fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/02/שחקניות-מעל-40ב-1.jpg

10 שחקניות מעל גיל 40 שעדיין שולטות בהוליווד

העולם לא שייך רק לצעירים: תראו את אנג’לינה ג’ולי, שרליז ת’רון, גווינת פאלטרו וריס וויתרספון ועוד, שיודעות גם לעשות עסקים

בהוליווד כיום, כך מתברר, אין אפליה על רקע גיל. עובדה: יותר ויותר שחקניות מעל גיל 40, 50, 60 ואפילו 70 שולטות בשנים האחרונות בהוליווד ביד רמה. חלקן, במקביל למשחק, הפכו לפעילות חברתיות, מה שחיזק את מעמדן בבירת הקולנוע ובעולם כולו, חלקן הקימו חברות הפקה, חלקן גם מביימות, חלקן הפכו לנשות עסקים. מה שבטוח – הוליווד כבר לא סוגדת רק לנעורים.

1אנג'לינה ג'ולי למון גרלן

אנג’לינה ג’ולי. מפיקה בעצמה את הסרטים. צילום: “מון גרלן”

אנג’לינה ג’ולי, 45: “אין דבר יותר אטרקטיבי מאדם שנאמן לעצמו”

רקורד: שחקנית, במאית, תסריטאית ומפיקת קולנוע. בשנות ה-2000 הפכה לאחת מהשחקניות היקרות בהוליווד עם שכר ממוצע של 15 מיליון דולר לסרט. זוכת אוסקר וגלובוס הזהב (“נערה בהפרעה”) ואחרים. אנג’לינה ג’ולי ידועה לא פחות בפעילותה ההומניטרית, ומעבר לאימוץ ילדים מארצות העולם השלישי, עורכת סיורים מתוקשרים במקומות אלו בחסות האו”ם ובשנים האחרונות מכהנת כ”שגרירת רצון טוב”. כמו כן, היא אחת ממייסדי היוזמה למניעת אלימות מינית, קמפיין גלובלי למניעת השימוש באונס כבנשק בעת מלחמה.

סרטים אחרונים: ב-2020 השתתפה ב-3 סרטים – “איוון האחד והיחיד” (דיבוב), ”הנצחיים״ בתפקיד תנה ו”לכל אלה שאיחלו לי למות” בתפקיד האנה פבר. החודש פורסם כי חברת הסרטים “מאוורל” עומדת לצאת עם סרט חדש, Eternals, שכולל אנסמבל שחקנים מסקרן בהובלת אנג’לינה ג’ולי.

קמפיין: בשנים האחרונות היא מובילה את קמפיין הבושם “מון גרלן” של “גרלן פריז”, שניחוחו עוצב בהשראת הכוכבת שמאופיינת בנשיות חזקה, חופשייה וחושנית. לא מפתיע שג’ולי היא הפנים של המותג הצרפתי, שכן הוא חרת על דגלו מודעות אקולוגית גבוהה ומחויבות לשמירה על כדור הארץ. את כל רווחיה מהבושם תרמה ג’ולי לצדקה.

אפליה גילאית: ג’ולי מתנגדת לתפיסה שהנשיות דועכת אחרי גיל 40, ובשנים האחרונות מפיקה ומביימת סרטים כי זה יותר מעניין בעיניה. “הגיל לא מעניין”, אמרה בעבר. “אין דבר יותר אטרקטיבי מאדם שמקפיד להיות נאמן לעצמו. היופי של נשים מתגלם ברוח ובנחישות שלהן להיות נאמנות לעצמן ולא בגילן”.

ציטוט: “נשים לקחו על עצמן הרבה מאז ומתמיד ואנחנו יכולות לקחת על עצמנו אפילו הרבה יותר. זה בטבע שלנו. עם זאת, אנחנו צריכות להקפיד לדאוג גם לעצמנו ולא לצפות מאחרים לעשות זאת”.

בנות 40 פלוס השולטות

2שרליז תרון דיור

שרליז ת’רון. אחד הסמלים של המלחמה בהטרדות מיניות בהוליווד. צילום: “דיור”

שרליז ת’רון, 45: “משחקת כיום בצורה יעילה יותר מאשר לפני 20 שנה”

רקורד: שחקנית קולנוע ומפיקת סרטים. זוכת אוסקר וגלובוס הזהב (“מונסטר”) ואחרים. שרליז ת’רון נחשבת לאחד הסמלים של המלחמה בהטרדות מיניות בהוליווד, חברה בארגון אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים ותומכת בזכויות הקהילה הגאה. ת’רון, ילידת דרום-אפריקה, הקימה פרויקט הסברה הנושא את שמה  לקידום צעירים אפריקאים.

