fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/03/טיפים-לרדת-במשקל.jpg

רוצות להיראות טוב בקיץ? קבלו 15 עצות וטיפים טובים שיעזרו לכן בדרך לירידה במשקל

החדשות הרעות: אין מנוס מלאכול פחות. החדשות הטובות: בעזרת תכנון נכון וכוח רצון זה אפילו לא כזה קשה

1טיפים לרדת במשקל

Photo by Dose Juice on Unsplash

1.חישבו חיובי. במקום לחשוב מה עליכן לגרוע מהתפריט שלכן כדי לרדת במשקל, חישבו מה אתן יכולות להוסיף לו. התחילו בהוספה הדרגתית של 5-9 מנות ירק ופרי לתפריט שלכן. רק מלצפות בחגיגת הצבעים שבצלחת תחושת הקיפוח שלכן תיעלם. זה נשמע כמו המון ירקות, אבל זה גם ממלא וגם משלים את מכסת הסיבים שיש לאכול ביום. זיכרו: למעלה מ-200 מחקרים שנערכו ברחבי העולם הוכיחו כי ישנו קשר ישיר בין אכילת ירקות ופירות למניעת מחלות שונות.

2.שלבו נכון. אם לא תמיד בא לכן להשקיע בירקות חתוכים, תמיד אפשר לאדות אותם, להכין מהם מרק, לשלב אותם בפשטידה ולהכין מהם תבשילים שונים. שדרוג טעם המנה מובטח. עוד טיפ מומלץ לסולדים מירקות הוא לאכול ירקות בעונתם. יש להם יותר טעם ועסיס וכך נמנעים מ”היתקלויות” בירקות קמחיים, מימיים וחסרי טעם.

3.אוהבות לאכול בלילה? דאגו מראש למצוא חטיף שגם יספק אתכן וגם לא יביא לכך שתקומו בבוקר עם ישבן שתופס חצי מיטה. אופציות לדוגמה: פולי סויה, פופקורן דל שומן, תותים ביוגורט או קערית קטנה של גלידה דלת שומן. אופציה אחרת היא לתכנן מראש בדיוק מה אתן אוכלות. אם אתן מעדיפות לאכול בלילה זה אומנם לא אידיאלי לפי הספר, אבל נסו לכוונן לשעות הערב ואילך את הצריכה הקלורית שלכן.

4.איכלו בלי רגשות אשמה. לכל אחת יש את אוכל הניחומים המושחת שלה. כיוון שאנחנו עדיין רק בני אדם, מומלץ לאמץ גישה חיובית ככל הניתן למצב שבו אתן נשברות ואוכלות את מאכל התאווה שלכן. אל תתייסרו על הצ’יפס שתקעתן ואל תחשבו קלוריות אבודות בזמן לקלוק הגלידה שאתן כל כך אוהבות. אם אתן עדיין אכולות רגשות אשם, פשוט נסו לקזז בכמות האוכל באותו יום או ביום הבא והגבירו את הפעילות הגופנית.

5.אל תכניסו אויבים הביתה. זהו, כמובן, אחד המשפטים המפורסמים יותר שהשרישה בזמנו כוהנת הדיאטות מירי בלקין. על כן, אם ממש בא לכן משהו, אל תרדו לסופרמרקט ותחזרו הביתה עם שקית עוגיות שתחסלו לבדכן בהיחבא. בא לכן משהו מתוק? קיבעו עם חברות, או שפשוט תגררו את בן הזוג איתכן. ברגע שהפינוק הופך לאירוע ויש לידכן אנשים אחרים, אתן תאכלו פחות, בוודאות. אוכל “מושחת” טעים יותר כשאוכלים ממנו לעיתים יותר רחוקות, כי ככה הוא פשוט נשאר פינוק ולא הופך לדבר שבשיגרה. נסו להימנע משוקולד ותוך שבועיים-שלושה כל קובייה, שבעבר נכנסה לפה כלאחר יד, תהפוך לחגיגה.

6.הגבירו את צריכת החלבונים. כן-כן, אין כל חדש בעובדה שאכילת חלבונים והמעטה באכילת פחמימות מסייעת לקצב הירידה במשקל. עכשיו, מצד אחד, אנחנו נשים, ואוהבות פחמימות יותר מאשר את החיים עצמם. מצד שני, חובה לזכור שהחלבון מסייע בשימור מסת השריר, מעודד שריפת שומן ואף תורם לתחושת שובע ארוכה יותר. אז אם אפשר, נסו בכל זאת לשלב חזה עוף, דגים, אגוזים במידה ומוצרי חלב בעלי אחוזי שומן סבירים בתפריט שלכן, ונסו להגיע למצב שבו רב החלבון על הפחמימה בתפריט.

7.תבלו את חייכן. מומלץ לתבל את האוכל ולהעשיר את החך בתבלינים חדשים, חריפים ופיקנטיים. אוכל שהוא עמוס בטעמים יפעיל את בלוטות הטעם שלכן, יספק אתכן יותר ויביא לתחושת שובע. אופציה אחרת היא להחזיק בתיק סוכריות חריפות. החריפות מאריכה את זמן תחושת המתיקות בפה ובסוכרייה עצמה יש מעט קלוריות.

8.הגדילו את כמות הירקות במנה. כשאתן מכינות פסטה, אורז, פתיתים, קינואה או כל פחמימה אחרת עם ירקות, נסו להמיר חלק מהן בכמות גדולה יותר של ירקות. כלומר שהירקות המבושלים יהפכו לדומיננטיים במנה. אם תעשו כן, תוכלו להפחית בצורה זו בין 100-200 קלוריות לארוחה והצלחת עדיין תהיה מלאה ועשירה.

