fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/05/גדול.jpg

ספרים מומלצים: 8 רבי מכר חדשים ומרתקים שכתבו נשים ושמומלץ מאוד לקרוא השבוע

סיפור על אהבה מאוחרת, סוף שבוע רומנטי, נינה מחפשת אהבה ומה קורה כשנפגשים רק פעם בשנה. המלצות ספרים של “רות עבור”

1נראה לאחרונה

עטיפת הספר “נראה לאחרונה”

נינה מחפשת אהבה

אחרי שנתיים של רווקות, נינה דין מרגישה בשלה לצאת שוב ולחפש אהבה. במקום לצאת לפאבים ולשאול חברים אם הם מכירים מישהו, נינה נרשמת לאפליקציית היכרויות. בהתחלה היא מוקסמת מהשפע המסחרר של הגברים המוצעים לה, אבל עד מהרה מתברר לה שלא רק היא השתנתה בעשור שחלף, אלא גם הגברים. נראה שהם מדברים בשפה אחרת משלה, ונינה לומדת על בשרה את הכללים של העולם החדש והאכזר הזה. ואז מגיע מקס, והדייט הראשון שלהם כל כך מושלם, עד שבסופו הוא מבטיח לה שיום יבוא והם יתחתנו. אבל הבטחות, כמו שנינה למדה, לא תמיד מתקיימות. יצירה מצחיקה ונוגעת ללב, שופעת הבחנות חדות כתער על מערכות יחסים, על משפחה, על זיכרון ועל האופן שבו אנו חיים כיום.

“נראה לאחרונה”, מאת: דולי אלדרטון, הוצאת “כתר”.

2אהבה יד ראשונה

עטיפת הספר “אהבה יד ראשונה”

גחלת של אהבה ראשונה

יוּלה, סופרת הזקוקה לאלמוניות ולשקט, מרחיקה עצמה לדירה זרה כדי לכתוב. משכנה החדש בבית המשותף מפגיש אותה עם ניסוֹ, ילד כבד משקל; מָגי אמו; אופירה, בעלת בוטיק; אורנה ושאול לוי, זוג רופאים; סמדר, אשה עם עבר פסיכיאטרי עשיר; שירה, סטודנטית רווקה; ונבוקו, גבר אנין ומתנשא. כל אחת מהדמויות הללו, השונות כל כך זו מזו, מייצגת פלח אחר בפסיפס העשיר של החברה היהודית-ישראלית. בכולן לוחשת גחלתה של אהבה ראשונה. יש בהן מי שמתרפק עליה בגעגוע עז, יש מי שכמֵה לזכות בה סופסוף, יש מי שמתכחש לה ויש מי שמתעב אותה – אולם כך או אחרת, כולן נחרכות ביולה.

“אהבה יד ראשונה”, מאת מירה מגן, הוצאת “כנרת זמורה-דביר”.

3אהבת חורף

עטיפת הספר “אהבת חורף”

אהבה שיכולה להפתיע

תאונת דרכים אחת, שלושה אנשים שונים בתכלית וסיפוריהם שמשתרגים זה בזה: לוסיה מראס, צ’יליאנית בשנות השישים לחייה שמלמדת בניו-יורק כמרצה אורחת ומתגעגעת לצחוק בספרדית; הבוס שלה, ריצ’רד באומסטר, איש אקדמיה אדיש וסגפן שמעורר את סקרנותה; ואוולין אורטגה, מהגרת לא חוקית שהסתבכה בתקרית שלא מצאה דרך לצאת ממנה ונאלצת לפנות לעזרת השניים. כל אחד נושא על כתפיו משא כבד, וכל אחד מהם זקוק למישהו שיעזור לו לשאת את המטען. סיפור על אהבה מאוחרת, אהבה שיכולה להפתיע גם את מי שהתרגל להיות לבד, למלא חלל שאפילו לא הורגש שהיה ולחמם לבבות שקפאו ברבות השנים.

“אהבת חורף”, מאת: איזבל איינדה, הוצאת ידיעות ספרים”.

4בייבי קר שם בחוץ

עטיפת הספר “בייבי קר שם בחוץ”

כשנורה פגשה את אנדרו

חג המולד הולך ומתקרב. נורה ג’ונס מתכננת לחגוג את החג עם אמה, אך האם מבריזה לה ברגע האחרון. ואז היא נזכרת בשבוע הרומנטי ביותר בחייה שהתרחש לפני עשר שנים: במהלך טיול באיטליה היא פגשה את אנדרו, בחור אירי נאה וחמוד שלומד מוזיקה. השניים נסחפו להרפתקה מסחררת חושים שבסופה, לפני שנפרדו, הבטיחו זה לזה הבטחה: אם שניהם יהיו עדיין רווקים בחג המולד בעוד עשר שנים, הם ייפגשו מתחת לשעון ברחוב גרפטון באירלנד. במהלך השנים מאבדת נורה את הקשר עם אנדרו, ואין לה מושג אם הוא יזכור את ההבטחה, אבל מצד שני גם אין לה מה להפסיד. היא נוסעת לדבלין, אל הפגישה מתחת לשעון, ומקווה לנס חג המולד…

“בייבי קר שם בחוץ”, מאת אמילי בל, הוצאת “דני ספרים – הוצאה”.

