fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/מיכל-ובוזי-הרצוג.jpg

מיכל ובוז’י הרצוג: הזוגיות המופלאה והמיוחדת של נשיא מדינת ישראל הבא ושל והגברת הראשונה

מיכל: “ביתנו הוא מבצרנו, לא במובן הפיזי, אלא במובן הנפשי. המשפחה הגרעינית שלנו היא החוזק שלנו”

1מיכל ובוזי הרצוג אוהבים לטייל בארץ

מיכל ובוז’י הרצוג אוהבים לטייל בארץ: “אנחנו ביחד, בדבש ובעוקץ, מתמידים, אוהבים וממשיכים”

מיכל הרצוג, 60, עורכת דין מצליחה, מגשרת ופעילה חברתית תיכנס בחודש הבא לבית הנשיא בירושלים ותהפוך לגברת הראשונה של ישראל. בניגוד לנשות פוליטיקאים רבים, לאורך כל הקריירה של בעלה, יצחק (בוז’י) הרצוג, היא שמרה על פרופיל תקשורתי נמוך והעדיפה להישאר מאחורי הקלעים.

למרות שלא נחשפה יותר מדי לתקשורת, מיכל היתה שם תמיד בשביל בעלה בכל תפקידיו – ח”כ, שר, יו”ר מפלגת העבודה ויו”ר הסוכנות היהודית. על השותפות ביניהם, סיפר בעבר בוז’י: החיים הציבוריים הם מאוד אינטנסיביים. זה לא קל בכלל. אלמלא הכוח של מיכל והתמיכה שלה והיכולת שלנו לשתף הכל ביחד – לא הייתי איפה שאני היום. בכל שעה באמצע הלילה מיכל תהיה שם לדבר איתי. זה משהו מדהים. יחד אנחנו תמיד חולקים את סוף היום שמתחיל מאוד מוקדם”.

בנאום שנשא בשבוע שעבר עם בחירתו לנשיא ה-11 של ישראל, אמר בוז’י: “אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל. אני מביא עמי גם שותפה נפלאה ויחידה במינה –  מיכל רעייתי האהובה, בלעדייך זה לא היה קורה. בלי התמיכה והמחויבויות האינסופיות שלך ובלי היותך שם, תמיד, לאורך הדרך כולה. את ובנינו האהובים נעם, מתן ורועי”.

בשנים האחרונות עסוקה מיכל כעורכת דין בעיקר במגזר הגיל השלישי ומלווה פרויקטים חברתיים. כיום היא מכהנת כנציגתה בארץ של הקרן הפילנתרופית הבריטית מוריס וויויאן וואהל, שמשקיעה בבריאות ובמדעי הרפואה ובאוכלוסיות נזקקות. על פעילותה החברתית אמרה: “זה תענוג עצום. לפעמים העולמות שלי ושל בוז’י מתחברים, בעיקר כשהוא היה שר הרווחה”.

מיכל ובוז’י הרצוג נשואים כבר 36 שנה, הם מתגוררים בשכונת צהלה בתל-אביב ויש להם שלושה בנים. בוז’י: “את מיכל הכרתי בצבא. היא ניגשה אליי. בשקם. אני טענתי לימים שאיך שהסתכלתי עליה אמרתי שהיא תהיה אשתי”. מיכל: “הכוונות שלנו כנראה היו שונות… שמעתי אותו מדבר על חברה משותפת של שנינו וניגשתי לשאול אם הוא באמת מכיר אותה”. בוז’י: “מה שכבש אותי הוא העיניים הכחולות שלה”.

2מיכל ובוזי הרצוג ביום חתונתם

מיכל ובוז’י הרצוג ביום חתונתם לפני 36 שנה: “החתונה שלנו, שהתקיימה עם המשפחה והחברים הקרובים בבית ההורים בהרצליה, היתה מבצע מורכב. אבא כבר כיהן אז כנשיא המדינה וצלמי פפראצי ניסו לחדור דרך הגדרות”

בכל שנה, בט”ו באב, חג האהבה, הם חוגגים את יום הנישואים שלהם. לפני שש שנים, כשחגגו 30 שנות נישואים, הוא כתב בדף הפייסבוק שלו: “מיכל ואני חוגגים שלושים שנות נישואין. שנות דור. יצאנו עם הילדים לחופשה קצרה, מנסים לשמור את הזוגיות שלנו שפויה ואישית עד כמה שניתן.

“האמת, זה אף פעם לא היה קל. אפילו החתונה שלנו, שהתקיימה עם המשפחה והחברים הקרובים בבית ההורים בהרצליה, היתה מבצע מורכב. אבא כבר כיהן אז כנשיא המדינה וצלמי פפראצי ניסו לחדור דרך הגדרות. עברו 30 שנים משותפות, אנחנו ביחד, בדבש ובעוקץ, מתמידים, אוהבים וממשיכים לעוד 30”.

