fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/11/סקר-ניקוי-עור-הפנים.jpg

סקר עולמי ראשון: 55% מהאנשים נוטים לשטוף את הפנים שלהם פחות מדי או יותר מדי

מותג הטיפוח “סרווה” בדק את נושא ניקוי עור הפנים: מהם הרגלי שטיפת הפנים ומהן התפיסות המוטעות

1סרווה

בעידן מגיפת הקורונה, כאשר יש לשמור על היגיינה קפדנית ועל מסכות פנים, ניקוי עור הפנים הוא אקטואלי ביותר. מחקר בלעדי שנערך על ידי חברת “איפסוס” עבור מותג הטיפוח CeraVe ב-11 מדינות בכל היבשות, בחן את האמונות סביב “עשו/אל תעשו” בכל הקשור לניקוי הפנים והשווה אותן לשיגרות הניקוי בפועל בקרב האוכלוסייה.

מדובר בסקר עולמי ראשון בנושא ניקוי עור הפנים. למרות העובדה שהרוב המוחלט (70%) מהנשאלים מרגישים שהם יודעים באיזו תדירות עליהם לשטוף את הפנים שלהם, בפועל, פחות ממחצית (44%) אכן עושים זאת פעמיים ביום, בעוד שיותר משליש (35%) לא שוטפים את הפנים לעיתים קרובות מספיק (פחות מפעמיים ביום).

יתרה מכך, בנוסף לפער המפתיע הזה בין הידע והמעשים בפועל, המחקר גם מציג את הקשר בין בריאות פיזית של העור לרווחה רגשית: מתוך הרוב המכריע (76%) מהנשאלים שלעיתים מוותרים על שטיפת הפנים לפני השינה, יותר ממחצית (53%) מרגישים מלוכלכים, אשמים, מתוסכלים או נבוכים כשזה קורה.

פנלופי ז’ירו, המנכ”לית העולמית של סרווה, מציינת: “מחקר זה מדגיש סתירה המצויה בלב שיגרות ניקוי עור הפנים ברחבי העולם. למרות רמה גבוהה של ביטחון בנוגע לשיטות לניקוי עור הפנים, מספר לא מבוטל של אנשים מקבל מידע שגוי, ובמילים אחרות, פשוט טועה. יותר מ-30% מהנשאלים לא ידעו מהו המחסום העורי – דבר העלול למנוע מהם לבחור את מוצר הניקוי הנכון לעור הפנים”.

“עקרונות ניקוי הפנים (כגון שטיפת הפנים פעמיים ביום והזנת המחסום העורי) עדיין אינם מובנים על ידי רבים ברחבי העולם”, מוסיפה דר’ מישל הנרי, רופאת עור מניו-יורק. “מחקר זה מדגיש את הצורך בידע ובחינוך נוספים בכל הקשור לדרך הנכונה לנקות את עור הפנים, כמו גם בהתייעצות עם מומחים: כך למשל פחות מ-3 מתוך כל 10 נשאלים (29%) התייעצו עם מומחה ברפואת עור בכדי לאשר את סוג העור שלהם, שזהו שלב חיוני בטיפוח נכון של העור.”

2סרווה בזום

הדרמטלוגים מהעולם שהשתתפו במסיבת העיתונאים של “סרווה” והציגו את התוני הסקר

האתגרים ביצירת שיגרה עקבית

ניקוי עור הפנים אינו שונה משגרות אחרות בהקשרי בריאות ואורח חיים: בעוד גברים ונשים מבינים את ערכם של הרגלים נכונים ומציבים לעצמם רף גבוה להשגתם (עם 73% אשר מדרגים את הפנים כחלק החשוב ביותר בגוף שיש לנקותו, הרבה יותר מאשר בתי השחי (54%) או שיער (29%), המציאות על פי רוב פחות עקבית ומרובת סתירות.

כמו כן עולה מהסקר, בעוד שרובם המכריע של הנבדקים חש בקיא בנושא ניקוי עור הפנים, 4 מתוך כל 10 (40%) מודים שהם אינם יודעים איזה סוג של תרחיץ לניקוי הפנים מתאים ביותר לסוג עורם ויותר משליש (37%) אינם מבינים את המשמעות של רמת חומציות pH מאוזנת.

בנוסף, רוב האנשים לא פנו לייעוץ מקצועי בנוגע לניקוי נכון של עור הפנים: לדוגמא, 67% מאמינים שהם יודעים מהו סוג העור שלהם, אולם פחות מ-3 מתוך 10 (29%) התייעצו עם מומחה בכדי לאשר זאת. רבע או יותר טועים בניקוי עור הפנים שלהם בכל פעולה ו-60% לא חושבים על המחסום העורי שלהם – היבט מהותי בבריאות העור – כאשר הם בוחרים את המוצר לניקוי עור הפנים.

