fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/08/נשים-פורצות-דרך-בבריאות.jpg

רק בריאות: אות הוקרה הוענק לנשים פורצות דרך התורמות לקידום בריאות נשים בארץ

הזוכות: דר’ דנה צפת מהדסה, הילה אלרואי מחדשות 13, ודר’ יסמין פרהדיאן, מתמחה בגינקולוגיה מוולפסון

1נשים פורצות דרך בבריאות

מימין לשמאל: לאה פדידה, ישראל גולדשטיין, דר’ דנה צפת, דר’ יסמין פרהדיאן, הילה אלרואי, חגית פאר ומירי אורן. צילום: חיים ורסנו, מערך הסברה קק”ל

במסגרת אירוע עוצמה נשית וחיים בריאים של קרן קימת לישראל ונעמת, שנערך ביער בן שמן, הוענק השבוע אות ההוקרה “אשה בריאה” לשלוש נשים התורמות לקידום בריאות נשים. מקבלות אות ההוקרה הן דר’ דנה צפת, מנהלת המרכז לבריאות לב האשה בהדסה; הילה אלרואי, עיתונאית וראשת דסק הבריאות בחדשות 13; ודר’ יסמין פרהדיאן, מתמחה בגינקולוגיה ומיילדות בבית החולים וולפסון בחולון.

בנוסף לאירוע הענקת האות, צוינו 100 שנים להקמת תנועת נעמת ו-120 שנים להקמת קק”ל. המשתתפות באירוע עברו סדנאות של תזונה, תנועה, אומנות והעצמה. אלו הן סיפוריהן של הזוכות באות ההוקרה “אשה בריאה”:

דר’ דנה צפת היא מנהלת המרכז לבריאות לב האשה בבית החולים הדסה בירושלים, שבו היא עובדת גם כמנהלת המרכז וגם כרופאה קרדיולוגית בכירה במערך הלב. כמנהלת ומייסדת המרכז לבריאות לב האשה מזה 7 שנים, מקדישה דר’ צפת את חייה להעלאת המודעות למחלות לב בקרב נשים ולהפחתת התמותה בישראל ומחוצה.

המרכז בראשותה מוביל תוכניות לשינוי אורחות חיים ונוגע במאות אלפי נשים – ביניהן: תוכנית בשיתוף פעולה עם נעמת להכשרת מנהלות רווחה כמקדמות בריאות במקומות עבודה שהביאה לתהליך של שינוי במעל 30 מקומות עבודה. המרכז בנה גם תוכניות ייעודיות לנשים בחברה החרדית לשינוי ושיפור אורחות החיים, ומנהל תוכניות רבות להעצמה וקידום בריאות בקרב נשים במזרח ירושלים, כולל תוכנית מנהיגות שהובילה לפרויקטים לקידום בריאות בשכונות שלהן, ועוד פעילויות נוספות.

הילה אלרואי היא עיתונאית וראשת דסק הבריאות בחדשות  13, המתנדבת במד”א מגיל 14. בהמשך, בגיל 23 – בזמן שהיתה עורכת חדשות בגל”צ – עשתה קורס חובשים, קורס נהגי אמבולנס ולמדה רפואת חירום במד”א. ב-2008 הצטרפה לחדשות 10 (שהפך בינתיים ל-13) לסיקור תחום הבריאות. ב-2017 גילתה גוש סרטני בשד, ותיעדה את התהליך כולו בעזרתה של מיה איידן. הילה פרסמה את התהליך בחדשות 13 לטובת כל מי שמתמודדות, התמודדו או יתמודדו עם מחלת הסרטן.

דר’ יסמין פרהדיאן היא מתמחה בגינקולוגיה ומיילדות בבית החולים וולפסון בחולון. היא החלה את הקריירה האקדמית שלה בגיל 15 בלימודי מדע המדינה ומזרח תיכון באוניברסיטת בר-אילן. לאחר שירותה במשרד הביטחון, החליטה ללמוד גם רפואה באוניברסיטת תל-אביב וביצעה את הסטאז׳ שלה בבית החולים שיבא.

עוד במהלך הלימודים דר’ פרהדיאן ייסדה ועמדה בראש המשמרת הצעירה של החברה הישראלית לרופאה מודעת מין ומגדר. במסגרת זאת הרצתה על הנושא באקדמיה, במשרדי ממשלה ובשירות משרד החוץ הישראלי למשלחות מחו”ל.

עוד במסגרת המשמרת הצעירה ארגנה והפיקה דר’ פרהדיאן את ההאקתון המחקרי הרפואי הראשון בישראל שכל כולו הוקדש למחקר רפואי עם הסתכלות מכוונת מין ומגדר. כמו כן, לקחה חלק בשינוי תוכנית הלימודים של הפקולטה לרפואה שבה למדה בעצם שנים ספורות קודם לכן, כך שתכלול התייחסות ספציפית למין ומגדר.

יו”ר נעמת חגית פאר בירכה את מקבלות הפרס ואמרה כי במלאת 100 שנים לנעמת – תנועת הנשים של ישראל – נשים מגיעות להישגים מרשימים ויוצאי דופן בזכות ולא בחסד, אך עדיין צריכות להמשיך ולהילחם על מקומן. הפרס הוענק לנשים המוכשרות האלו ברפואה, המקדמות את השוויון המגדרי בתחומים הרפואיים, על עשייתן המשמעותית בתחום, ועל הגברת המודעות לחשיבות השמירה על הבריאות ושמירה על החיים עצמם”.

ישראל גולדשטיין, יו”ר ארגון העובדים הארצי של קק”ל: ״זו ההזדמנות להצדיע לאותן נשים חזקות, מובילות ופורצות דרך בשלל תחומי הרפואה, ההזדמנות שלנו לומר להן ‘תודה’. יש חשיבות רבה לקיום טקס זה, במיוחד כעת לאחר שנה וחצי של מגפה עולמית שנגעה בכל אחת ואחד מאיתנו ועברה דרך כל מישורי החיים והזכירה לנו שבלי ‘בריאות’ אנחנו כעלה נידף. אני מברך על השיתוף הפעולה עם נעמת ומקווה לעוד יוזמות משותפות בעתיד”.

;