם היתרונות הנוספים של לחימה בסרטן. התייעצי עם הרופא שלך לפני שתוסיף זרעי פשתן לתזונה שלך; זה יכול להשפיע על האופן שבו תרופות מסוימות עובדות.

אגוזי מלך

תוספת של 7 אגוזי מלך לתפריט היומי תעניק לגופך נוגדי חמצון יעילים, תסייע להפחית את רמת הכולסטרול הרע בדם, תקטין הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת ותתרום לתחושת שובע שתמנע עלייה מסוכנת במשקל

אבוקדו

כן, הם מלאים בשומן, אבל זה השומן הטוב. למעשה, מחקרים מראים שתזונה עשירה באבוקדו יכולה לעזור להיפטר משומן בבטן ולהגן על העיניים והעור. הם עשויים אפילו לעזור בהורדת רמות הכולסטרול “הרע” ולהגברת הכולסטרול “הטוב”.

בטטה

נחושת, סיבים, ויטמין B6, אשלגן, ברזל – בטטות הן החבילה הכוללת. החשוב מכל, הן עשירות בבטא קרוטן ובוויטמין A. במהלך ההריון וההנקה, זה מוודא שהריאות הקטנות של התינוק שלך יהיו בריאות וחזקות.

תרד

חומצה פולית היא החבר שלך. בנוסף להטבות לפני הלידה, זה מוריד את הסיכויים לחלות בדמנציה, מחלות לב וסרטן המעי הגס. בתרד יש חומצה פולית, וגם לוטאין. נוגד חמצון זה מגן על העדשה והרשתית בעיניים ואף עלול להדוף כמה קמטים.

כבד בקר

זה אולי לא בראש רשימת המזונות שאת חושקת בהם, אבל כבד בקר הוא מקור מצוין לחומצה פולית. חומצה פולית היא ויטמין מקבוצה B וצריכה שלה מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולמחלת הסרטן.

;