סרטים אחרונים: ב-2019 שיחקה בסרט “פצצה”, שבו גילמה דמותה של מגין קלי, מגישת הטלוויזיה של “פוקס ניוז” ואחת הנשים שהביאו להפלתו של מייסד ומנכ”ל הערוץ, רוג’ר איילס, בגין הטרדות מיניות. ב-2020 כיכבה בסרט “משמר האלמוות”, שזכה לביקורות חיוביות וצפוי לו סרט המשך. בקרוב נראה אותה ב”מהיר ועצבני 9″.

קמפיין: כבר 8 שנים היא משמשת כפרזנוטרית של הבושם “ז’אדור” של “דיור”. בית האופנה הצרפתי תומך בפרויקט ההסברה האפריקאית של ת’רון ומשקיע במלגות מנהיגות לצעירים ביבשת השחורה.

אפליה גילאית: ת’רון: “לא חושבת שיש כיום אפליה על רקע גיל בהוליווד. אני משחקת כיום בצורה יעילה יותר מאשר לפני 20 שנה”.

ציטוט: “אמא שלי תמיד אמרה לי כשהייתי ילדה קטנה, ‘חובתך כבן אדם לעמוד לצד אלה שאינם יכולים לדבר בעד עצמם'”.

3גווינת פאלטרו אינסטגרם

גווינת פאלטרו: האימפריה שלה שווה 250 מיליון דולר. צילום: אינסטגרם

גווינת פאלטרו, 48: “ככל שאני מתבגרת אני פחות שיפוטית כלפי עצמי”

רקורד: שחקנית קולנוע, תיאטרון וטלוויזיה, תסריטאית ואשת עסקים. ב-1998 זכתה באוסקר על תפקידה ב”שייקספיר מאוהב”. החל מ-2008 החלה גווינת פאלטרו לדגול באורח חיים בריא, הכולל ניקוי רעלים דרך הזנה עיקרית משייקים ותזונה טבעית, ופתחה אתר בשם GOOP, המהווה מעין מדריך עכשווי לחיים מושלמים וכולל, בין היתר, מתכונים, כתבות אופנה וטיפים לצד חנות מקוונת.

סרטים אחרונים: ב-2018 וב-2019 גילמה אותה דמות בסרטים “הנוקמים: מלחמת האינסוף” ו”הנוקמים: סוף המשחק”. ב-2020 החלה להגיש סידרה תיעודית בנטפליקס בשם “המעבדה של גופ”, אודות חברת הלייף סטייל שלה.

עסקים: פאלטרו, כאמור, הרחיבה את אימפריית החיים הטובים שלה “גופ” גם לתחום הטלוויזיה, אימפריה ששווה 250 מיליון דולר. היא סגרה עונה ראשונה של המיני סידרה “המעבדה של גופ”, שנגעה בנושאים שנחשבים לטאבו, ועתה עובדת על עונה שנייה.

אפליה גילאית: בתוכניתה בנטפליקס פאלטרו מובילה כיום את השיח על טרום גיל המעבר, והיא האחרונה להתכחש לגילה. לדבריה, “ככל שאני מתבגרת אני מרגישה יותר ויותר אני, ואני פחות שיפוטית כלפי עצמי”.

ציטוט: “אני חושבת שלא קל להתבגר. זה תהליך, ואני חושבת שכשאת רואה את הפרצוף שלך מתחיל להשתנות את לא בהכרח מרגישה הכי יפה. אבל האירוניה היא שבדיוק באותו הזמן את מתחילה באמת לאהוב את עצמך, כך שמבפנים את מרגישה יפהפייה”.

4ריס וויתרספון אינסטגרם

ריס וויתרספון. עשתה את המעבר הנכון מהקולנוע לטלוויזיה. צילום: אינסטגרם

ריס וויתרספון, 44: “שמחה שתדמית הילדה הטובה שלי הלכה ונשחקה”

רקורד: שחקנית קולנוע וטלוויזיה, מפיקה ואשת עסקים. זוכת אוסקר וגלובוס הזהב (“הולך בדרכי”) ואחרים. לריס ווית’רספון חשבון אינסטגרם פעיל עם למעלה מ-25 מיליון עוקבים. עשתה את המעבר הנכון ובזמן מהקולנוע לטלוויזיה ומככבת בשלוש סדרות מצליחות.