5ניפגש שוב בשנה הבאה חדש

עטיפת הספר “ניפגש שוב בשנה הבאה”

כשימי ההולדת מסתיימים באסון

מיני קופר יודעת בוודאות שני דברים – שימי הולדתה, החלים ביום הראשון של השנה, תמיד מסתיימים באסון, ושזה הכל בגלל גבר שמעולם לא פגשה, ששמו קְוִוין המילטון. הכל התחיל כשמיני נולדה קצת אחרי חצות בערב השנה החדשה של 1990. אמה היתה בטוחה שתזכה ללדת את התינוקת הראשונה של שנות התשעים ותזכה בפרס גדול, אולם קווין הקדים אותה בדקה אחת גורלית וזכה בפרס. מאז אותו לילה בבית החולים, קווין זוכה בכל המזל הטוב ומיני בכל המזל הרע. רומן מתוק, שנון, מצחיק ומקסים.

“ניפגש שוב בשנה הבאה”, מאת: סופי קאזנס, הוצאת “הכורסא, מודן”.

6ולדימיר

עטיפת הספר “ולדימיר”

איפה עוברים גבולות המוסר

חייו השלווים והיציבים של זוג מרצים כריזמטיים, המלמדים זה שנים באותו קולג’ קטן בצפון מדינת ניו-יורק, מתערערים באחת עם הפצתה של עצומה הדורשת להביא לסילוקו של הבעל מתפקידו עקב מערכות יחסים לא ראויות שקיים עם סטודנטיות. המצב נעשה נפיץ אף יותר כאשר מתעוררת דרישה גם מהאשה, מרצה פופולרית לספרות, להתפטר, לאחר שהיא מסרבת לגנות את בעלה, ואף מוסיפה שמן למדורה ומפתחת רגשות כלפי ולדימיר, סופר צעיר, מוערך ונשוי שמגיע ללמד בקמפוס. רומן מושחז, שנון ועכשווי, שבו גבולות מוסריים מתנגשים בדחפיו של הלב האנושי.

“ולדימיר”, מאת: ג’וליה מיי ג’ונאס, הוצאת “פן הוצאה לאור”.

7החדרנית חדש

עטיפת הספר “החדרנית”

החשודה העיקרית

מולי גריי היא קצת אחרת. הכישורים החברתיים שלה לקויים, והיא מפרשת לא נכון כוונות של אחרים. מאז מותה של סבתהּ, נאלצת מולי בת העשרים וחמש לנווט לבד בנתיבי החיים המסובכים. לא נורא – היא מסתערת במרץ על עבודתה כחדרנית במלון “ריג’נסי גרנד”. אבל יום אחד חייה המסודרים של מולי מתהפכים, כשהיא נכנסת לסוויטה של צ’רלס בלאק העשיר והנודע לשמצה, ומוצאת את גופתו מוטלת בין הסדינים. התנהגותה החריגה הופכת אותה לחשודה העיקרית, והיא מוצאת עצמה לכודה ברשת של שקרים והונאה. למזלה של מולי, חברים שמעולם לא ידעה שיש לה מתגייסים לעזרתה במסע מחמם לב לאיתור הרוצח האמיתי, לפני שיהיה מאוחר מדי. מותחן כובש.

“החדרנית”, מאת: ניטה פרוס, הוצאת “כנרת זמורה-דביר”.

8אחות השמש

עטיפת הספר “אחות השמש”

אלקטרה מחפשת זהות

זהו הספר השישי בסידרת הרומנים ההיסטוריים “שבע האחיות”. לאלקטרה יש הכל: דירה ניו־יורקית מהממת עם נוף לסנטרל פארק, קריירת דוגמנות מצליחה, חשבון בנק מנופח, מעריצים ותהילה. אז למה היא אומללה כל כך? ברגעים שבהם היא פיכחת מספיק כדי להרגיש משהו, היא מבינה שמותו של אביה המאמץ – פא סולט – השפיע עליה יותר מכפי שהיא מודה.

כמו האחיות האחרות, גם אלקטרה קיבלה מפא סולט רמזים לגבי המקום שבו מצא אותה. אך שלא כמו אחיותיה, היא לא מרגישה דחיפות לצאת למסע לגילוי המקורות שלה. אבל כשאישה בשם סטלה ג’קסון יוצרת איתה קשר וטוענת בתוקף שהיא סבתה הביולוגית, וכשאלקטרה עצמה מגיעה לקצה שלא חשבה שתידרדר אליו, היא מתחילה להקשיב ולחפש את זהותה האמיתית.

“אחות השמש”, מאת לוסינדה ריילי, הוצאת “מודן”.

 

;