fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/10/מיקי-גדול.jpg

מיקי חיימוביץ’ חזרה מכנס האקלים באו”ם: “ישראל נשרכת מאחור באנרגיה מתחדשת ובתעשייה מזהמת”

מיקי חיימוביץ’ חזרה מכנס האקלים באו”ם, והבינה שיש לנו הרבה מה לעשות וללמוד לטובת הבריאות והסביבה שלנו, ולמען ילדינו והדורות הבאים. “סוגיית משבר האקלים ממש לא נדונה אצלנו, לא מקודמת וזה מתסכל”, היא אומרת. “ישראל נשרכת מאחור באנרגיה מתחדשת, בתעשייה מזהמת, בשימוש בפלסטיק ובהטמנת אשפה”. בניו-יורק היא גם פגשה את פעילת איכות הסביבה גרטה תונברג בת ה-16 משוודיה, שהחלה את המאבק במשבר האקלים העולמי

1מיקי חיימוביץ' בוועידת האקלים באום

מיקי חיימוביץ’ בוועידת האקלים באו”ם: “4 מיליון מפגינים ברחבי העולם, כמיליון רק בניו-יורק, יצאו לקרוא למנהיגים לעשות משהו כדי להציל את עתידם”

מיקי חיימוביץ’ חזרה בשבוע שעבר מוועידת האקלים באו”ם, כנציגת הכנסת וכחול לבן במשלחת הישראלית, והיו לה הרבה מחשבות בדרך הביתה. בפוסט חשוב שהעלתה בפייסבוק שלה, כתבה: “ניו- יורקרים ותיקים מכירים את התקופה הזו בחודש ספטמבר של העצרת הכללית של האו”ם כשרחובות שלמים נסגרים והעיר נכנסת לסוג של עוצר עם הגעתם של מנהיגי מדינות העולם.

“הפעם התכונה היתה אחרת. כבר ביום שישי נחסם חלק גדול מהעיר בשל הפגנת התלמידים העצומה שנערכה – Strikes For The Future. שנה אחרי שגרטה תונברג, הנערה השוודית בת ה-16, התחילה להפגין עם שלט מחוץ לפרלמנט השוודי, הגיעה התנועה שהניעה לשיא עולמי.

2מיקי חיימוביץ בכניסה לוועידת האקלים

מיקי חיימוביץ בכניסה לוועידת האקלים: “כולם מבינים שמספיק עם דיבורים ושחייבים להתחיל לעשות”

“4 מיליון מפגינים ברחבי העולם, כמיליון רק בניו-יורק, מרביתם בני נוער שיצאו לקרוא למנהיגים לעשות משהו כדי להציל את עתידם. המסר הזה מהדהד, בכל זאת גם למנהיגים יש ילדים או נכדים. לכן, בפעם הראשונה קדמה לוועידת האקלים ועידת נוער, שיזם אנטוניו גוטרש, מזכ”ל האו”ם הנוכחי, שחייבים להגיד לזכותו שהוא מבין ופועל בכל מה שקשור למשבר האקלים.

“אין ספק שתחושת הדחיפות מורגשת יותר, לכן גם נקראה הוועידה Climate Action, כי כולם מבינים שמספיק עם דיבורים, חייבים לעשות. זהו גם הטון שנשמע בקרב המנהיגים שדיברו בפני העצרת. המדינות שראשיהן דיברו נבחרו בקפידה, רק כאלו שיכלו לדבר על תהליכים שכבר נעשו/ קודמו.

3גרטה תונברג, פעילת איכות הסביבה משוודיה, נואמת באום

גרטה תונברג, פעילת איכות הסביבה משוודיה, נואמת באו”ם. חיימוביץ’: “היתה לגרטה השפעה עצומה על ההחלטה שלי להיכנס לפוליטיקה”

“לכן היתה שם ראשת ממשלה ניו-זילנד; עמנואל מקרון, נשיא צרפת; אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה; ואפילו ראש ממשלת הודו שמקדם איסור שימוש בפלסטיק חד פעמי. נוגעים ללב במיוחד היו ראשי מדינות האיים הקטנים. הם מדברים כמעט בפאניקה. סוף העולם שלהם כבר ממש מורגש והעולם עדיין מתקשה לעמוד ביעדים שהציב, מתקשה לעצור את הקטסטרופה.