מיכל ובוז’י הם זוג צנוע וכך גם היתה החתונה שלהם. עד היום היא עונדת על אצבעה את טבעת האירוסים שקיבלה ממנו. “החלטנו שאנחנו עושים חתונה צנועה לבני המשפחה בלבד והיו לנו רק 180 אורחים”, סיפר בוז’י בעבר. בכלל, לאורך השנים הם הקפידו לחיות חיים נורמליים. ומיכל הוסיפה: “מאחר ולשנינו קריירות תובעניות, חשוב לנו שהבית יהיה רגיל לחלוטין, של אנשים רגילים. בבית הוא אחראי להוצאת הזבל, להפעלת המדיח, ואני אגלה סוד: אני לא יודעת להפעיל את המדיח, רק הוא יודע. הכי חשוב להתחלק באופן שווה במטלות הבית”.

איך הם משמרים על זוגיות טובה לאורך שנים? מיכל: “קודם כל, ביתנו הוא מבצרנו, לא במובן הפיזי, אלא במובן הנפשי. המשפחה הגרעינית שלנו היא החוזק שלנו. אין ספק בכלל. אני יודעת עם מי אני חיה. בעיניי, אומץ אזרחי, התמדה, מנהיגות, כוח של מנהיג – זה מה שאני רואה בבוז’י. לקום כל בוקר ולעשות את מה שאתה מאמין בו וחושב שהוא הדבר הנכון – בעיניי זה הכוח האמיתי”.

מיכל הרצוג, גדלה ברמת השרון, בתם של שאול אפק, שהיה אלוף משנה בצה”ל ולוחם פלמ”ח, וצביה אפק מורה ומחנכת. כשחמותו נפטרה לפני כחצי שנה, באוקטובר האחרון, בוז’י כתב עליה בפייסבוק: “ברוך דיין האמת. צביה אפק, אמא של מיכל וחמותי הנהדרת הלכה לעולמה בלילה. מחנכת ומורה לחיים שנולדה בעמק, בת למשפחת ברין מחקלאי עפולה. נאהב אותה תמיד”.

3מיכל ובוזי הרצוג בצעירותם

יש לבוז’י הרצוג חוש הומור: “את אשתי מיכל פגשתי בצבא. מאז אנחנו חולקים אי שוויון בנטל. היא קיבלה אותי ואני זכיתי בה…”. צילום: פייסבוק

באחד מטקסי האזכרה לאביו, חיים הרצוג ז”ל, נשיאה השישי של מדינת ישראל, אמר בוז’י: “בעשר שנות כהונתו כנשיא המדינה 1983-1993 אבא הקים שש ממשלות שונות (ראשי הממשלה – שמיר, פרס, שמיר שלוש כהונות רצופות ורבין). הוא דחף בכל כוחו לכינונה של ממשלת לאומית. זו של 1984 בראשותו של שמעון פרס הצילה את הכלכלה הישראלית והחלה ביציאה מלבנון.

“אבא האמין בכל ליבו שאחדות היא הדבר הנכון. בוודאי כשתוצאות הבחירות יצרו כמעט תיקו בין שתי המפלגות הגדולות ואתגרי העם כל כך משמעותיים. בספרו האוטוביוגרפי ‘דרך חיים’ התייחס אבא לסכנות שבקיצוניות ובפילוג בעמינו באומרו: ‘אם לא נוכל לעשות שלום מפנים לגבולותינו, איך נצפה להשיג אותו מחוץ להם?'”.

למרות שהם נתפסים כבני זוג עדינים, בוז’י מודה שמיכל גם יודעת לצעוק כשצריך. בוז’י: “גם אני יודע. בפעם האחרונה זה היה כשלא שמתי את הבגדים במקום”. מיכל: “אני תמיד אומרת שיש לי ארבעה בנים והגדול – בעלי – הוא הכי בעייתי…”. בוז’י לא נשאר חייב: “נשים אומרות שהן רוצות שאנחנו נשלוט בבית, אבל הן שולטות ללא עוררין”.

אין ספק, מיכל הרצוג מעניקה רוח גבית חזקה לבעלה. חברים ומקורבים לה מספרים על אשה חכמה, רגישה, נדיבה, קשובה, אשת שיחה נעימה, מי שיודעת לעמוד על עמדותיה ומכירה את החיים האמיתיים מקרוב. כולם מנבאים כי היא תהיה מנשות הנשיא הטובות שהיו עד היום בישראל. נראה שזכינו.

;