fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/04/סערת-מרגלית-צנעני.png

“אייג’יזם היא תופעה שפוגעת בעיקר בנשים. המסר הוא ברור, אם עברת את גיל 60 שבי בבית”

שלומי לאופר, יועץ תקשורת, העלה אתמול פוסט נוקב על הסערה שעוררה הופעתה של מרגול ביום העצמאות ועל הדרת נשים מבוגרות בטלוויזיה

1מרגלית צנעני צילום מסך קשת12

מרגלית צנעני בהופעתה בטקס המשואות ביום העצמאות. צילום מסך: קשת 12

מרגלית צנעני, 72, עלתה בערב יום העצמאות על בימת טקס המשואות בהר הרצל בירושלים, כשלצידה אילנית, 73. מדובר בשתי זמרות אייקוניות שמאחוריהן למעלה מ-50 שנות קריירה. שתיהן, מיותר לציין, נראו נהדר.

הופעתה של מרגול, אחרי שבשנים האחרונות נעדרה מהמסך הקטן, עוררה מיד סערה ברשתות החברתיות כשרבים הופתעו מהמראה החדש שלה: לחיים תפוחות, עיניים מלוכסנות ועור חלק להפליא. הדיון על פניה התפתח לא רק על הטיפולים שעברה אלא בעיקר על המינון שלהם.

התגובות ברשתות נעו בין “מי זאת האסייתית היפה, הצעירה והמתוחה הזאת ומה היא עשתה עם מרגול?, “מרגול שלחה את הפיליפינית שלה במקומה”, “מרגול נקראה למילויים” ו”לא רק ארצי שינתה את פניה. הזריקה ביד נדיבה” ל”הלוואי עליי להיראות ככה בגיל 72. וואו! כמה רוע! מה זה עניינכם מה היא עשתה עם הגוף שלה?”.

הדיון במראה של מרגול מלמד כי מצד אחד החברה מצפה מאיתנו להיראות צעירות ומצד שני יורדת עלינו כשאנחנו עושות משהו. מצבן של נשים בוגרות על המסך הקטן קשה הרבה יותר משל גברים מבוגרים. על הדרת נשים מבוגרות בטלוויזיה כתב אתמול שלומי לאופר, יועץ תקשורת, פוסט נוקב. כמה נשים מעל גיל 60 מופיעות כיום על המסך?

2שלומי לאופר צילום המכללה למנהל

יועץ התקשורת שלומי לאופר: “עברתי על לוח השידורים לשבוע הקרוב ולא הצלחתי למצוא בו אשה אחת מעל גיל 60 למעט רינה מצליח”. צילום: המכללה למנהל

לאופר: “בחדשות 12 עובדים היום על כתבה למהדורה בעקבות הופעתה של מרגול בטקס המשואות ‘שהיא יותר שיח סביב עניין הניתוחים הפלסטיים’, הסביר התחקירן. זה כמובן אחרי כתבה זהה שפורסמה ב-n12 על ‘הסערה ברשת’.

“אייג’יזם היא תופעה שפוגעת בעיקר בנשים. המסר הוא ברור, אם עברת את גיל 60 שבי בבית ותמרחי קרם פנים.

“הנה לדוגמה סגל חדשות 12: אהוד יערי (76), רוני דניאל (73), אמנון אברמוביץ’ (69), עודד בן עמי (68), משה נוסבאום (67), מנחם הורוביץ (65), רפי רשף (64) וערד ניר שיהיה בקרוב בן 60. כמה נשים מעל גיל 60 מופיעות על המסך של חדשות 12? אחת. רינה מצליח (64).

“שלא יהיה ספק, כל הרשימה שמניתי הם אנשי מקצוע מצוינים וטוב שהם על המסך (הגם שנראה שאף אחד מהם לא מזריק בוטוקס באופן קבוע), אבל על המסך של ערוץ 12 אפשר לפגוש את יהורם גאון ואת צדי צרפתי (שניהם 80+) כשופטי ריאליטי, שלושת שופטי ‘מאסטר שף’ חצו את ה-60 ולצידם כמובן מיכל אנסקי (40). אפילו יעקב אחימאיר (83) מופיע כפרשן קבוע בתוכנית הבוקר. מה המקבילה של כל זה? הפינה (!) של דליה מזור (71 ונראית נפלא) בתוכנית של ארז טל וקטורזה.

“וזה לא שהערוצים האחרים הם מודל לחיקוי. בערוץ 13 האיש הכי מבוגר על המסך הוא אמנון לוי (65). שם האייג’יזם חוצה מגדרים. ישראל אהרוני (69) וגידי גוב (70) עושים את התוכנית הכי מקסימה בטלוויזיה. אני מכור. אבל אתם יכולים לדמיין שתי נשים בגיל הזה מובילות תוכנית בפריים טיים?

“בתאגיד השידור הציבורי, כאן 11, נתנו במה אוהדת לכוכבי “זהו זה” שכבר חגגו 70. אבל קומיקאיות כמו רבקה מיכאלי, חנה לסלאו, מיקי קם ותיקי דיין יראו מסך רק על תקן ‘בנות הזהב’.

“עברתי על לוח השידורים לשבוע הקרוב ולא הצלחתי למצוא בו אשה אחת מעל גיל 60 למעט מצליח. לא בבוקר ולא בלילה. לא מבין איך קהל היעד של נשים בגילאים הללו, נתח כל כך משמעותי מצופות וצופי הטלוויזיה, חיות עם זה בשלום.

“אז מרגול קיבלה בגיל 72 הזדמנות נדירה לחזור לכיסא השופטת בתוכנית ריאליטי והבינה בדיוק מה נדרש מאשה שרוצה להופיע בפריים טיים בישראל. עכשיו עושים מזה כתבה למהדורה? מציע שיעשו כתבה על הדרת נשים מבוגרות מהמסך. פחות בנאלי ויותר מעניין”.

ומרגול, שבקרוב תככב כאחת השופטות ב”אקס פקטור” ברשת 13, הגיבה על כל המהומה: “שיגידו מה שהם רוצים. זה לא גורם לי לשום דבר, זה רק מצחיק אותי. שכל אשה תעשה מה שהיא חפצה”.

;