fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/ספרים-מומלצים2.jpg

לרגל שבוע הספר העברי: 5 ספרים על יחסים טעונים בתוך המשפחה שמומלץ מאוד לקרוא

כשאשה יולדת ומתייתמת באותו יום, אהבה בלתי מתפשרת של אם לבנה ואשה שעוזבת בעל אהוב ותאומות. המלצות ספרים של “רות עבור”

1בייבי בלוז

עטיפת הספר “בייבי בלוז”

יחסים טעונים בין אמהות ובנות

ספרה החדש של מרים (מיץ’) קוץ נפתח ברגע מכונן – רגע של בריאה ומוות שמתרחשים ביממה אחת. בגיל ארבעים יולדת רובין את בתה ובו ביום גם מתייתמת מאמה ושוקעת בדיכאון לאחר לידה. מה שמתחיל כדיכאון קטן, מין “בייבי בלוז” בלשון הפסיכולוג שלה, מתפרץ כגל צונאמי אדיר וסוחף בדרכו את חיי הנישואים שלה, את העמדות הפנים ואת ההתחזות הנואשת לבן אדם נורמלי. ואיך זה ממשיך? את זה תצטרכו לקרוא לבד.

מיץ’ – שבגיל 42, אחרי קריירה ענפה כעיתונאית ועורכת בכירה ב”ידיעות אחרונות”, הגשימה את חלומה להפוך לאמא (חד-הורית) ובתום טיפולי פוריות ילדה תאומים בריאים – מספרת סיפור משפחתי שנפרש על פני שלושה דורות ושלוש יבשות תוך חשיפת תת-ההכרה של “התא המשפחתי”, שיהיה אשר יהיה – גדול או קטן, שבור או שלם – לנצח יישא גנטיקה נפשית ייחודית רק לו.

“בייבי בלוז”, מאת מרים קוץ, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2בית קפה ליד הים

עטיפת הספר “בית קפה ליד הים”

בחזרה אל חיי העבר

לורה לא מתחרטת לרגע על כך שעזבה את האי הסקוטי השקט שבו גדלה לטובת הרעש והמהומה של לונדון. כי מה כבר היה לה שם במיוּר? כולם הכירו אותה מיום שנולדה, ואף אחד לא היה נותן לה לשכוח את העבר. בעיר הגדולה היא יכולה להיות אנונימית ושאפתנית ולשקוע בהתאהבות חסרת סיכוי בבוס המהמם שלה, ג’ואל.

אבל כשלקוח חדש דורש שתחזור אל מיור, פלורה נסחפת בחזרה אל החיים עם שלושת אחיה (כולם חסונים, קולניים וכפי הנראה חסרי תועלת בבית) ועם אביה. ובשעה שהיא מגלה מחדש את אהבתה לבישול ומפיחה חיים בחנות הקטנה והמאובקת שבבית הוורוד בנמל, היא צריכה גם להשלים עם טעויות העבר – ולהבין היכן בדיוק שוכן העתיד שלה. ספר סוחף ומרגש, מלא הומור ורומנטיקה.

“בית קפה ליד הים“, מאת ג’ני קולגן, הוצאת “הכורסא-מודן”.

3אדמה אמריקאית

עטיפת הספר “אדמה אמריקאית”

אהבה בלתי מתפשרת של אם לבנה הקטן

אתמול, לידיה היתה בעלת חנות ספרים מהעיר אקפולקו שבמכסיקו. אתמול היא היתה נשואה באושר לבעלה העיתונאי. אתמול היא היתה מוקפת בבני משפחתה האהובים.

היום, בנה היחיד בן השמונה, לוקה, הוא כל מה שנותר לה. למענו היא מוכנה לשאת מצ’טה ולסכן את חייה. למענו היא מוכנה לקפוץ מקרון לקרון על גג של רכבת דוהרת. למענו היא תמצא את הכוחות להמשיך ולברוח אל אדמת ארצות הברית, הרחק ממי שמבקש לרצוח אותה ואת בנה.

“אדמה אמריקאית” מאת ג’נין קאמינס הוא רומן שנקרא בנשימה עצורה, ובמרכזו עומדת אהבתה הבלתי מתפשרת של אם לבנה הקטן בעיתות של פחד ואי-ודאות. הרומן זינק אל צמרת רשימות רבי-המכר בארצות הברית מיד עם צאתו לאור, עורר דיונים סוערים ותגובות נלהבות וזועמות כאחד, וצפוי להפוך לסרט.

“אדמה אמריקאית“, מאת ג’נין קאמינס, הוצאת “אחוזת בית ידיעות אחרונות”.

4אשת סודו

עטיפת הספר “אשת סודו”

כשאשה עוזבת הכל בלי להביט לאחור

בכל בוקר אנה מתעוררת לשיגרת חיים מעוררת קנאה: יש לה בעל אוהב, עבודה מוצלחת, תאומות מתוקות בנות שלוש ובית שאפשר רק לחלום עליו. אז איך אשה כזאת נדחפת, ברגע אחד, למהלך שאין ממנו דרך חזרה? מה גורם לה לקום בוקר אחד ולעזוב הכל בלי להביט לאחור? האם ייתכן שהיא עושה את כל זה עבור גבר שלא מבטיח לה דבר?

“אשת סודו” הוא רומן פסיכולוגי מותח שאי אפשר להניח מהיד. במרכזו, גיבורה חכמה ועצמאית השולטת בגורלה. ואולי מישהו אחר שולט בה, בעצם? האם ייתכן שכל מה שאנה יודעת על העולם הוא טעות? האם היא מספרת לה (ולנו) את כל האמת, או שאולי היא בכלל לא יודעת מהי האמת?

“אשת סודו”, מאת שרלוט פילבי, הוצאת “תכלת”.

5לרשת את אידית

עטיפת הספר “לרשת את אידית”

נצרה בליבה סוד 50 שנה

מגי שיטס, אם חד-הורית מניו-יורק, שימשה במשך שנים כממרקת הבלתי נראית של בתי העשירים בעיר כדי לשרוד. היא קרצפה, צחצחה, איבקה והבריקה את בתיהם. כל זה משתנה כשמעסיקתה לשעבר נפטרת ומשאירה למגי ירושה מדהימה: בית בסֶג הרבור. אז מה הקאץ’? הוא מגיע עם דיירת: אידית, אמה בת השמונים ושתיים של המנוחה.

לאידית יש אלצהיימר – או זה לפחות מה שהרופאים אומרים לה – אבל היא זוכרת היטב כיצד בתה לייזה היטיבה להאיר את החדר, או הותירה עננים שחורים בלכתה. כעת לייזה שמה קץ לחייה והשאירה את אידית כירושה, כמו ספה או שרשרת פנינים, לאשה צעירה הלבושה בבגדים זולים, אם לפעוטה.

גם מגי וגם אידית משוכנעות שלהסדר הזה אין כל סיכוי, אבל בעוד הקיץ גווע נרקם בין השתיים קשר אמיץ, ואידית, המבינה שזיכרונה הולך ומתעמעם, חשה צורך לחלוק את הסוד שנצרה בלבה קרוב לחמישה עשורים ומשגרת את מגי למשימה שאולי, רק אולי, תספק לשתי הנשים את מה שהן זקוקות לו.

“לרשת את אידית”, מאת זואי פישמן, הוצאת “ידיעות ספרים“.

 

;