9.נתבו את הלחץ. רבות מאתנו אוכלות יותר בתקופת של מתח, לחץ וחרדה. יום רע בעבודה? קדימה, למקרר. קיבלנו טלפון מהבנק? המסעדה האהובה עלינו תקבל טלפון לטייק אווי עצבני. עקפו אותנו מימין ועוד צעקו עלינו? היידה סופר. אז נכון שאפשר להגיד לנו לצאת להליכה במקום לאכול עד מחר, אבל אפשר למצוא הסחות דעת אחרות, שיגרמו לנו לא לפנות לאוכל בשעת מצוקה או שעמום. יש כאלה ששיחת טלפון עם חברה תעזור להן בשעת צרה. אחרות יעדיפו לקרוא או למרוח מסיכה מרגיעה על הפנים ויש גם כאלה שיעדיפו פעילות גופנית.

10.הפעילו את עצמכן. עכשיו הגענו לנקודה שאותה כולנו, טוב, רובנו, מדחיקות במלוא העוז. כן, זה בהחלט אפשרי לרדת במשקל בלי פעילות גופנית, זה פשוט ייקח הרבה יותר זמן. המפתח לפעילות גופנית לאורך זמן הוא למצוא פעילות שאתן מצליחות להפיק ממנה הנאה. למשל, ללכת בפארק עם חברה, או לעשות ספינינג מול הטלוויזיה. לא מצאתן? תמשיכו לחפש.

11.התעמלתן? יופי. זה ממש לא אומר שעכשיו אתן יכולות לאכול כמה שאתן רוצות. אחת הסיבות שמשמינים ממש מהר ומרזים ממש לאט היא שאנחנו לא קולטות עד הסוף כמה קלוריות יש בכל שטות שנכנסת לנו לפה, וכמה צריך כדי לקזז אותה. דוגמאות? בבקשה: אם את אשה במשקל 65 ק”ג ואכלת חבילת שוקולד שלמה לבדך, שעלותה הקלורית היא בממוצע 514 קלוריות, תצטרכי לדווש כ-80 דקות על אופניים במהירות של 20 קמ”ש. אם אכלת ארוחת המבורגר, צ’יפס, רטבים ושתייה קלה וממותקת, ששווייה הקלורי יכול להגיע גם ללמעלה מ-1,000 קלוריות, תצטרכי ללכת הליכה מהירה למעלה משעתיים. בכדי לרדת במשקל יש ליצור גירעון קלורי כזה שיביא לירידה במשקל. ברגע שאין גירעון, לא תרדו במשקל, אלא מקסימום תיכנסו לכושר, שזה לא רע בכלל, אבל רוב הסיכויים שלא לשם כך התכנסנו.

12.אל תתביישו. יש נשים שבטוחות שלהודות שהן בדיאטה זה סוג של בושה. זה לא. בושה זה להבין שאתן צריכות לרדת במשקל ולא לעשות עם זה כלום. אם בעבודה המזכירה רודפת אחרייך עם המפרום שלה, או אם השכנה לא מתכוונת להפסיק לצלצל בדלת עד שתואילי לטעום מעוגת השכבות שלה – אל תתביישי לומר לא, להצהיר שאת בדיאטה ולבקש תמיכה. אם הם לא מתכוונים להצטרף אלייך לדיאטה, לפחות מעכשיו הם ישמרו את האוכל שלהם לעצמם.

13.התלבשו מחמיא. במקום להיכנס לדיכאון כשאתן נכנסות לחנות בגדים, נסו לראות בבוטיק משהו מדרבן, ולאו דווקא מדכא. הצטיידו בכמה בגדי בייסיק ושחקו איתם בעזרת צעיפים, תיקים, נעליים ותכשיטים. מרגע שתתחילו לרזות הרצון לדפוק הופעה יבוא מעצמו.

14.עשו שינויים קטנים. שינויים קטנים עושים את ההבדל: עיברו לשתיית קפה ללא סוכר וחלב, החליטו שהשבוע אתן לא משתמשות במעלית, שימו עליכן פדומטר (מד צעדים) והשוו תוצאות מדי יום. בחרו תוכנית טלוויזיה שאתן אוהבות לצפות בה, ואימרו לעצמכן שבזמן שצפיתן בעוד פרק בתוכנית האהובה, יכולתן להתעמל 20-30 דקות. הזכירו לעצמכן שבכוונתכן לחיות שנים ארוכות ושגם דיאטה הנמתחת על פני מספר רב של חודשים מהווה אחוז קטן מאוד מהחיים שלכן. הגעתן למשקל היעד? נהדר. כדי לשמור עליו הציבו לעצמכן משקל המהווה עבורכן דגל אדום שאותו אינכן מוכנות לעבור, וכך תהיה לכן בקרה עצמית לשמירה על משקל יציב.

15.דעו מה נכנס לגופכן. כשאתן נמצאות בסופרמרקט, במקום לקחת אריזה ולהשליך אותה אל תוך העגלה כלאחר יד, עיצרו רגע וקיראו את האותיות הקטנות שבגב האריזה. בידקו אחוזי שומן רווי, קלוריות, סוכר. יש לא מעט מוצרים שנמכרים לכן כמשהו בריא, כשלמעשה הם מלאים בשומן טרנס ומיני תוספים מתועשים.

;