במסיבת עיתונאים לכתבי ועורכי יופי שנערכה בזום מטעם “סרווה” השתתפו דרמטולוגים מובילים מהעולם: פרופ’ דניאלה אנטלו מברזיל, מאנגליה ודר’ מישל הנרי מארה”ב. כשהם בחנו את התשובות שלנו, העיתונאים, הם התרשמו לטובה: 83% הודו כי הם רוחצים פנים פעמיים ביום (בעוד בסקר עלה כי רק 55% רחצו פנים פעמיים ביום). בנוסף, 99% מהעיתונאים השתמש בתכשיר ניקוי עדין ורק 1% השתמש רק במים.

כמה זמן צריך לרחוץ פנים? רופאי העור המליצו על 20-30 שניות והדגישו שרחצה ארוכה מדי עלולה להזיק לעור הפנים. כאשר מורידים איפור כבד אפשר לרחוץ פנים גם דקה. פרופ’ אנטלו הדגישה כי “רחצת פנים פעמיים ביום חשובה מאוד, אך יותר חשוב לרחוץ אותן עם המוצר הנכון המתאים לסוג העור. בכל מקרה, לא מומלץ להשתמש ביותר מדי מוצרי ניקוי ביחד”.

ב”סרווה” מבקשים להדגיש את חשיבות המחסום העורי (שכבת העור העליונה, הקרנית), שמגינה על העור מפני מזיקים חיצוניים, כמו זיהום אוויר, לכלוך, פיח, חיידקים וכו’. פרופ’ קורק: “כל אחת חייבת לדעת מהו בדיוק סוג העור שלה ולבחור את הנוסחה המתאימה לניקוי העור”.

3סדרת מוצרים סרווה

סידרת מוצרי “סרווה” לניקוי וליחוח העור בהתאם לסוג העור

תפיסות שגויות נפוצות בניקוי העור

למרות שניקוי עור הפנים עשוי להיראות כשיגרה קלה ופשוטה, מחקר זה מגלה מיתוסים רבים ונרחבים בקרב נשים ואף יותר בקרב גברים. לדוגמה, שניים מכל חמישה גברים משתמשים במים בלבד כדי לשטוף את הפנים (בין 42% ל-45% תלוי בשעות היום), בעוד שיותר משליש משתמשים בסבון רחצה מוצק (34%-36% תלוי בשעה ביום).

כמו כן, קיימות תפיסות מוטעות משמעותית אשר קשורות לסוג העור ולבחירת המוצר (בולט יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים): 38% מהגברים (לעומת 17% מהנשים) מאמינים ש”כל סבון הוא טוב” בכל הנוגע לשטיפת הפנים.

לבסוף, המחקר גילה מספר אתגרים כלליים יותר המתייחסים להיגיינת העור: 71% מהגברים לא החליפו וכיבסו את הסדינים/ ציפיות גם לאחר שבועיים ויותר (לעומת 66% מהנשים), בעוד שיותר מ-1 מכל 2 נשים לא הסירו את האיפור לפני השינה (60%) או השתמשו במברשות איפור מלוכלכות (56%).

ניקוי עור הפנים ברחבי העולם

צרפתים וספרדים מוצאים את האיזון הנכון בין ניקוי העור והגנה על העור – הצרפתים (73%) והספרדים (76%) נוטים לדעת משמעותית יותר מהממוצע שיש לשטוף את הידיים לפני שטיפת הפנים, או שסבונים גסים ומשפשפים (סקראבים) יכולים להזיק לעור (67% ספרדים ו-54% צרפתים). במובן זה, הם נוטים פחות מהממוצע לטעות בנוגע לניקוי העור שלהם.

והאמריקאים מודעים מאוד לנזקים הנגרמים על ידי סבונים גסים ושוחקים (50%), או כתוצאה מאי שטיפת הפנים לאחר פעילות גופנית (50%), ומשימוש בטלפון סלולרי (41%). עם זאת, למרות הידע הרב שלהם, העמים האלה שוטפים את הפנים שלהם פחות מדי – 1.6 פעמים ביום. 43% מהבריטים, לא להאמין, נוטים לומר שזה בסדר אם הם לא שוטפים את הפנים כל לילה.

מוצרי הניקוי של “סרווה” שניתן להשיג בארץ: תחליב ג’ל לניקוי והזנת העור בלחות, לעור רגיל עד יבש, ללא סבון, ללא בישום, ללא פראבן; ג’ל מקציף לניקוי לעור רגיל עד שמן, להגנה הטבעית של עור הפנים והגוף. ללא סבון, ללא בישום, ללא פראבן, לא קומודוגני; ומי פנים מיסלריים – פורמולה עדינה שפותחה עם דרמטולוגים, המנקה ביעילות, מעניקה לחות ומסירה איפור, מבלי לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית של העור. התכשיר היפואלרגני, ללא בישום, ללא פראבן.

;