fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/06/מחאת-חוק-ההפלות2.jpg

יום חשוך לנשים בארצות-הברית: מישל אובמה מגיבה על ביטול הזכות להפלות באמריקה

והיא לא לבד: גם בט מידלר, האלי ברי, מריה קארי, קים קרדשיאן, טיילור סוויפט ועוד מצטרפות למחאה

1מישל אובמה

מישל אובמה: “כואב לי הלב על נשים ברחבי הארץ הזו שאיבדו את הזכות הבסיסית לקבל החלטות מושכלות לגבי גופן”. צילום: יח”צ

בית המשפט העליון בארצות-הברית ביטל בסוף השבוע האחרון את הזכות להפלות ובכך פגע נואשות בזכויותיהן של נשים על גופן. נכון לעכשיו, כ-15 מדינות הפעילו כבר חוקים האוסרים על הפלות, וברחבי ארצות-הברית החלה מחאה ומפגינים רבים יצאו לרחובות.

בין המוחות ברשתות החברתיות בלטה מישל אובמה, אשת הנשיא לשעבר, שפרסמה פוסט נזעם בדף הפייסבוק שלה. “נשבר לי הלב היום”, כתבה אובמה. “כואב לי הלב על נשים ברחבי הארץ הזו שאיבדו את הזכות הבסיסית לקבל החלטות מושכלות לגבי גופן.

“כואב לי הלב שאנו חוזרות לתקופה שבה נשים הסתכנו באיבוד חייהן בהפלות לא חוקיות. תקופה שבה הממשלה מנעה מנשים את השליטה בהריונות שלהן, אילצה אותן להתקדם עם הריונות שלא רצו, ואז נטשה אותן ברגע שהתינוקות שלהן נולדו. כך חיו האמהות והסבתות והסבתות רבתא שלנו, ועכשיו אנחנו שוב כאן.

“אז כן, כואב לי הלב – על הילדה המתבגרת, מלאת התלהבות והבטחה, שלא תוכל לסיים את בית הספר או לחיות את החיים שהיא רוצה כי המדינה שלה שולטת בהחלטות על הגוף שלה; על ההורים המתבוננים בעתידן של בנותיהן מתנדף לנגד עיניהם; לעובדי הבריאות שאינם יכולים עוד לעזור לנשים הרות מבלי להסתכן במאסר.

“כשאיננו מבינים את ההיסטוריה שלנו, נגזר עלינו לחזור על טעויותיה. לעיתים קרובות מדי, ציניות או אדישות גורמות לנו להרגיש שאין לנו מה לומר, אבל זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. ככל שנאפשר לפסימיות לדחוף אותנו הלאה אל חוסר האונים, כך נהיה פחות מוסמכים לעזור ליצור את סוג המדינה שבה אנו רוצים לחיות.

“להחלטה המחרידה הזו יהיו השלכות הרסניות, והיא חייבת להיות קריאת השכמה, במיוחד לצעירים שיישאו בנטל שלה. הרגע הזה קשה, אבל הסיפור שלנו לא נגמר כאן. זה אולי לא מרגיש שאנחנו מסוגלים לעשות הרבה עכשיו, אבל אנחנו יכולים. ואנחנו חייבים.

“הלב שלנו אולי נשבר היום, אבל מחר אנחנו צריכים לקום ולמצוא את האומץ להמשיך לעבוד למען יצירת אמריקה הצודקת יותר שמגיעה לכולנו. נשאר לנו כל כך הרבה לדחוף, להתגייס, לדבר בעד – ואני יודעת שאנחנו יכולים לעשות את זה ביחד”.

מישל אובמה לא היתה היחידה שהגיבה ברשתות החברתיות. כך כתבה הזמרת והשחקנית בט מידלר: “הם עשו לנו את זה. בית המשפט העליון ביטל את הפסיקה שמעוגנת בחוקה יותר מ-50 שנה. איך הם מעזים? בית המשפט העליון אטום לחלוטין לרצונות ולצרכים של העם האמריקאי. חברי הקהילה הגאה תתכוננו, אתם הבאים בתור”.

השחקנית האלי ברי: “אני זועמת על החלטת בית המשפט העליון. צריך לעשות משהו! לאקדח יש יותר זכויות מנשים. תפסיקו את המלחמה הזאת בנשים ותרחיקו את החוקים שלכם מהגוף שלנו. אנחנו חייבים להתאגד ולא לקבל את זה! אנחנו חייבים לעשות משהו בנידון”.

הזמרת טיילור סוויפט: “אני מפוחדת לגמרי מהמקום שבו אנו חיים. אחרי כל כך הרבה עשורים שנלחמנו על זכויות נשים על גופן – ההחלטה היום לקחה מאיתנו את הזכות הזאת”.

הזמרת מריה קארי: “זה באמת בלתי נתפס ומייאש לנסות להסביר לבתי בת ה-11 למה אנחנו חיים בעולם שבו זכויות הנשים נלקחות לנגד עיניינו”.

קים קרדשיאן, הידועה כמי שנלחמת למען זכויות נשים: “באמריקה לרובים יש יותר זכויות מאשר לנשים”.

הזמרת שר: “היום תומכי טראמפ הנלהבים בבית המשפט העליון הפכו אחראים למותן של מאות אלפי נשים אמריקאיות. לא ניתן להעמיד אותם לדין – אבל אל תטעו, הם אשמים. אילו זכויות נוספות הם ייקחו מאיתנו?”.

הזמרת והשחקנית סלינה גומז: “לראות זכות שמעוגנת בחוקה נשללת – זה מזעזע. לכל אשה צריכה להיות הזכות לבחור מה היא רוצה לעשות עם הגוף שלה. סוף פסוק”.

;