“בוועידות כאלה הרבה עניין נמצא דווקא מחוץ לאולם העצרת, באירועי צד ובמפגשים שיכולים לקרות רק כשכל השחקנים מגיעים לאותו מקום. שמחתי לכן להכיר כמה דמויות מפתח, כמו הכלכלן ג’פרי זאקס מאוניברסיטת קולומביה, שמשמש כיום יועץ מיוחד למזכ”ל האו”ם בנוגע ל-Sustainable Development Goal, המטרות הגלובאליות שאימץ האו”ם; את לורד ניקולס סטרן מלונדון, שהציג כאן דו”ח חדש בנוגע לערים ואקלים; את מרסל ביוקבום, השליח ההולנדי לשינוי אקלים (מתברר שיש להם שגריר מיוחד לנושא); ואת דר’ ג’ונתן פרשינג, שהיה אחד מדמויות המפתח בצוות של ברק אובמה בזמן כתיבת הסכם פריז.

4נשיא צרפת עמנואל מקרון מאזין לאחד הנאומים באום

נשיא צרפת עמנואל מקרון מאזין לאחד הנאומים באו”ם

“היה מעניין גם לשמוע את מזכיר המדינה לשעבר ג’ון קארי במועדון ייל מדבר על היוזמה החדשה שלו ביחד עם ארנולד שוורצנגר שנקראת World War Zero. בערבים היו אירועים מיוחדים כמו זה של השגרירים המיוחדים ליעדי ה-SDG, או האירוע בנושא האוקיינוסים שאירח הנסיך הנורווגי והנחה אלק בולדווין.

“ואי אפשר לסיכום בלי מילה על גרטה. אותה נערה שכפי שסיפרתי בנאום הבכורה שלי בכנסת היתה לה השפעה עצומה על ההחלטה שלי להיכנס לפוליטיקה. הפעם שמעתי אותה מקרוב ממש, וחוויתי בצורה עמוקה את עוצמת הרגש שבו היא נתונה ומופנה החוצה. גרטה כמו תמיד יודעת לומר את הדברים בצורה שקשה להישאר אדישים אליה.

4נשיא צרפת עמנואל מקרון מאזין לאחד הנאומים באום

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נואמת בוועידת האקלים באו”ם

“לצערי, ככל שפרסומה והשפעתה גוברים, כך עולה גם הביקורת נגדה. רובה מכאלה שאין להם מושג על מה היא מדברת ומהו סיפורה האישי. אני בזה לציניקנים, לכל המכחישים ובמיוחד מתקשה להבין איך הגורל של העול , אותו משבר שמשפיע על כולנו בלי הבדל דת גזע או מין, הפך להיות גם נושא פוליטי של ימין או שמאל. מדוע גם כשהאנושות עומדת מול סכנת הכחדה משמעותית אנשים בוחרים להתעלם, לבוז ולהמשיך להרוס את עתיד ילדינו.

עכשיו חזרה לישראל ולעבודה. עכשיו יותר מתמיד אני מבינה שיש כל כך הרבה מה לעשות.

6ג'ון קארי מסביר במועדון ייל על משבר האקלים העולמי

ג’ון קארי מסביר במועדון ייל על היוזמה החדשה שלו ביחד עם ארנולד שוורצנגר

7האירוע בנושא האוקיינוסים שאירח הנסיך הנורווגי והנחה אלק בולדווין.

האירוע בנושא האוקיינוסים שאירח הנסיך הנורווגי והנחה אלק בולדווין

8ועידת האקלים של האום

ועידת האקלים של האו”ם, ספטמבר 2019

צילומים: מיקי חיימוביץ’ פייסבוק

;