סרטים אחרונים: ב-2017 החלה לשחק בסידרה המצליחה “שקרים קטנים גדולים” לצידן של ניקול קידמן וזואי קרביץ, שמשודרת עדיין ברשת HBO. מ-2019 ועד היום היא משחקת לצידם של ג’ניפר אניסטון וסטיב קארל בסידרת הטלוויזיה “תוכנית הבוקר” בשירות הסטרימינג של אפל TV פלוס. ב-2020 זכתה בתפקיד נוסף בטלוויזיה, “שריפות קטנות בכל מקום”, שמשודר עד עכשיו.

עסקים: היא אחת המפיקות החריפות ביותר בתעשייה. בין השאר, הפיקה את “נעלמת”, שהכניס 369 מיליון דולר ואת רב המכר של שריל סטריאד, Wild, שהרוויח 52 מיליון דולר. ב-2016 הקימה את אולפני Hello Sunshine שמוקדשים להפקת סיפורים על נשים. אחר כך הגיעה הסידרה “שקרים קטנים גדולים” של HBO, שם שימשה מפיקה בפועל לצד ניקול קידמן, שגם כיכבה לצידה. ב-2015 היא אף השיקה את “דרייפר ג’יימס”, מותג לייף סטייל ואופנה ופתחה מספר חנויות.

אפליה גילאית: “שמחה שתדמית הילדה הטובה שלי הלכה ונשחקה ואני מרגישה כיום נהדר עם עצמי. אני בהחלט שותפה להצלחות שלי”.

ציטוט: “אני גדלתי על שחקניות כמו סיגורני וויבר ודברה ווינגר, ואני רק יכולה לקוות שיהיו סרטים ונשים שישמשו עבור בתי ובנות גילה השראה בצורה דומה”.

5אוה לונגוריה ללוריאל פריז

אוה לונגוריה. שחקנית, מפיקה, במאית ואשת עסקים. צילום: “לוריאל פריז”

אוה לונגוריה, 45: “גם את הילד הראשון שלי ילדתי בגיל 43”

רקורד: שחקנית, מפיקה, במאית ואשת עסקים. מוכרת בעיקר בשל השתתפותה בסידרת הטלוויזיה “עקרות בית נואשות” בתור גבריאל סוליס. זכתה בשני פרסי גילדת שחקני המסך והיתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב. ב-2006 הקימה את עמותת “הגיבורים של אוה” העוזרת למבוגרים ולילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף, היא דוברת לאומית לעמותה “הורים נגד הסרטן” ועמותות נוספות. יש לה עמותה הנקראת על שמה המסייעת ללטיניות בארה”ב לבנות עתיד טוב יותר להן ולמשפחותיהן, דרך חינוך.

סרטים אחרונים: ב-2019 שיחקה והפיקה את סידרת הטלוויזיה “גרנד הוטל” לרשת ABC, אשר מבוסס על סידרת טלוויזיה ספרדית באותו שם. לונגוריה גם ביימה פרק מתוך הסדרה. ב-2020 כיכבה בסרט “האהבה של סילביה” בתפקיד כרמן.

עסקים: לונגוריה עוסקת לא מעט בתחום הקולינריה והאופנה, יש לה לא מעט חנויות, היא מקמפנת ל”לוריאל פריז”,  מוציאה בשמים, ובמרץ 2017 השיקה קולקציית בגדים באתר הרשמי שלה. עובדה מעניינת: היא בעלים משותף של קבוצת כדורגל לנשים (יחד עם נטלי פורמן ועוד שותפים).

אפליה גילאית: “אין דבר כזה כיום. גם את הילד הראשון שלי ילדתי בגיל 43”.

ציטוט: “אני אוהבת את הצד העסקי של העסק שלי, ואני אוהבת כל דבר שיש לו הצלחה הניתנת למדידה”.

ועוד ברשימה: קייט ווינסלט, 45; ג’ניפר גארנר, 48; קייט בקינסייל, 47; דרו ברימור, 45; ונטלי פורטמן, אוטוטו 40.

;